Motorsport » Sporty samochodowe » Nowy bolid Formuły E w wersji koncepcyjnej

Firma Spark Racing Technology będąca konstruktorem bolidu Formuły E pokazała, jak może wyglądać jej następny pojazd dla elektrycznej serii wyścigowej.
Formuła E zmieni samochód na piąty sezon swojego istnienia, czyli w przyszłym roku. Spark wygrało oficjalny przetarg Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) na dostarczenie nowego auta. Teraz możemy zobaczyć, jaki bolid jest szykowany.
Koncepcyjny model zwraca uwagę futurystycznym wyglądem i osłoną na kokpit, podobną do "szybki" testowanej w Formule 1 przez Red Bulla.
Nowy bolid ma również posiadać prawie dwukrotnie mocniejszą baterię, która wystarczy na cały wyścig. Obecnie kierowcy wymieniają samochód w trakcie zawodów, co zniechęca do mistrzostw niektórych producentów. Aktualnie wykorzystywana bateria Williamsa dysponuje pojemnością 28 kWh, nowa od McLarena będzie mogła pomieścić 54 kWh. Pozwoli to ścigać się bez przerwy przez około 45 minut.
Spark zapowiada także wydajniejszą aerodynamikę i zmniejszenie wagi dzięki zastosowaniu nowych materiałów, aczkolwiek będzie cięższa nowa bateria.
Pojazd powstanie we współpracy z Dallarą. Portal Motorsport.com twierdzi, że istotny i bezpośredni wkład w stworzenie oraz rozwój maszyny będzie mieć też FIA.
Ostateczna wersja samochodu może znacząco różnić się od tej, którą zobaczyliśmy. Finalny bolid powinniśmy ujrzeć przed końcem trwającego sezonu, czyli w przeciągu najbliższych paru miesięcy.
Formuła E zmieni samochód na piąty sezon swojego istnienia, czyli w przyszłym roku. Spark wygrało oficjalny przetarg Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) na dostarczenie nowego auta. Teraz możemy zobaczyć, jaki bolid jest szykowany.
Koncepcyjny model zwraca uwagę futurystycznym wyglądem i osłoną na kokpit, podobną do "szybki" testowanej w Formule 1 przez Red Bulla.
Nowy bolid ma również posiadać prawie dwukrotnie mocniejszą baterię, która wystarczy na cały wyścig. Obecnie kierowcy wymieniają samochód w trakcie zawodów, co zniechęca do mistrzostw niektórych producentów. Aktualnie wykorzystywana bateria Williamsa dysponuje pojemnością 28 kWh, nowa od McLarena będzie mogła pomieścić 54 kWh. Pozwoli to ścigać się bez przerwy przez około 45 minut.
Spark zapowiada także wydajniejszą aerodynamikę i zmniejszenie wagi dzięki zastosowaniu nowych materiałów, aczkolwiek będzie cięższa nowa bateria.
Ostateczna wersja samochodu może znacząco różnić się od tej, którą zobaczyliśmy. Finalny bolid powinniśmy ujrzeć przed końcem trwającego sezonu, czyli w przeciągu najbliższych paru miesięcy.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy bolid Formuły E w wersji koncepcyjnej
Podobne: Nowy bolid Formuły E w wersji koncepcyjnej




Podobne galerie: Nowy bolid Formuły E w wersji koncepcyjnej
Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter