Motorsport » Sporty samochodowe » DTM: Scheider wygrał po pięciu latach, Wehrlein zdobył mistrzostwo

DTM: Scheider wygrał po pięciu latach, Wehrlein zdobył mistrzostwo
Timo Scheider (Audi) odniósł pierwsze zwycięstwo w niemieckiej serii DTM od pięciu lat, wygrywając pełen dramaturgii sobotni wyścig finałowej rundy sezonu 2015 na torze Hockenheim, w którym Pascal Wehrlein (Mercedes) zdobył mistrzostwo.
Wehrleinowi miano czempiona zapewniły problemy wszystkich rywali do tytułu. Kierowca rezerwowy Mercedesa w Formule 1 finiszował na 8. miejscu, ale i bez tego zostałby mistrzem już dzisiaj, na jedne zawody przed końcem tegorocznej rywalizacji. Mattias Ekstrom (Audi) startujący najwyższej spośród pretendentów do tytułu - z siódmego pola - ruszył słabo po zgaśnięciu świateł, a na trzecim okrążeniu obrócił go Robert Wickens (Mercedes). Zdarzenie miało miejsce chwilę po tym, jak Szwed został wyprzedzony przez Wehrleina i próbując przed niego wrócić doprowadził do kontaktu. Wickens za kolizję z Ekstromem dostał karę przejazdu przez aleję serwisową. Ostatecznie Ekstrom jeszcze przebił się na 9. lokatę, ale to było zdecydowanie za mało, by zachować szanse na mistrzostwo.
Rozpoczynający wyścig z dziewiątego pola Edoardo Mortara (Audi) zderzył się na pierwszym kółku z zespołowym kolegą Miguelem Moliną i musiał zjechać do boksów na wymianę uszkodzonej opony, a później dostał karę przejazdu przez aleję serwisową za obrócenie Timo Glocka (BMW). W końcu się wycofał.
Mety nie osiągnął również Bruno Spengler (BMW), który po starcie z odległego 18. pola awansował na dziewiąte miejsce, ale potem otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za stłuczkę na pierwszym okrążeniu z Adrienem Tambayem (Audi).
Wehrlein po starcie z 13. pola jeszcze spadł na 16. pozycję, lecz później zyskał osiem miejsc, w czym pomogli mu inni kierowcy Mercedesa. Niemiec mający maurytyjskie korzenie też wyszedł cało z groźnych momentów w pojedynku z Martinem Tomczykiem (BMW), czy wtedy, gdy ledwo co ominął kolizję Moliny i Garry'ego Paffeta (Mercedesa), która spowodowała wyjazd samochodu bezpieczeństwa.Wehrlein został najmłodszym czempionem DTM w historii cyklu, w przededniu swoich 21. urodzin.
Natomiast Scheider wygrał wyścig jako 36-latek. Po starcie z drugiego pola, szybko wyprzedził zdobywcę pole position Maxime Martina (BMW). Później kontrolował przebieg zmagań.
Triumf pozwolił mistrzowi z lat 2008-2009 opuścić przedostatnie, 23. miejsce w klasyfikacji generalnej. Teraz jest 18.Martina przeskoczył jeszcze Jamie Green (Audi).
Spośród zawodników Mercedesa jak w kwalifikacjach najlepiej wypadł Paul di Resta. Jak w kwalifikacjach zajął 4. pozycję.
Skrót wyścigu
Wehrleinowi miano czempiona zapewniły problemy wszystkich rywali do tytułu. Kierowca rezerwowy Mercedesa w Formule 1 finiszował na 8. miejscu, ale i bez tego zostałby mistrzem już dzisiaj, na jedne zawody przed końcem tegorocznej rywalizacji. Mattias Ekstrom (Audi) startujący najwyższej spośród pretendentów do tytułu - z siódmego pola - ruszył słabo po zgaśnięciu świateł, a na trzecim okrążeniu obrócił go Robert Wickens (Mercedes). Zdarzenie miało miejsce chwilę po tym, jak Szwed został wyprzedzony przez Wehrleina i próbując przed niego wrócić doprowadził do kontaktu. Wickens za kolizję z Ekstromem dostał karę przejazdu przez aleję serwisową. Ostatecznie Ekstrom jeszcze przebił się na 9. lokatę, ale to było zdecydowanie za mało, by zachować szanse na mistrzostwo.
Rozpoczynający wyścig z dziewiątego pola Edoardo Mortara (Audi) zderzył się na pierwszym kółku z zespołowym kolegą Miguelem Moliną i musiał zjechać do boksów na wymianę uszkodzonej opony, a później dostał karę przejazdu przez aleję serwisową za obrócenie Timo Glocka (BMW). W końcu się wycofał.
Wehrlein po starcie z 13. pola jeszcze spadł na 16. pozycję, lecz później zyskał osiem miejsc, w czym pomogli mu inni kierowcy Mercedesa. Niemiec mający maurytyjskie korzenie też wyszedł cało z groźnych momentów w pojedynku z Martinem Tomczykiem (BMW), czy wtedy, gdy ledwo co ominął kolizję Moliny i Garry'ego Paffeta (Mercedesa), która spowodowała wyjazd samochodu bezpieczeństwa.Wehrlein został najmłodszym czempionem DTM w historii cyklu, w przededniu swoich 21. urodzin.
Natomiast Scheider wygrał wyścig jako 36-latek. Po starcie z drugiego pola, szybko wyprzedził zdobywcę pole position Maxime Martina (BMW). Później kontrolował przebieg zmagań.
Triumf pozwolił mistrzowi z lat 2008-2009 opuścić przedostatnie, 23. miejsce w klasyfikacji generalnej. Teraz jest 18.Martina przeskoczył jeszcze Jamie Green (Audi).
Spośród zawodników Mercedesa jak w kwalifikacjach najlepiej wypadł Paul di Resta. Jak w kwalifikacjach zajął 4. pozycję.
DTM - sezon 2015 - Hockenheim (finałowa runda) - wyścig nr 1 | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Samochód | Strata | ||
1. | Timo Scheider | Audi RS5 DTM | 26 okrążeń | |
2. | Jamie Green | Audi RS5 DTM | +2,875 sek. | |
3. | Maxime Martin | BMW M4 DTM | +3,756 sek. | |
4. | Paul di Resta | Mercedes AMG C-Coupe DTM | +4,865 sek. | |
5. | Mike Rockenfeller | Audi RS5 DTM | +11,708 sek. | |
6. | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | +15,768 sek. | |
7. | Tom Blomqvist | BMW M4 DTM | +16,972 sek. | |
8. | Pascal Wehrlein | Mercedes AMG C-Coupe DTM | +22,034 sek. | |
9. | Mattias Esktrom | Audi RS5 DTM | +23,719 sek. | |
10. | Maximilian Gotz | Mercedes AMG C-Coupe DTM | +24,137 sek. | |
11. | Antonio Felix da Costa | BMW M4 DTM | +25,405 sek. | |
12. | Christian Vietoris | Mercedes AMG C-Coupe DTM | +25,597 sek. | |
13. | Daniel Juncadella | Mercedes AMG C-Coupe DTM | +26,780 sek. | |
14. | Miguel Molina | Audi RS5 DTM | +31,566 sek. | |
15. | Nico Muller | Audi RS5 DTM | +32,108 sek. | |
16. | Martin Tomczyk | BMW M4 DTM | +41,299 sek. | |
17. | Lucas Auer | Mercedes AMG C-Coupe DTM | +43,679 sek. | |
18. | Timo Glock | BMW M4 DTM | +2 okr. | |
. | Bruno Spengler | BMW M4 DTM | nie ukończył | |
. | Gary Paffett | Mercedes AMG C-Coupe DTM | nie ukończył | |
. | Robert Wickens | Mercedes AMG C-Coupe DTM | nie ukończył | |
. | Edoardo Mortara | Audi RS5 DTM | nie ukończył | |
. | Adrien Tambay | Audi RS5 DTM | nie ukończył | |
. | Augusto Farfus | BMW M4 DTM | nie ukończył |
DTM - sezon 2015 - klasyfikacja generalna kierowców po 17 z 18 wyścigów (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Samochód | Pkt. | ||
1. | Pascal Wehrlein | Mercedes AMG C-Coupe DTM | 169 | |
2. | Mattias Ekstrom | Audi RS5 DTM | 129 | |
3. | Edoardo Mortara | Audi RS5 DTM | 128 | |
4. | Jamie Green | Audi RS5 DTM | 125 | |
5. | Bruno Spengler | BMw M4 DTM | 119 | |
6. | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | 112 | |
7. | Gary Paffett | Mercedes AMG C-Coupe DTM | 87 | |
8. | Maxime Martin | BMW M4 DTM | 86 | |
9. | Mike Rockenfeller | Audi RS5 DTM | 83 | |
10. | Paul di Resta | Mercedes AMG C-Coupe DTM | 78 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM: Scheider wygrał po pięciu latach, Wehrlein zdobył mistrzostwo
Podobne: DTM: Scheider wygrał po pięciu latach, Wehrlein zdobył mistrzostwo




Podobne galerie: DTM: Scheider wygrał po pięciu latach, Wehrlein zdobył mistrzostwo



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć