Motorsport » Sporty samochodowe » Elektryczno-wodorowy GreenGT H2 ruszył na tor

Mający elektryczno-wodorowy napęd eksperymentalny pojazd wyścigowy GreenGT H2, który wystartuje w tegorocznej edycji 24-godzinnych zawodów Le Mans, pojawił się na torze.
Ubiegłego weekendu w Szwajcarii przeprowadzono tzw. 'rollout' auta, następnie przetransportowano je do Francji. W poniedziałek wóz jeździł po trasie Lurcy-Levis, we wtorek po Magny-Cours. Za sterami zasiadł doświadczony Christian Pescatori, uczestnik wielu wyścigów długodystansowych. „Teraz możemy wrócić do naszych warsztatów, aby zmienić wersję roboczą GreenGT H2 w wyścigową i kontynuować program rozwoju samochodu". - powiedział szef projektu Jean-Francois Weber.
GreenGT H2 posiada dwa silniki elektryczne, razem generujące moc około 540 koni mechanicznych. Energię dostarczają im nie baterie, a umieszczone po bokach pojazdu dwa zbiorniki z wodorem. Auto jest więc bardzo ekologiczne, ale godzina jazdy nim kosztuje drogo, bo mniej więcej 70 dolarów. Tyle trzeba wydać na wodór.
24-godzinny wyścig Le Mans już 22 czerwca. W każdej edycji zawodów startuje jeden pojazd eksperymentalny. Ubiegłego roku był nim napędzany silnikiem Nissana wóz o nazwie DeltaWing.
Ubiegłego weekendu w Szwajcarii przeprowadzono tzw. 'rollout' auta, następnie przetransportowano je do Francji. W poniedziałek wóz jeździł po trasie Lurcy-Levis, we wtorek po Magny-Cours. Za sterami zasiadł doświadczony Christian Pescatori, uczestnik wielu wyścigów długodystansowych. „Teraz możemy wrócić do naszych warsztatów, aby zmienić wersję roboczą GreenGT H2 w wyścigową i kontynuować program rozwoju samochodu". - powiedział szef projektu Jean-Francois Weber.
GreenGT H2 posiada dwa silniki elektryczne, razem generujące moc około 540 koni mechanicznych. Energię dostarczają im nie baterie, a umieszczone po bokach pojazdu dwa zbiorniki z wodorem. Auto jest więc bardzo ekologiczne, ale godzina jazdy nim kosztuje drogo, bo mniej więcej 70 dolarów. Tyle trzeba wydać na wodór.
24-godzinny wyścig Le Mans już 22 czerwca. W każdej edycji zawodów startuje jeden pojazd eksperymentalny. Ubiegłego roku był nim napędzany silnikiem Nissana wóz o nazwie DeltaWing.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Elektryczno-wodorowy GreenGT H2 ruszył na tor
Podobne: Elektryczno-wodorowy GreenGT H2 ruszył na tor




Podobne galerie: Elektryczno-wodorowy GreenGT H2 ruszył na tor
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter