Motorsport » Sporty samochodowe » Pikes Peak pierwszy raz w historii wygrane przez elektryczny pojazd. Zobacz onboard

Pikes Peak pierwszy raz w historii wygrane przez elektryczny pojazd. Zobacz onboard
2015-06-29 - G. Filiks Tagi: Wyścigi Górskie, Samochody elektryczne, Millen, Napęd elektryczny, Pikes Peak, Drive eO
Najbardziej prestiżowy wyścig górski świata - amerykańskie Pikes Peak - po 99 latach od inauguracyjnej edycji pierwszy raz zakończyło się zwycięstwem samochodu z elektrycznym napędem.
"Wyścig do chmur" na 19.99-kilometrowym podjeździe ze 156 zakrętami w Górach Skalistych w Kolorado padł łupem łotewskiego prototypu z otwartym nadwoziem eO PP03, prowadzonego przez Rhysa Millena, byłego mistrza Formuły Drift.
Zobacz także: Drift ulicami Waszyngtonu w wykonaniu Rhysa Millena (wideo) »Nowozelandczyk uzyskał czas 9:07.222 i poprawił o prawie sekundę rekord trasy wśród elektrycznych pojazdów, ale do ogólnego rekordu ustanowionego dwa lata temu przez Sebastiena Loeba za sterami nieziemskiego Peugeota 208 T16 zabrakło mu wciąż blisko minutę.
Łotysze jako pierwsi wystawili na Pikes Peak elektryczną wyścigówkę o mocy jednego megawata - ma dokładnie 1367 KM - jednak na razie posiada za ciężkie baterie, by mogła porwać się na absolutny rekord podjazdu.
Co ciekawe, także drugie miejsce w zawodach wywalczyło elektryczne auto. Zdobył je japońsko-chorwacki E-Runner Concept_One, dosiadany przez obchodzącego 65. urodziny Nobuhiro "Monster" Tajimę. Doświadczony kierowca z Kraju Kwitnącej Wiśni bądź co bądź stracił 25 sekund do Millena.
Za sprawą Hondy do wyścigu miał przystąpić jeszcze prototyp LMP2, ale został wycofany po serii awarii na treningu.
Niestety, podczas tegorocznej edycji Pikes Peak jak w ubiegłorocznej doszło do śmiertelnego wypadku. Na treningu w czwartek zginął miejscowy motocyklista Carl Sorensen. 39-latek wypadł swoim Ducati z trasy już przy szczycie góry, położonym 4302 m n.p.m.
Zobacz także: Pikes Peak drugi rok z rzędu odbiera życie motocykliście »Wśród motocyklistów znów znalazł się jeden Polak - Stefan Dolipski mieszkający w Chicago. Debiutując w Pikes Peak, jednośladem BMW zajął 6. lokatę w klasie Heavyweight. Triumfował Jeffrey Tigert na Hondzie CBR 1000 z czasem 10:02.735.
Dolipski stracił do niego niespełna 72 sekundy.
"Wyścig do chmur" na 19.99-kilometrowym podjeździe ze 156 zakrętami w Górach Skalistych w Kolorado padł łupem łotewskiego prototypu z otwartym nadwoziem eO PP03, prowadzonego przez Rhysa Millena, byłego mistrza Formuły Drift.
Zobacz także: Drift ulicami Waszyngtonu w wykonaniu Rhysa Millena (wideo) »
Co ciekawe, także drugie miejsce w zawodach wywalczyło elektryczne auto. Zdobył je japońsko-chorwacki E-Runner Concept_One, dosiadany przez obchodzącego 65. urodziny Nobuhiro "Monster" Tajimę. Doświadczony kierowca z Kraju Kwitnącej Wiśni bądź co bądź stracił 25 sekund do Millena.
Za sprawą Hondy do wyścigu miał przystąpić jeszcze prototyp LMP2, ale został wycofany po serii awarii na treningu.
Niestety, podczas tegorocznej edycji Pikes Peak jak w ubiegłorocznej doszło do śmiertelnego wypadku. Na treningu w czwartek zginął miejscowy motocyklista Carl Sorensen. 39-latek wypadł swoim Ducati z trasy już przy szczycie góry, położonym 4302 m n.p.m.
Zobacz także: Pikes Peak drugi rok z rzędu odbiera życie motocykliście »
93. edycja Pikes Peak - czołowa dziesiątka wyścigu | |||||
---|---|---|---|---|---|
Zawodnik | Pojazd | Czas | klasa | ||
1. | Rhys Millen | eO PP03 | 9:07.222 | Electric Modified | |
2. | Nobuhiro Tajima | E-Runner Concept_One | +25.179s | Electric Modified | |
3. | Paul Dallenbach | PVA Dallenbach Special | +29.274s | Open Wheel | |
4. | Jeff Zwart | Porsche 911 GT3 Cup | +39.021s | Time Attack 1 | |
5. | Spencer Steele | PVA Special | +46.272s | Open Wheel | |
6. | Clint Vahsholtz | Ford Open | +48.257s | Open Wheel | |
7. | Jeffrey Tigert | Honda CBR 1000 RR | +55.513s | Heawyweight | |
8. | Dominic Dobson | Radical SR8 | +68.067s | Unlimited | |
9. | David Rowe | Mitsubishi Lancer Evo IX | +70.110s | Time Attack 1 | |
10. | Travis Newbold | Ronin Pikes Peak Special | +71.292s | Heawyweight |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pikes Peak pierwszy raz w historii wygrane przez elektryczny pojazd. Zobacz onboard
Podobne: Pikes Peak pierwszy raz w historii wygrane przez elektryczny pojazd. Zobacz onboard




Podobne galerie: Pikes Peak pierwszy raz w historii wygrane przez elektryczny pojazd. Zobacz onboard
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć