Motorsport » Sporty samochodowe » Nowy Aston Martin Vantage GTE zaprezentowany

Nowy Aston Martin Vantage GTE zaprezentowany
2017-11-22 - G. Filiks Tagi: Długodystansowe Mistrzostwa Świata, Aston Martin, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, Lynn, Aston Martin Vantage GTE
Wczoraj wieczorem w Londynie zaprezentowano całkowicie nowego Astona Martina Vantage GTE.
Samochód będzie ścigał się od 2018 roku w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Poprzednia generacja tego modelu weszła w roku 2008. Podczas ostatniego sezonu m. in. wygrała 24-godzinny wyścig Le Mans w klasie GTE Pro, doprowadziła Pedro Lamy'ego, Mathiasa Laudę i Paula Dalla Lanę do indywidualnego mistrzostwa w klasie GTE Am oraz dała w niej Aston Martinowi mistrzostwo w klasyfikacji zespołów. Nowe auto tak jak jego drogowy odpowiednik (też pokazany we wtorek) będzie napędzane 4-litrowym, turbodoładowanym silnikiem V8 od Mercedes-AMG. Wóz dostał opony Michelin. Aston Martin więc rezygnuje z ogumienia Dunlop po dwóch latach ścigania się na nim.
Samochód przejechał już przeszło 13 tysięcy kilometrów testowych i przeszedł symulację wyścigu trwającą 30 godzin. „Ściśle współpracowaliśmy z bazą Aston Martina w Gaydon, aby rozwijać auto drogowe i wyścigowe równolegle". - mówi dyrektor techniczny oddziału Aston Martin Racing, Dan Sayers. „Na każdym etapie tego procesu priorytetem była dbałość o szczegóły. Dokonaliśmy wielkich ulepszeń w każdym obszarze samochodu".
Ścigający się dla Aston Martina od wielu lat Darren Turner komentuje: „Gdy pierwszy raz wsiadłem za kierownicę nowego samochodu, nie czułem, że jeżdżę nim pierwszy dzień. Pomyślałem »Wow, to dopiero pierwszy test, a już jesteśmy na takim poziomie«. Mieliśmy wyjątkowo pozytywny początek".Lynn nowym kierowcą
Aston Martin zarazem przedstawił nowego kierowcę - Alexa Lynna. Były mistrz serii GP3, który w dwóch ostatnich latach zaliczył osiem startów w WEC prototypem LMP2 i odniósł jedno zwycięstwo, w sezonie 2018/2019 będzie łączył starty nowym Vantage GTE w klasie GTE Pro z rywalizacją w elektrycznej Formule E.
Samochód będzie ścigał się od 2018 roku w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Poprzednia generacja tego modelu weszła w roku 2008. Podczas ostatniego sezonu m. in. wygrała 24-godzinny wyścig Le Mans w klasie GTE Pro, doprowadziła Pedro Lamy'ego, Mathiasa Laudę i Paula Dalla Lanę do indywidualnego mistrzostwa w klasie GTE Am oraz dała w niej Aston Martinowi mistrzostwo w klasyfikacji zespołów. Nowe auto tak jak jego drogowy odpowiednik (też pokazany we wtorek) będzie napędzane 4-litrowym, turbodoładowanym silnikiem V8 od Mercedes-AMG. Wóz dostał opony Michelin. Aston Martin więc rezygnuje z ogumienia Dunlop po dwóch latach ścigania się na nim.
Samochód przejechał już przeszło 13 tysięcy kilometrów testowych i przeszedł symulację wyścigu trwającą 30 godzin. „Ściśle współpracowaliśmy z bazą Aston Martina w Gaydon, aby rozwijać auto drogowe i wyścigowe równolegle". - mówi dyrektor techniczny oddziału Aston Martin Racing, Dan Sayers. „Na każdym etapie tego procesu priorytetem była dbałość o szczegóły. Dokonaliśmy wielkich ulepszeń w każdym obszarze samochodu".
Aston Martin zarazem przedstawił nowego kierowcę - Alexa Lynna. Były mistrz serii GP3, który w dwóch ostatnich latach zaliczył osiem startów w WEC prototypem LMP2 i odniósł jedno zwycięstwo, w sezonie 2018/2019 będzie łączył starty nowym Vantage GTE w klasie GTE Pro z rywalizacją w elektrycznej Formule E.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nowy Aston Martin Vantage GTE zaprezentowany
Podobne: Nowy Aston Martin Vantage GTE zaprezentowany



Podobne galerie: Nowy Aston Martin Vantage GTE zaprezentowany
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Aston Martin
Galerie zdjęć
Newsletter