Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WEC, 6h Austin: Zwycięstwo Audi, ale Toyota postawiła trudne warunki
WEC, Austin 2013

WEC, 6h Austin: Zwycięstwo Audi, ale Toyota postawiła trudne warunki

2013-09-23 - P. Krupka     Tagi: Austin, WEC, Długodystansowe Mistrzostwa Świata
Trio Audi w składzie Loic Duval, Allan McNish i Tom Kristensen wygrali w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) na torze w Austin i powiększyli swoją przewagę w klasyfikacji generalnej cyklu.

Załoga samochodu z numerem #2 była o 23 sekundy lepsza od drugiej na mecie Toyoty, prowadzonej przez Sebastiena Buemi, Stephane'a Sarrazina i Anthony'ego Davidsona. Mimo, że Audi było o wiele szybsze, to Toyota była w stanie lepiej zarządzać oponami Michelin i spalać mniej paliwa, dzięki czemu dwukrotnie rzadziej pojawiała się w alei serwisowej i walczyła o zwycięstwo aż do samego końca. Trzecie na mecie było inne Audi, prowadzone przez Marcela Fasslera, Andre Lotterera i Benoita Treluyera. Ukończyło ono jazdę mając na koncie dwa okrążenia mniej niż zwycięzcy. Było to wynikiem incydentu Fasslera, który podczas dublowania Porsche klasy GTE Pro w pierwszej godzinie został zmuszony do wyjazdu poza tor, a potem został oderzony w tył, co zniszczyło nadwozie. Auto musiało spędzić kilka chwil w garażu.
WEC, Austin 2013WEC, Austin 2013
Wynik w Austin oznacza, że Audi jest pewne tytułu dla producentów, bowiem Toyota przypuszczalnie nie będzie wystawiać drugiego auta w trzech ostatnich wyścigach sezonu.

Duval, McNish i Kristensen prowadzą w klasyfikacji kierowców z przewagą 33 punktów, co oznacza, że zostaną mistrzami świata, nawet jeśli w pozostałych do końca trzech wyścigach będą dojeżdżać do mety za plecami swoich partnerów zespołowych z drugiego samochodu.
W LMP2 drugi raz z rzędu triumfował zespół G-Drive/Delta-ADR ORECA-Nissan 03, który prowadziła trójka John Martin, Roman Rusinov i Mike Conway. Ukończyli oni jazdę z przewagą jednego, pełnego okrążenia nad drugą załogą, Pecom/AF ORECA-Nissan. Jeszcze w trakcie drugiego stintu na czele znajdowały się dwa samochody OAK Morgan-Nissan, ale zderzenie Ricardo Gonzaleza i Davida Heinmeiera Hanssona sprawiło, że konieczna była naprawa uszkodzeń obu aut.
WEC, Austin 2013WEC, Austin 2013
Druga pozycja zespołu Pecom sprawiła, że Pierre Kaffer, Luis Perez Companc i Nicolas Minassian zbliżyli się na trzy punkty do liderów - Gonzaleza, Bertranda Baguette i Martina Plowmana, którzy ostatecznie zajęli siódme miejsce w LMP2.

Frederic Makowiecki i Bruno Senna wygrali natomiast w GTE Pro, mając przewagę 15 sekund nad Gianmarią Bruni i Giancarlo Fisichellą w Ferrari zespołu AF Corse. Makowiecki jeszcze niedługo przed metą miał minutową przewagę, ale musiał zjechać na szybkie dotankowanie auta. w GTE Am wygrali Jamie Campbell-Walter i Stuart Hall.
WEC, 6h Austin - wyścig (czołowa 10)

KierowcySamochódCzas
1.P1 Kristensen/Duval/McNish Audi
6h00m31.331s
2.P1Davidson/Buemi/Sarrazin Toyota+23.617s
3.P1Lotterer/Treluyer/Fassler Audi+1 okr.
4.P1Prost/Heidfeld/Beche Lola-Toyota
+4 okr.
5.P2Rusinov/Martin/Conway Delta-ADR ORECA-Nissan+9 okr.
6.P2Perez Companc/Minassian/Kaffer Pecom ORECA-Nissan+10 okr.
7.P2 Holzer/Kraihamer/Charouz Lotus +13 okr.
8.P2Graves/Walker/JuncoDelta-ADR ORECA-Nissan+14 okr.
9.P2Zugel/Dyson/Kimber-Smith
Greaves Zytek-Nissan
+15 okr.
10.P2Pla/Heinemeier Hansson/BrundleOAK Morgan-Nissan+15 okr.



źródło: autosport.com, fot. fiawec.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

WEC, 6h Austin: Zwycięstwo Audi, ale Toyota postawiła trudne warunki

Galerie zdjęć
Newsletter