Motorsport » Sporty samochodowe » Porsche Supercup: Rast wygrywa na Silverstone, Giermaziak ósmy
Porsche Supercup: Rast wygrywa na Silverstone, Giermaziak ósmy
2011-07-10 - P. Pokwicki Tagi: Silverstone, VERVA Racing Team, Lukas, Giermaziak, Porsche SuperCup, Rast, Rosina
Niemiec Rene Rast z zespołu Veltins Lechner Racing wygrał wyścig serii Porsche Supercup na torze Silverstone, po tym jak wczoraj wywalczył pole position. Tuż za Niemcem na metę liczącego 12 okrążeń wyścigu wpadł Nick Tandy z Konrad Motorsport.
Podium uzupełnił kolega Rasta z zespołu Veltins Lechner Racing - Norbert Siedler, który stracił do swojego partnera nieco ponad dwie sekundy. Kolejni kierowcy przyjechali już ponad 10 sekund za Rastem. Nieźle wypadli kierowcy zespołu VERVA Racing - Słowak Stefan Rosina dojechał na metę jako siódmy, tuż przed polskim kierowcą Kubą Giermaziakiem. Drugi z Polaków - Robert Lukas, który jeździ w barwach ekipy Hermes Attempto Racing dojechał na metę dopiero na 19. pozycji w stawce 26 kierowców. Informacja prasowa VERVA Racing Team:
Wyścig na torze Silverstone kierowcy VERVA Racing Team ukończyli na siódmym i ósmym miejscu. Przez większość dystansu Stefan Rosina i Kuba Giermaziak toczyli pojedynek pomiędzy sobą. Ostatecznie Stefan ukończył wyścig z siódmą lokatą. Kuba dojechał do mety tuż za kolegą z zespołu.
Po treningu i kwalifikacjach apetyty był większe. W piątek na przemoczonym torze Stefan uzyskał najlepszy czas, a w sobotniej czasówce Kuba wywalczył piąte pole startowe. Niestety Polak bardzo wiele stracił na samym starcie. Ruszył w dobrym momencie, ale zaraz potem tylne koła jego Porsche zaczęły kręcić się w miejscu. W efekcie Kuba spadł na ósmą pozycję. Stefan ruszał z ósmego pola i awansował na siódmą lokatę, przed kolegę z zespołu. Zawodnicy VERVA Racing Team jechali już do końca w tej właśnie kolejności. Zwyciężył aktualny mistrz Porsche Supercup - Rene Rast.
Stefan Rosina: "Siódme miejsce nie jest marzeniem kierowcy wyścigowego, ale patrząc na okoliczności oraz fakt, ze wyścig był bardzo trudny, nie było złe. Musimy trochę mocniej popracować nad kwalifikacjami, bo moim zdaniem jest to najważniejszy element weekendu. Wygląda na to, że w tym sezonie na suchym torze tracę 0.1 - 0.2 sekundy do czołówki. Samochód sprawował się dobrze i stan toru też był ok. Toczyłem ciekawą walkę z Kubą, dlatego był to ciężki wyścig, szczególnie biorąc pod uwagę pozycje, na których skończyliśmy".
Kuba Giermaziak: "Start mi nie wyszedł. Sama reakcja była dobra, ale nie wiedzieć czemu bardzo mocno zabuksowały tylne koła. Myślę, że sprzęgło chwyciło trochę za wcześnie i na kolejne wyścigi musimy je lepiej wyregulować, bo tutaj nie było idealnie. W Porsche nie przywiązujemy do tego tak dużej wagi, jak w Formule 3, a powinniśmy. Moje tempo na pierwszych trzech kółkach było naprawdę dobre, lepsze niż tempo przeciwników jadących przede mną, ale nie dało się ich tutaj wyprzedzić. Być może, gdyby to nie Stefan był przede mną, to jechałbym trochę agresywniej, ale mając przed sobą kolegę z teamu też jedziesz na sto procent, lecz nie wykonujesz manewrów, którymi ryzykujesz wypadnięcie z toru razem z nim. Choć zajęliśmy siódme i ósme miejsce, dawaliśmy z siebie wszystko i jechaliśmy na sto dziesięć procent. Tak jak powiedział Stefan - przy tak wyrównanej stawce - startując z przodu będziemy dojeżdżali w czołówce, a ruszając bardziej z tyłu będziemy dojeżdżać także z tyłu. Różnica prędkości pomiędzy kierowcami pierwszej ósemki jest bardzo niewielka. Mam też nadzieję, że w kolejnych zawodach sędziowie będą brali pod uwagę limity toru. Stefan i ja ich przestrzegaliśmy, a pierwsza czwórka niekoniecznie, a mimo to nie dostali za to kary. Sędziowie powinni więc nad tym popracować, bo przepisy powinny być dla wszystkich takie same".
Kolejna runda serii Porsche Supercup odbędzie się już za dwa tygodnie na niemieckim torze Nurburgring.
Podium uzupełnił kolega Rasta z zespołu Veltins Lechner Racing - Norbert Siedler, który stracił do swojego partnera nieco ponad dwie sekundy. Kolejni kierowcy przyjechali już ponad 10 sekund za Rastem. Nieźle wypadli kierowcy zespołu VERVA Racing - Słowak Stefan Rosina dojechał na metę jako siódmy, tuż przed polskim kierowcą Kubą Giermaziakiem. Drugi z Polaków - Robert Lukas, który jeździ w barwach ekipy Hermes Attempto Racing dojechał na metę dopiero na 19. pozycji w stawce 26 kierowców. Informacja prasowa VERVA Racing Team:
Wyścig na torze Silverstone kierowcy VERVA Racing Team ukończyli na siódmym i ósmym miejscu. Przez większość dystansu Stefan Rosina i Kuba Giermaziak toczyli pojedynek pomiędzy sobą. Ostatecznie Stefan ukończył wyścig z siódmą lokatą. Kuba dojechał do mety tuż za kolegą z zespołu.
Stefan Rosina: "Siódme miejsce nie jest marzeniem kierowcy wyścigowego, ale patrząc na okoliczności oraz fakt, ze wyścig był bardzo trudny, nie było złe. Musimy trochę mocniej popracować nad kwalifikacjami, bo moim zdaniem jest to najważniejszy element weekendu. Wygląda na to, że w tym sezonie na suchym torze tracę 0.1 - 0.2 sekundy do czołówki. Samochód sprawował się dobrze i stan toru też był ok. Toczyłem ciekawą walkę z Kubą, dlatego był to ciężki wyścig, szczególnie biorąc pod uwagę pozycje, na których skończyliśmy".
Kuba Giermaziak: "Start mi nie wyszedł. Sama reakcja była dobra, ale nie wiedzieć czemu bardzo mocno zabuksowały tylne koła. Myślę, że sprzęgło chwyciło trochę za wcześnie i na kolejne wyścigi musimy je lepiej wyregulować, bo tutaj nie było idealnie. W Porsche nie przywiązujemy do tego tak dużej wagi, jak w Formule 3, a powinniśmy. Moje tempo na pierwszych trzech kółkach było naprawdę dobre, lepsze niż tempo przeciwników jadących przede mną, ale nie dało się ich tutaj wyprzedzić. Być może, gdyby to nie Stefan był przede mną, to jechałbym trochę agresywniej, ale mając przed sobą kolegę z teamu też jedziesz na sto procent, lecz nie wykonujesz manewrów, którymi ryzykujesz wypadnięcie z toru razem z nim. Choć zajęliśmy siódme i ósme miejsce, dawaliśmy z siebie wszystko i jechaliśmy na sto dziesięć procent. Tak jak powiedział Stefan - przy tak wyrównanej stawce - startując z przodu będziemy dojeżdżali w czołówce, a ruszając bardziej z tyłu będziemy dojeżdżać także z tyłu. Różnica prędkości pomiędzy kierowcami pierwszej ósemki jest bardzo niewielka. Mam też nadzieję, że w kolejnych zawodach sędziowie będą brali pod uwagę limity toru. Stefan i ja ich przestrzegaliśmy, a pierwsza czwórka niekoniecznie, a mimo to nie dostali za to kary. Sędziowie powinni więc nad tym popracować, bo przepisy powinny być dla wszystkich takie same".
Kolejna runda serii Porsche Supercup odbędzie się już za dwa tygodnie na niemieckim torze Nurburgring.
Porsche Supercup 2011 - Silverstone - wyścig | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | ||||
1. | Rene Rast | Veltins Lechner Racing | 25:38.805 | |||
2. | Nick Tandy | Konrad Motorsport | + 0:00.681 | |||
3. | Norbert Siedler | Veltins Lechner Racing | + 0:02.415 | |||
4. | Kevin Estre | Hermes Attempto Racing | + 0:10.928 | |||
5. | Christian Engelhart | Konrad Motorsport | + 0:11.607 | |||
6. | Jeroen Bleekemolen | Team Abu Dhabi by tolimit | + 0:12.064 | |||
7. | Stefan Rosina | VERVA Racing | + 0:12.991 | |||
8. | Kuba Giermaziak | VERVA Racing | + 0:13.514 | |||
9. | Patrick Huisman | Team Bleekemolen | + 0:15.768 | |||
10. | Sean Edwards | Team Abu Dhabi by tolimit | + 0:15.855 | |||
11. | James Sutton | SAS International | + 0:16.941 | |||
12. | Matt Halliday | SANITEC Aquiles MRS Team | + 0:21.273 | |||
13. | Michael Meadows | SAS International | + 0:23.994 | |||
14. | Sebastiaan Bleekemolen | Team Bleekemolen | + 0:26.188 | |||
15. | Sam Tordoff | Schnabl Engineering | + 0:31.494 | |||
16. | Benji Hetherington | Porsche Cars Great Britain | + 0:33.178 | |||
17. | Alessandro Zampedri | Team Bleekemolen | + 0:37.046 | |||
18. | Mathias Lauda | Konrad Motorsport Austria | + 0:37.245 | |||
19. | Robert Lukas | Hermes Attempto Racing | + 0:37.684 | |||
20. | William Langhorne | SANITEC Aquiles MRS Team | + 0:38.328 | |||
21. | Andreas Mayerl | Konrad Motorsport Austria | + 0:43.117 | |||
22. | Khaled Al Qubaisi | Team Abu Dhabi by tolimit | + 1:01.538 | |||
23. | Keith Webster | Schnabl Engineering | + 1:16.070 | |||
24. | Andrew Shelley | Porsche Cars Great Britain | + 1:21.809 | |||
25. | Yucel Ozbek | SANITEC Aquiles MRS Team | +1 okr. | |||
26. | Ahmad Al Harthy | Porsche Cars Great Britain | +11 okr. |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Porsche Supercup: Rast wygrywa na Silverstone, Giermaziak ósmy
Podobne: Porsche Supercup: Rast wygrywa na Silverstone, Giermaziak ósmy



Podobne galerie: Porsche Supercup: Rast wygrywa na Silverstone, Giermaziak ósmy



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter