Motorsport » Sporty samochodowe » DTM: Otwarcie sezonu 2013 dla BMW. Farfus wygrał na Hockenheimringu

DTM: Otwarcie sezonu 2013 dla BMW. Farfus wygrał na Hockenheimringu
Augusto Farfus opracował swoją strategię do perfekcji i zwyciężył pierwszy wyścig sezonu 2013 serii DTM, rozegrany na niemieckim torze Hockenheimring.
Kierowca BMW przez pierwsze okrążenia jechał za zdobywcą pole position Timo Scheiderem, ale na szóstym kółku odebrał reprezentantowi Audi pozycję lidera, wyprzedzając w nawrocie z pomocą DRS. Farfus, który rozpoczął zawody na nowo wprowadzonych miękkich oponach, pierwszy pit-stop zaliczył podczas siódmego okrążenia, kiedy po torze jeździł samochód bezpieczeństwa. Środkową fazę zawodów spędził na dalszych pozycjach, ponieważ różnorodność taktyk wśród kierowców tasowała klasyfikację. Kluczowe dla Brazylijczyka było zabranie piątego miejsca Danielowi Juncadelli zaraz po ostatnim pit-stopie. Więcej wyprzedzać Farfus nie musiał, bo czwórka rywali podążająca przed nim miała jeszcze do wykonania po jednej zmianie kół. Gdy konkurenci zameldowali się u swoich mechaników, Augusto odzyskał prowadzenie i wygrał.
Drugie miejsce nieoczekiwanie wywalczył Dirk Werner za sterami kolejnego BMW. Niemiec ruszył do zawodów dopiero z 20. pola, zmienił ogumienie w trakcie neutralizacji, a następnie zaliczył naprawdę długi przejazd na miękkiej mieszance, która okazała się dużo bardziej wytrzymała niż sądzono. Kiedy odwiedził boksy ostatni raz, wrócił na tor tylko za Farfusem. Druga pozycja to życiowy wynik Wernera w serii DTM.
Za dwójką aut BMW, następni na metę dotarli kierowcy Mercedesa - Christian Vietoris i Gary Paffett.
Vietoris, który podczas pierwszego okrążenia spadł na 11. miejsce, realizował podobną strategię co Werner. W trakcie dziesięciu finałowych kółek wyprzedził Paffetta przy pomocy DRS. Tak jak Werner zdobył podium po raz pierwszy.
Paffett w końcówce obronił czwartą lokatę przed panującym mistrzem Bruno Spenglerem, wcześniej parę razy zbijając się z nim kołami.
Scheiderowi szanse na zwycięstwo uciekły po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa we wczesnej fazie wyścigu. Neutralizację zarządzono, aby usunąć dymiące Audi Adriena Tambaya.
Scheider wykonał pit-stop okrążenie później niż rywale i spadł na 19. pozycję. Ostatecznie dojechał szósty, okraszając swój występ pięknym wyprzedzeniem Joeya Handa po zewnętrznej zakrętu Sachs Kurve.
Szóste miejsce Scheidera jest najwyższym spośród kierowców Audi. Punkty zdobył jeszcze jeden reprezentant marki z Inglostadt - ósmy dzisiaj Mike Rockenfeller. Czołową dziesiątkę uzupełnili Roberto Mehri oraz debiutant Marco Wittmann.
Inny nowicjusz Pascal Wehrlein w trakcie neutralizacji nie zmienił opon, dzięki czemu przez większość pierwszej połowy wyścigu prowadził stawkę. Ale ostatecznie został bez punktów. Podobną taktykę przyjął Juncadella, który też finiszował poza pierwszą dziesiątką.
Mattias Ekstrom w starciu na pierwszym zakręcie z Juncadellą oraz Paffettem uszkodził przód swojego Audi. Potem dostał karę przejazdu przez boksy, bo obrócił Edoardo Mortarę.
Robert Wickens szybko odpadł z zawodów. Podążał na wysokim czwartym miejscu, ale pojechał prosto zakręt Spitz Kehre, o mało co nie zabierając ze sobą Spenglera.
Kierowca BMW przez pierwsze okrążenia jechał za zdobywcą pole position Timo Scheiderem, ale na szóstym kółku odebrał reprezentantowi Audi pozycję lidera, wyprzedzając w nawrocie z pomocą DRS. Farfus, który rozpoczął zawody na nowo wprowadzonych miękkich oponach, pierwszy pit-stop zaliczył podczas siódmego okrążenia, kiedy po torze jeździł samochód bezpieczeństwa. Środkową fazę zawodów spędził na dalszych pozycjach, ponieważ różnorodność taktyk wśród kierowców tasowała klasyfikację. Kluczowe dla Brazylijczyka było zabranie piątego miejsca Danielowi Juncadelli zaraz po ostatnim pit-stopie. Więcej wyprzedzać Farfus nie musiał, bo czwórka rywali podążająca przed nim miała jeszcze do wykonania po jednej zmianie kół. Gdy konkurenci zameldowali się u swoich mechaników, Augusto odzyskał prowadzenie i wygrał.
Za dwójką aut BMW, następni na metę dotarli kierowcy Mercedesa - Christian Vietoris i Gary Paffett.
Vietoris, który podczas pierwszego okrążenia spadł na 11. miejsce, realizował podobną strategię co Werner. W trakcie dziesięciu finałowych kółek wyprzedził Paffetta przy pomocy DRS. Tak jak Werner zdobył podium po raz pierwszy.
Paffett w końcówce obronił czwartą lokatę przed panującym mistrzem Bruno Spenglerem, wcześniej parę razy zbijając się z nim kołami.
Scheiderowi szanse na zwycięstwo uciekły po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa we wczesnej fazie wyścigu. Neutralizację zarządzono, aby usunąć dymiące Audi Adriena Tambaya.
Scheider wykonał pit-stop okrążenie później niż rywale i spadł na 19. pozycję. Ostatecznie dojechał szósty, okraszając swój występ pięknym wyprzedzeniem Joeya Handa po zewnętrznej zakrętu Sachs Kurve.
Szóste miejsce Scheidera jest najwyższym spośród kierowców Audi. Punkty zdobył jeszcze jeden reprezentant marki z Inglostadt - ósmy dzisiaj Mike Rockenfeller. Czołową dziesiątkę uzupełnili Roberto Mehri oraz debiutant Marco Wittmann.
Inny nowicjusz Pascal Wehrlein w trakcie neutralizacji nie zmienił opon, dzięki czemu przez większość pierwszej połowy wyścigu prowadził stawkę. Ale ostatecznie został bez punktów. Podobną taktykę przyjął Juncadella, który też finiszował poza pierwszą dziesiątką.
Mattias Ekstrom w starciu na pierwszym zakręcie z Juncadellą oraz Paffettem uszkodził przód swojego Audi. Potem dostał karę przejazdu przez boksy, bo obrócił Edoardo Mortarę.
Robert Wickens szybko odpadł z zawodów. Podążał na wysokim czwartym miejscu, ale pojechał prosto zakręt Spitz Kehre, o mało co nie zabierając ze sobą Spenglera.
DTM 2013 - pierwsza runda sezonu na Hockenheimring - wyścig | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Strata | ||
1. | Augusto Farfus | RBM/BMW | 42. okrążenia | |
2. | Dirk Werner | Schnitzer/BMW | +3.692 sek. | |
3. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | +9.675 sek. | |
4. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | +12.613 sek. | |
5. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | +13.212 sek. | |
6. | Timo Scheider | Abt/Audi | +13.753 sek. | |
7. | Joey Hand | RBM/BMW | +14.100 sek. | |
8. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | +14.477 sek. | |
9. | Marco Witmmann | MTEK/BMW | +17.894 sek. | |
10. | Roberto Mehri | HWA/Mercedes | +19.537 sek. | |
11. | Pascal Wehrlein | Mucke/Mercedes | +20.902 sek. | |
12. | Daniel Juncadella | Mucke/Mercedes | +26.169 sek. | |
13. | Martin Tomczyk | RMG/BMW | +30.904 sek. | |
14. | Jamie Green | Abt/Audi | +41.166 sek. | |
15. | Miguel Molina | Phoenix/Audi | +43.535 sek. | |
16. | Filipe Albuquerque | Rosberg/Audi | +54.077 sek. | |
17. | Andy Priaulx | RMG/BMW | +2 okr. | |
. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | nie ukończył | |
. | Edoardo Mortara | Rosberg/Audi | nie ukończył | |
. | Timo Glock | MTEK/BMW | nie ukończył | |
. | Robert Wickens | HWA/Mercedes | nie ukończył | |
. | Adrien Tambay | Abt/Audi | nie ukończył |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM: Otwarcie sezonu 2013 dla BMW. Farfus wygrał na Hockenheimringu
Podobne: DTM: Otwarcie sezonu 2013 dla BMW. Farfus wygrał na Hockenheimringu




Podobne galerie: DTM: Otwarcie sezonu 2013 dla BMW. Farfus wygrał na Hockenheimringu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć