Motorsport » Sporty samochodowe » DTM: Glock sensacyjnym triumfatorem finału sezonu na Hockenheim

DTM: Glock sensacyjnym triumfatorem finału sezonu na Hockenheim
2013-10-20 - G. Filiks Tagi: Wyniki, Glock, Hockenheim, DTM, Wyścig
Timo Glock niespodziewanie zwyciężył ostatnie tegoroczny wyścig Deutsche Tourewagen Masters, rozegrany na przesychającym torze Hockenheimring. To pierwsze zwycięstwo byłego kierowcy Formuły 1 w DTM.
Początek nie zapowiadał triumfu zawodnika BMW. Słabo ruszył z 4. pola i na pierwszym okrążeniu starł się z Augusto Farfusem, co zaowocowało bączkiem jego rywala. Jednak potem Glock zabrał się ostro do roboty. Jadąc świetnym tempem, wyprzedził Dirka Wernera i Andy'ego Priaulxa. Przed nim był już tylko ustępujący mistrz Bruno Spengler. Gdy Kanadyjczyk zjechał na pit-stop, Timo objął prowadzenie.
Reprezentant zespołu MTEK sam po raz pierwszy zjechał do boksów dopiero 9 okrążeń przed metą. Wrócił na tor jako drugi, za inną gwiazdą dzisiejszej rywalizacji Roberto Mehrim z Mercedesa. Mehri ruszał z ostatniego rzędu, na dodatek zaliczył falstart i wyłapał karę przejazdu przez aleję serwisową, ale był najszybszy w trakcie pierwszej połowy wyścigu.
Hiszpan dostał się na czwarte miejsce, jeszcze zanim większość stawki wykonała pierwszy pit-stop. Awansował o dwa kolejne oczka, gdy tuż przed nim Daniel Juncadella obrócił Mattiasa Ekstroma. Kierowca Mucke otrzymał za to karę przejazdu przez boksy.
Jednak po objęciu pozycji lidera Mehri zaczął tracić przyczepność na drugim komplecie deszczowych opon i sześć kółek przed metą Glock odzyskał od niego prowadzenie. Obaj wykonali jeszcze po jednej wizycie u mechaników. Dojechali w niezmienionej kolejności.
Zdobywca pole position Spengler uzupełnił podium. Czwarty był Ekstrom, piąty Miguel Molina, wobec czego Phoenix Racing sięgnęło po mistrzostwo wśród zespołów. Natomiast tytuł najlepszego konstruktora obroniło BMW.Andy Priaulx początkowo podążał nawet drugi, ale ostatecznie finiszował szósty, co i tak jest dla niego bardzo dobrym wynikiem. Siódmą pozycję wywalczył Christian Vietoris. Czołową dziesiątkę uzupełnili Dirk Werner, Gary Paffett i Juncadella.
Mike Rockenfeller, który już wcześniej zapewnił sobie mistrzostwo w klasyfikacji kierowców, po raz pierwszy tego roku nie zdobył punktów, zajmując dopiero 16. miejsce.Filipe Albuquerque wycofał się na pierwszym okrążeniu po kolizji z Robertem Wickensem, który później dostał jeszcze karę postoju na stanowisku serwisowym za niebezpieczny wyjazd z pit-stopu, prawie skutkujący stłuczką z Joeyem Handem.
Początek nie zapowiadał triumfu zawodnika BMW. Słabo ruszył z 4. pola i na pierwszym okrążeniu starł się z Augusto Farfusem, co zaowocowało bączkiem jego rywala. Jednak potem Glock zabrał się ostro do roboty. Jadąc świetnym tempem, wyprzedził Dirka Wernera i Andy'ego Priaulxa. Przed nim był już tylko ustępujący mistrz Bruno Spengler. Gdy Kanadyjczyk zjechał na pit-stop, Timo objął prowadzenie.
Reprezentant zespołu MTEK sam po raz pierwszy zjechał do boksów dopiero 9 okrążeń przed metą. Wrócił na tor jako drugi, za inną gwiazdą dzisiejszej rywalizacji Roberto Mehrim z Mercedesa. Mehri ruszał z ostatniego rzędu, na dodatek zaliczył falstart i wyłapał karę przejazdu przez aleję serwisową, ale był najszybszy w trakcie pierwszej połowy wyścigu.
Hiszpan dostał się na czwarte miejsce, jeszcze zanim większość stawki wykonała pierwszy pit-stop. Awansował o dwa kolejne oczka, gdy tuż przed nim Daniel Juncadella obrócił Mattiasa Ekstroma. Kierowca Mucke otrzymał za to karę przejazdu przez boksy.
Zdobywca pole position Spengler uzupełnił podium. Czwarty był Ekstrom, piąty Miguel Molina, wobec czego Phoenix Racing sięgnęło po mistrzostwo wśród zespołów. Natomiast tytuł najlepszego konstruktora obroniło BMW.Andy Priaulx początkowo podążał nawet drugi, ale ostatecznie finiszował szósty, co i tak jest dla niego bardzo dobrym wynikiem. Siódmą pozycję wywalczył Christian Vietoris. Czołową dziesiątkę uzupełnili Dirk Werner, Gary Paffett i Juncadella.
Mike Rockenfeller, który już wcześniej zapewnił sobie mistrzostwo w klasyfikacji kierowców, po raz pierwszy tego roku nie zdobył punktów, zajmując dopiero 16. miejsce.Filipe Albuquerque wycofał się na pierwszym okrążeniu po kolizji z Robertem Wickensem, który później dostał jeszcze karę postoju na stanowisku serwisowym za niebezpieczny wyjazd z pit-stopu, prawie skutkujący stłuczką z Joeyem Handem.
DTM 2013 - Hockenheim (ostatnia runda sezonu) - wyścig (41 okr.) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Strata | ||
1. | Timo Glock | MTEK/BMW | 1'16:44.053 | |
2. | Roberto Mehri | HWA/Mercedes | +2.787 sek. | |
3. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | +10.120 sek. | |
4. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | +11.365 sek. | |
5. | Miguel Molina | Phoenix/Audi | +15.619 sek. | |
6. | Andy Priaulx | RMG/BMW | +20.922 sek. | |
7. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | +30.466 sek. | |
8. | Dirk Werner | Schnitzer/BMW | +31.276 sek. | |
9. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | +37.027 sek. | |
10. | Daniel Juncadella | Mucke/Mercedes | +37.246 sek. | |
11. | Augusto Farfus | RBM/BMW | +44.516 sek. | |
12. | Jamie Green | Abt/Audi | +44.811 sek. | |
13. | Timo Scheider | Abt/Audi | +45.503 sek. | |
14. | Adrien Tambay | Abt/Audi | +48.966 sek. | |
15. | Edoardo Mortara | Rosberg/Audi | +66.528 sek. | |
16. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | +74.060 sek. | |
17. | Pascal Wehrlein | Mucke/Mercedes | +79.961 sek. | |
18. | Robert Wickens | HWA/Mercedes | +94.478 sek. | |
19. | Martin Tomczyk | RMG/BMW | +119.697 sek. | |
20. | Joey Hand | RBM/BMW | +1 okr. | |
21. | Marco Wittmann | MTEK/BMW | +4 okr. | |
. | Filipe Albuquerque | Rosberg/Audi | nie ukończył |
DTM - klasyfikacja końcowa sezonu 2013 po 10 wyścigach (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Pkt. | ||
1. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | 142 | |
2. | Augusto Farfus | RBM/BMW | 116 | |
3. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | 82 | |
4. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | 77 | |
5. | Robert Wickens | HWA/Mercedes | 70 | |
6. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | 69 | |
7. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | 68 | |
8. | Marco Wittmann | MTEK/BMW | 49 | |
9. | Timo Glock | MTEK/BMW | 40 | |
10. | Timo Scheider | Abt/Audi | 37 |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
DTM: Glock sensacyjnym triumfatorem finału sezonu na Hockenheim
Podobne: DTM: Glock sensacyjnym triumfatorem finału sezonu na Hockenheim




Podobne galerie: DTM: Glock sensacyjnym triumfatorem finału sezonu na Hockenheim



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć