Motorsport » Sporty samochodowe » Porsche LMP1 w trzech różnych malowaniach podczas 24h Le Mans

Porsche LMP1 w trzech różnych malowaniach podczas 24h Le Mans
2015-03-26 - G. Filiks Tagi: Porsche, Le Mans, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, LMP1
Trzy prototypy Porsche LMP1 na 24-godzinny wyścig Le Mans w 2015 roku wystartują w trzech różnych kolorach.
Zobacz także: Giermaziak wystartuje w 24h Le Mans »Podczas gdy dodatkowy pojazd z numerem 19 załogi kierowców Nico Hulkenberg, Earl Bamber i Nick Tandy wystąpi w najważniejszych zawodach długodystansowych świata w standardowym malowaniu z przewagą bieli, pozostałym dwóm samochodom niemieckiej marki przygotowano specjalne oklejenia.
Pojazdy różnią się nie tylko kolorystyką, ale i kształem, ponieważ Porsche wykorzystało do prezentacji samochód testowy z 2013 roku (barwa czarna) i wóz z początku sezonu 2014 (barwa czerwona)
Wóz nr 17 przydzielony Markowi Webberowi, Timo Bernhardowi oraz Brendonowi Hartleyowi pojedzie w czerwonej barwie, zaś auto nr 18 trójki Neel Jani, Romain Dumas i Marc Lieb ubrano na czarno.
Kolor czerwony uczci pierwszy z rekordowej liczby 16 triumfów Porsche w 24h Le Mans w 1970 roku - zwyciężający wtedy model 917KH miał właśnie taką barwę. Czerń to natomiast nawiązanie do ustanowienia przez Porsche w 2013 roku nowego rekordu legendarnego toru Nurburgring Nordschleife dla produkcyjnych samochodów sportowych, przy pomocy czarnego 918. Porsche dodatkowo poinformowało o zwiększeniu na sezon 2015 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) mocy systemu hybrydowego swojego LMP1 z 6 do 8 megadżuli. To najwięcej, ile pozwalają przepisy i póki co najwięcej ze wszystkich fabrycznych prototypów.
Toyota bowiem zostaje przy 6 MJ, a Audi przeszło z 2 do 4 MJ. Nissan jeszcze nie podał swojej podklasy, ale ma postawić na 2 MJ.
Zobacz także: Giermaziak wystartuje w 24h Le Mans »


Kolor czerwony uczci pierwszy z rekordowej liczby 16 triumfów Porsche w 24h Le Mans w 1970 roku - zwyciężający wtedy model 917KH miał właśnie taką barwę. Czerń to natomiast nawiązanie do ustanowienia przez Porsche w 2013 roku nowego rekordu legendarnego toru Nurburgring Nordschleife dla produkcyjnych samochodów sportowych, przy pomocy czarnego 918. Porsche dodatkowo poinformowało o zwiększeniu na sezon 2015 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) mocy systemu hybrydowego swojego LMP1 z 6 do 8 megadżuli. To najwięcej, ile pozwalają przepisy i póki co najwięcej ze wszystkich fabrycznych prototypów.
Toyota bowiem zostaje przy 6 MJ, a Audi przeszło z 2 do 4 MJ. Nissan jeszcze nie podał swojej podklasy, ale ma postawić na 2 MJ.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Porsche LMP1 w trzech różnych malowaniach podczas 24h Le Mans
Podobne: Porsche LMP1 w trzech różnych malowaniach podczas 24h Le Mans




Podobne galerie: Porsche LMP1 w trzech różnych malowaniach podczas 24h Le Mans
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Porsche
Galerie zdjęć
Newsletter