Motorsport » Sporty samochodowe » DTM od sezonu 2016 z silnikami turbo i KERS?

Za trzy lata samochody startujące w serii DTM mają napędzać silniki turbo wspomagane Systemem Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS).
Plan zmiany jednostki napędowej jest podyktowany rozszerzaniem Deutsche Tourenwagen Masters do rangi mistrzostw o zasięgu globalnym. Niemiecki czempionat łączy siły z japońskim Super GT, a w roku 2015 lub 2016 wejdzie też do USA, jako DTM America. Auta Super GT będą budowane według przepisów technicznych DTM, lecz w zamian niemiecka seria przyjmie formułę silnikową Japończyków. Ci na przyszły rok wprowadzają do swojej klasy GT500 turbodoładowany motor z czterema cylindrami, o pojemności dwóch litrów. Właśnie taka jednostka ma zastąpić w Deutsche Tourenwagen Masters obecne V8, wykorzystywane od momentu przywrócenia serii do życia 13 lat temu.
„Chcemy dwulitrowych turbo w Europie i Ameryce, bez dwóch zdań. Chcemy identycznych przepisów wszędzie". - powiedział Hans-Werner Aufrecht, prezes ITR zajmującego się organizacją wyścigów DTM. „Ważne, że wszyscy producenci zaakceptowali redukcję kosztów. Dzięki temu będą mogli rywalizować na całym świecie takim samym samochodem i silnikiem".
Zamiar rezygnacji z V8 jest również spowodowany przechodzeniem na mniejsze silniki rynku samochodów drogowych. SuperGT rozważa wdrożenie na sezon 2014 jeszcze KERS i jeżeli zdecyduje się to zrobić, system najprawdopodobniej zawita też do DTM. Niemcy chcą, aby dla BMW, Audi oraz Mercedesa urządzenie przygotowała jedna firma - Bosch.
„Myślimy o KERS". - potwierdził Aufrecht. „Ale musiałby to być jeden system dla wszystkich".
Pomysł wprowadzenia silników turbo ma poparcie marek rywalizujących w DTM i powinien zostać zrealizowany na sezon 2016.
Plan zmiany jednostki napędowej jest podyktowany rozszerzaniem Deutsche Tourenwagen Masters do rangi mistrzostw o zasięgu globalnym. Niemiecki czempionat łączy siły z japońskim Super GT, a w roku 2015 lub 2016 wejdzie też do USA, jako DTM America. Auta Super GT będą budowane według przepisów technicznych DTM, lecz w zamian niemiecka seria przyjmie formułę silnikową Japończyków. Ci na przyszły rok wprowadzają do swojej klasy GT500 turbodoładowany motor z czterema cylindrami, o pojemności dwóch litrów. Właśnie taka jednostka ma zastąpić w Deutsche Tourenwagen Masters obecne V8, wykorzystywane od momentu przywrócenia serii do życia 13 lat temu.
„Chcemy dwulitrowych turbo w Europie i Ameryce, bez dwóch zdań. Chcemy identycznych przepisów wszędzie". - powiedział Hans-Werner Aufrecht, prezes ITR zajmującego się organizacją wyścigów DTM. „Ważne, że wszyscy producenci zaakceptowali redukcję kosztów. Dzięki temu będą mogli rywalizować na całym świecie takim samym samochodem i silnikiem".
Zamiar rezygnacji z V8 jest również spowodowany przechodzeniem na mniejsze silniki rynku samochodów drogowych. SuperGT rozważa wdrożenie na sezon 2014 jeszcze KERS i jeżeli zdecyduje się to zrobić, system najprawdopodobniej zawita też do DTM. Niemcy chcą, aby dla BMW, Audi oraz Mercedesa urządzenie przygotowała jedna firma - Bosch.
„Myślimy o KERS". - potwierdził Aufrecht. „Ale musiałby to być jeden system dla wszystkich".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM od sezonu 2016 z silnikami turbo i KERS?
Podobne: DTM od sezonu 2016 z silnikami turbo i KERS?




Podobne galerie: DTM od sezonu 2016 z silnikami turbo i KERS?
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć