Motorsport » Sporty samochodowe » DTM: Paffett wygrał na Lausitzringu, Rockenfeller odzyskał pozycję lidera generalki
DTM: Paffett wygrał na Lausitzringu, Rockenfeller odzyskał pozycję lidera generalki
Gary Paffett po imponującej jeździe zwyciężył wyścig DTM na niemieckim torze Lausitzring, odnosząc pierwszy triumf od przeszło roku. Drugi metę minął Mike Rockenfeller, dzięki czemu wrócił na fotel lidera klasyfikacji łącznej sezonu.
Startując swoim Mercedesem ekipy HWA z drugiego pola, Paffett w zakręcie nr 1 odebrał prowadzenie zespołowemu partnerowi Christianowi Vietorisowi i zanim wykonał pierwszy pit-stop, odskoczył stawce na prawie trzy sekundy. Gdy Brytyjczyk zmienił opony z miękkich na standardowe, za jego plecami zamiast Vietorisa znalazł się Rockenfeller.
Rockenfeller, który w trakcie pierwszego okrążenia nie poprawił swojej szóstej pozycji startowej, na trzecim kółku oddał zwykłe ogumienie i założył opcjonalną mieszankę. Kiedy dostał bardziej przyczepne gumy, kierowca Audi jak Robert Wickens złapał wiatr w żagle. Po pit-stopach reszty zawodników, Niemiec i Kanadyjczyk znaleźli się na pozycjach odpowiednio trzeciej oraz drugiej. Wickens w pierwszym łuku 25. okrążenia dał się wyprzedzić Rockenfellerowi, szybko zużył miękkie opony i po kolejnej wizycie u mechaników wypadł z walki o zwycięstwo.
Rockenfeller pozostał w grze, pokonując na opcjonalnej mieszance aż 39 kółek. Jednak kiedy wrócił do standardowego ogumienia, nie potrafił utrzymać tempa Paffetta i przez ostatnie dziesięć okrążeń wicemistrz DTM odjechał mu na 7 sekund.
Wickens znalazł się na trzecim miejscu, jednak tuż przed końcem najniższy stopień podium przejął zdobywca pole position Vietoris. Jamie Green po starcie z trzeciej lokaty finiszował piąty, uzyskując swój najlepszy wynik odkąd jeździ dla Audi.
Daniel Juncadella był jednym z bohaterów zawodów. Ruszając dopiero jako trzynasty, tegoroczny debiutant dojechał szósty, po drodze dużo wyprzedzając. Najlepszy manewr wykonał pod koniec na panującym mistrzu serii Bruno Spenglerze, którego przeskoczył w zakręcie nr 1.Spengler przeciął metę zaledwie 0.1 sekundy za Mattiasem Ekstromem, na siódmym miejscu. As BMW ma teraz tyle samo punktów co Rockenfeller, ale oddał pozycję lidera tabeli ogólnej, bo przegrywa w statystyce najwyższych lokat.
Ekstrom oba obowiązkowe pit-stopy wykonał podczas pierwszych 10 kółek. Potem zaliczył 43-okrążeniowy przejazd na miękkich oponach. Pod koniec wyprzedził Adriena Tambaya, Pascala Wehrleina oraz Edoardo Mortarę.Martin Tomczyk nie pokonał prześladującego go pecha. Reprezentant RMG BMW już na początku miał kolizję z zespołowym partnerem Andy Priaulxem i obrócił auto. Finiszował 19., Priaulx 22.
Kolejny wyścig DTM za niespełna miesiąc na niemieckim Norisringu.
Startując swoim Mercedesem ekipy HWA z drugiego pola, Paffett w zakręcie nr 1 odebrał prowadzenie zespołowemu partnerowi Christianowi Vietorisowi i zanim wykonał pierwszy pit-stop, odskoczył stawce na prawie trzy sekundy. Gdy Brytyjczyk zmienił opony z miękkich na standardowe, za jego plecami zamiast Vietorisa znalazł się Rockenfeller.
Rockenfeller, który w trakcie pierwszego okrążenia nie poprawił swojej szóstej pozycji startowej, na trzecim kółku oddał zwykłe ogumienie i założył opcjonalną mieszankę. Kiedy dostał bardziej przyczepne gumy, kierowca Audi jak Robert Wickens złapał wiatr w żagle. Po pit-stopach reszty zawodników, Niemiec i Kanadyjczyk znaleźli się na pozycjach odpowiednio trzeciej oraz drugiej. Wickens w pierwszym łuku 25. okrążenia dał się wyprzedzić Rockenfellerowi, szybko zużył miękkie opony i po kolejnej wizycie u mechaników wypadł z walki o zwycięstwo.
Rockenfeller pozostał w grze, pokonując na opcjonalnej mieszance aż 39 kółek. Jednak kiedy wrócił do standardowego ogumienia, nie potrafił utrzymać tempa Paffetta i przez ostatnie dziesięć okrążeń wicemistrz DTM odjechał mu na 7 sekund.
Daniel Juncadella był jednym z bohaterów zawodów. Ruszając dopiero jako trzynasty, tegoroczny debiutant dojechał szósty, po drodze dużo wyprzedzając. Najlepszy manewr wykonał pod koniec na panującym mistrzu serii Bruno Spenglerze, którego przeskoczył w zakręcie nr 1.Spengler przeciął metę zaledwie 0.1 sekundy za Mattiasem Ekstromem, na siódmym miejscu. As BMW ma teraz tyle samo punktów co Rockenfeller, ale oddał pozycję lidera tabeli ogólnej, bo przegrywa w statystyce najwyższych lokat.
Ekstrom oba obowiązkowe pit-stopy wykonał podczas pierwszych 10 kółek. Potem zaliczył 43-okrążeniowy przejazd na miękkich oponach. Pod koniec wyprzedził Adriena Tambaya, Pascala Wehrleina oraz Edoardo Mortarę.Martin Tomczyk nie pokonał prześladującego go pecha. Reprezentant RMG BMW już na początku miał kolizję z zespołowym partnerem Andy Priaulxem i obrócił auto. Finiszował 19., Priaulx 22.
Kolejny wyścig DTM za niespełna miesiąc na niemieckim Norisringu.
DTM - Lausitzring - wyścig | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Strata | ||
1. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | 52 okr. | |
2. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | +6.800 sek. | |
3. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | +11.510 sek. | |
4. | Robert Wickens | HWA/Mercedes | +12.790 sek. | |
5. | Jamie Green | Abt/Audi | +14.138 sek. | |
6. | Daniel Juncadella | Mucke/Mercedes | +19.462 sek. | |
7. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | +21.592 sek. | |
8. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | +21.621 sek. | |
9. | Edoardo Mortara | Rosberg/Audi | +24.715 sek. | |
10. | Roberto Mehri | HWA/Mercedes | +25.643 sek. | |
11. | Adrien Tambay | Abt/Audi | +27.968 sek. | |
12. | Augusto Farfus | RBM/BMW | +34.178 sek. | |
13. | Dirk Werner | Schnitzer/BMW | +38.000 sek. | |
14. | Timo Glock | MTEK/BMW | +49.305 sek. | |
15. | Joey Hand | RBM/BMW | +53.321 sek. | |
16. | Miguel Molina | Phoenix/Audi | +58.882 sek. | |
17. | Pascal Wehrlein | Mucke/Mercedes | +59.948 sek. | |
18. | Filipe Albuquerque | Rosberg/Audi | +63.083 sek. | |
19. | Martin Tomczyk | RMG/BMW | +63.107 sek. | |
20. | Timo Scheider | Abt/Audi | +68.006 sek. | |
21. | Marco Wittmann | MTEK/BMW | +1 okr. | |
22. | Andy Priaulx | RMG/BMW | +1 okr. |
DTM - klasyfikacja generalna sezonu 2013 po 4 z 10 rund | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Pkt. | ||
1. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | 59 | |
2. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | 59 | |
3. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | 47 | |
4. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | 40 | |
5. | Augusto Farfus | RBM/BMW | 33 | |
6. | Marco Wittmann | MTEK/BMW | 32 | |
7. | Robert Wickens | HWA/Mercedes | 27 | |
8. | Dirk Werner | Schnitzer/BMW | 22 | |
9. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | 20 | |
10. | Joey Hand | RBM/BMW | 16 | |
11. | Timo Glock | MTEK/BMW | 15 | |
12. | Jamie Green | Abt/Audi | 10 | |
13. | Timo Scheider | Abt/Audi | 10 | |
14. | Daniel Juncadella | Mucke/Mercedes | 8 | |
15. | Edoardo Mortara | Rosberg/Audi | 2 | |
16. | Pascal Wehrlein | Mucke/Mercedes | 2 | |
17. | Roberto Mehri | HWA/Mercedes | 2 |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM: Paffett wygrał na Lausitzringu, Rockenfeller odzyskał pozycję lidera generalki
Podobne galerie: DTM: Paffett wygrał na Lausitzringu, Rockenfeller odzyskał pozycję lidera generalki
DTM - EuroSpeedway Lausitz 2015 »
DTM - EuroSpeedway Lausitz 2014 »
DTM - Hockenheim 2013 (finał sezonu) »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter