Motorsport » Sporty samochodowe » DTM: Spengler wygrał na Red Bull Ringu. Mistrz serii nowym liderem generalki

DTM: Spengler wygrał na Red Bull Ringu. Mistrz serii nowym liderem generalki
2013-06-02 - G. Filiks Tagi: Wyniki, DTM, Red Bull Ring, Spengler, Wyścig
Bruno Spengler po starcie z pole position zwyciężył zawody DTM na austriackim Red Bull Ringu. Panujący mistrz serii triumfował pierwszy raz tego roku i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej sezonu.
Kanadyjczyk kontrolował przebieg wyścigu, a pozycję lidera oddał tylko raz, na chwilę, gdy stawka mieszała się z powodu pit-stopów. Dzisiaj całe podium zajęli reprezentanci BMW. W połowie zawodów wydawało się, że sensacyjnym zwycięzcą może zostać były kierowca F1 Timo Glock, zaliczający dopiero swój trzeci start w DTM. Kierowca zespołu MTEK już podczas czwartego okrążenia założył miękkie opony i pokonał na nich następne 29 kółek, z 11. pozycji przedzierając się na drugą. Po pierwszej turze pit-stopów Niemiec miał zaledwie sekundę straty do prowadzącego Spenglera, ale w trakcie drugiej wizyty u mechaników pojawiły się problemy ze zmianą przedniego lewego koła Timo, które nie tylko kosztowały go utratę szans na wygraną, lecz również zdegradowały za zespołowego partnera Marco Wittmanna.
Debiutant Wittmann przeciął metę raptem 1.5 sekundy później od Spenglera, Glock dojechał trzeci.
Mike Rockenfeller oraz Mattias Ekstrom pokazali świetne tempo wozów Audi na podstawowej mieszance ogumienia i zdobyli lokaty 4-5. Obaj wykonali długie ostatnie stinty, zyskując po parę pozycji.Rockenfeller, który przystępował do wyścigu jako lider generalki, spędził większość popołudnia na rywalizacji z Dirkiem Wernerem, zespołowym partnerem Spenglera. Ekstrom natomiast dwa okrążenia przed końcem trącił Augusto Farfusa w zakręcie nr 5 i wyprzedził.
Najlepszy z kierowców Mercedesa okazał się Christian Vietoris, ale zajął tylko siódmą pozycję. Ósmy był Werner, dziewiąty Gary Paffett. Czołową dziesiątkę zamknął Pascal Wehrlein.Paffett oraz Wehrlein jak Spengler zaliczyli długi pierwszy stint na miękkich oponach, lecz nie potrafili dorównać tempem samochodowi BMW. Paffett dostał też dwie karne sekundy w pit-stopie za wyrzucenie Martina Tomczyka z toru podczas wczesnej fazy zmagań. Chwilę po tym incydencie Roberto Mehri obrócił się na wyjściu z łuku nr 2 i otrzymał za to zamieszanie karę 10 sekund stop&go.Edoardo Mortara na starcie objął pozycję wicelidera, ale szybko został wyprzedzony przez Wittmanna. Krótko po swoim ostatnim pit-stopie Marco jeszcze zbił się z Włochem kołami i pozbawił go szans na podium. Kierowca Audi finiszował dopiero piętnasty.
Na drugim okrążeniu doszło do kolizji Daniela Juncadelli z Jamie Greenem. Rezultatem był bączek tego pierwszego. Joey Hand odpadł po utracie przedniego lewego koła, źle zamocowanego w pit-stopie.Kolejne zawody DTM za dwa tygodnie na niemieckim obiekcie EuroSpeedway Lausitz.
Kanadyjczyk kontrolował przebieg wyścigu, a pozycję lidera oddał tylko raz, na chwilę, gdy stawka mieszała się z powodu pit-stopów. Dzisiaj całe podium zajęli reprezentanci BMW. W połowie zawodów wydawało się, że sensacyjnym zwycięzcą może zostać były kierowca F1 Timo Glock, zaliczający dopiero swój trzeci start w DTM. Kierowca zespołu MTEK już podczas czwartego okrążenia założył miękkie opony i pokonał na nich następne 29 kółek, z 11. pozycji przedzierając się na drugą. Po pierwszej turze pit-stopów Niemiec miał zaledwie sekundę straty do prowadzącego Spenglera, ale w trakcie drugiej wizyty u mechaników pojawiły się problemy ze zmianą przedniego lewego koła Timo, które nie tylko kosztowały go utratę szans na wygraną, lecz również zdegradowały za zespołowego partnera Marco Wittmanna.
Mike Rockenfeller oraz Mattias Ekstrom pokazali świetne tempo wozów Audi na podstawowej mieszance ogumienia i zdobyli lokaty 4-5. Obaj wykonali długie ostatnie stinty, zyskując po parę pozycji.Rockenfeller, który przystępował do wyścigu jako lider generalki, spędził większość popołudnia na rywalizacji z Dirkiem Wernerem, zespołowym partnerem Spenglera. Ekstrom natomiast dwa okrążenia przed końcem trącił Augusto Farfusa w zakręcie nr 5 i wyprzedził.
Najlepszy z kierowców Mercedesa okazał się Christian Vietoris, ale zajął tylko siódmą pozycję. Ósmy był Werner, dziewiąty Gary Paffett. Czołową dziesiątkę zamknął Pascal Wehrlein.Paffett oraz Wehrlein jak Spengler zaliczyli długi pierwszy stint na miękkich oponach, lecz nie potrafili dorównać tempem samochodowi BMW. Paffett dostał też dwie karne sekundy w pit-stopie za wyrzucenie Martina Tomczyka z toru podczas wczesnej fazy zmagań. Chwilę po tym incydencie Roberto Mehri obrócił się na wyjściu z łuku nr 2 i otrzymał za to zamieszanie karę 10 sekund stop&go.Edoardo Mortara na starcie objął pozycję wicelidera, ale szybko został wyprzedzony przez Wittmanna. Krótko po swoim ostatnim pit-stopie Marco jeszcze zbił się z Włochem kołami i pozbawił go szans na podium. Kierowca Audi finiszował dopiero piętnasty.
Na drugim okrążeniu doszło do kolizji Daniela Juncadelli z Jamie Greenem. Rezultatem był bączek tego pierwszego. Joey Hand odpadł po utracie przedniego lewego koła, źle zamocowanego w pit-stopie.Kolejne zawody DTM za dwa tygodnie na niemieckim obiekcie EuroSpeedway Lausitz.
DTM - Red Bull Ring - wyścig | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Strata | ||
1. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | 47 okrążeń | |
2. | Marco Wittmann | MTEK/BMW | +1.550 sek. | |
3. | Timo Glock | MTEK/BMW | +6.504 sek. | |
4. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | +9.183 sek. | |
5. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | +10.260 sek. | |
6. | Augusto Farfus | RBM/BMW | +14.299 sek. | |
7. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | +14.884 sek. | |
8. | Dirk Werner | Schnitzer/BMW | +15.548 sek. | |
9. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | +16.207 sek. | |
10. | Pascal Wehrlein | Mucke/Mercedes | +17.462 sek. | |
11. | Adrien Tambay | Abt/Audi | +21.550 sek. | |
12. | Robert Wickens | HWA/Mercedes | +26.499 sek. | |
13. | Daniel Juncadella | Mucke/Mercedes | +26.927 sek. | |
14. | Miguel Molina | Phoenix/Audi | +27.704 sek. | |
15. | Edoardo Mortara | Rosberg/Audi | +29.113 sek. | |
16. | Timo Scheider | Abt/Audi | +29.470 sek. | |
17. | Filipe Albuquerque | Rosberg/Audi | +31.834 sek. | |
18. | Jamie Green | Abt/Audi | +32.854 sek. | |
19. | Andy Priaulx | RMG/BMW | +70.907 sek. | |
20. | Roberto Mehri | HWA/Mercedes | +79.828 sek. | |
. | Martin Tomczyk | RMG/BMW | nie ukończył | |
. | Joey Hand | RBM/BMW | nie ukończył |
DTM - klasyfikacja generalna sezonu 2013 po 3 z 10 rund | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Pkt. | ||
1. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | 53 | |
2. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | 41 | |
3. | Augusto Farfus | RBM/BMW | 33 | |
4. | Marco Wittmann | MTEK/BMW | 32 | |
5. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | 25 | |
6. | Dirk Werner | Schnitzer/BMW | 22 | |
7. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | 22 | |
8. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | 16 | |
9. | Joey Hand | RBM/BMW | 16 | |
10. | Robert Wickens | HWA/Mercedes | 15 | |
11. | Timo Glock | MTEK/BMW | 15 | |
12. | Timo Scheider | Abt/Audi | 10 | |
13. | Pascal Wehrlein | Mucke/Mercedes | 2 | |
14. | Roberto Mehri | HWA/Mercedes | 1 | |
15. | | |||
16. | | |||
17. | | |||
18. | ||||
19. | | |||
20. | | |||
21. | | |||
22. | |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM: Spengler wygrał na Red Bull Ringu. Mistrz serii nowym liderem generalki
Podobne: DTM: Spengler wygrał na Red Bull Ringu. Mistrz serii nowym liderem generalki




Podobne galerie: DTM: Spengler wygrał na Red Bull Ringu. Mistrz serii nowym liderem generalki
Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter