Motorsport  »  Aktualności  »  WEC 6h Sao Paulo: Cadillac z dubletem, Kubica daleko

WEC 6h Sao Paulo: Cadillac z dubletem, Kubica daleko

2025-07-15 - S. Nowicki     Tagi: WEC, Długodystansowe Mistrzostwa Świata, Interlagos, Kubica
Po latach prób i blisko dwóch sezonach obecności w klasie Hypercar, Cadillac w końcu doczekał się swojego pierwszego triumfu w WEC. Historycznych wyników dopełniło zwycięstwo dobrze spisującego się w tym sezonie Lexusa. Na torze Interlagos w Sao Paulo faworyci, wliczając w to Roberta Kubicę, byli daleko.
Zespół Chip Ganassi Racing z numerem #12 wygrał sześciogodzinny wyścig na torze Interlagos w Sao Paulo, zapewniając marce upragnione zwycięstwo w światowych mistrzostwach. Drugi Cadillac został cofnięty o jedną pozycję na starcie po karze za zablokowanie Peugeota #93 w kwalifikacjach. Nie miało to jednak większego wpływu na wyścig. Samochód z numerem #38 i tak szybko wrócił na czołowe pozycje, a Cadillac zakończył wyścig dubletem.
Start dla załogi Cadillaca #12 nie rozpoczął się idealnie - sędziowie nałożyli na ekipę karę za naruszenie przepisów dotyczących ciśnienia w oponach. Jednak Alex Lynn, Norman Nato i Will Stevens perfekcyjnie odnaleźli się w zmiennych warunkach i nawet to nie przeszkodziło im w zwycięstwie. Nato przeciął linię mety z przewagą 57 sekund nad siostrzanym Cadillakiem #38, potwierdzając dominację amerykańskiej marki.
Podium uzupełniło Porsche #5 z Julienem Andlauerem i Michaelem Christensenem, które po starcie na prowadzeniu na chwilę wróciło do walki o zwycięstwo w końcówce. Na czwartej pozycji uplasowało się drugie fabryczne Porsche (#6), a tuż za nim - BMW M Team WRT z załogą Rast/Wittmann/van der Linde. Oba Peugeoty finiszowały za BMW, prezentując zauważalnie lepsze tempo niż w poprzednich rundach. 
Zupełnie odwrotnie wyglądała sytuacja Ferrari - zespół AF Corse #83, który w czerwcu świętował historyczne zwycięstwo w Le Mans z Robertem Kubicą, tym razem nie był w stanie nawiązać walki o czołowe lokaty i dojechał na ósmej pozycji. Choć w São Paulo zabrakło tempa na walkę z prototypami Cadillaca i Porsche, ósme miejsce to najlepszy wynik uzyskany wśród bolidów z Maranello. Dwa fabryczne Ferrari - mimo dużych oczekiwań - zakończyły wyścig na 11 i 12 lokacie.
Historyczny moment Lexusa w LMGT3 
W klasie LMGT3 mógł w końcu unieść ręce w geście triumfu mógł w końcu unieść Lexus. Reprezentowany jest w tym sezonie przez nadspodziewanie dobrze spisującą się załogę #87 Akkodis ASP Team w składzie José María López, Clemens Schmid i Petru Umbrărescu, która utrzymała koncentrację od startu do mety, nie popełniła żadnych błędów i odpierała kolejne ataki konkurentów, zapisując na swoim koncie pierwsze zwycięstwo japońskiego producenta w WEC niemłodym już modelem RC F.
Drugie miejsce przypadło Corvette TF Sport (#81), a podium uzupełnił lokalny bohater Eduardo “Dudu” Barrichello, który wspólnie z Mcintoshem i Hasse-Clotem dostarczył brazylijskiej publiczności sporo emocji. Po zdobyciu pole position w sobotnich kwalifikacjach, młody Barrichello nie zawiódł również w wyścigu, walcząc twardo aż do końca. Nazwisko syna Rubensa Barichello niewątpliwie jeszcze nie raz ujrzymy w kontekście podobnych sukcesów!
...być może już podczas kolejnej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata, która na pierwszy weekend 6-7 września przeniesie się do Ameryki Północnej na wyścig Lone Star Le Mans.
WEC 6h Sao Paulo - kompletne wyniki wyścigu z 13 lipca 2025 r:
  1. Alex Lynn, Norman Nato, Will Stevens, Cadillac V-Series.R, HYPERCAR, —
  2. Earl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button, Cadillac V-Series.R, HYPERCAR, 57.016 s
  3. Julien Andlauer, Michael Christensen, Porsche 963, HYPERCAR, 1.866 s
  4. Kevin Estre, Laurens Vanthoor, Porsche 963, HYPERCAR, 1 okr.
  5. René Rast, Marco Wittmann, Sheldon Van Der Linde, BMW M Hybrid V8, HYPERCAR, 54.383 s
  6. Loïc Duval, Malthe Jakobsen, Peugeot 9X8, HYPERCAR, 1 okr.
  7. Paul di Resta, Mikkel Jensen, Peugeot 9X8, HYPERCAR, 17.771 s
  8. Robert Kubica, Ye Yifei, Philip Hanson, Ferrari 499P, HYPERCAR, 15.617 s
  9. Jules Gounon, Frédéric Makowiecki, Mick Schumacher, Alpine A424, HYPERCAR, 0.754 s
  10. Neel Jani, Nicolas Pino, Nicolas Varrone, Porsche 963, HYPERCAR, 43.108 s
  11. Alessandro Pier Guidi, James Calado, Antonio Giovinazzi, Ferrari 499P, HYPERCAR, 1 okr.
  12. Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen, Ferrari 499P, HYPERCAR, 15.659 s
  13. Alex Riberas, Marco Sørensen, Aston Martin Valkyrie, HYPERCAR, 22.284 s
  14. Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries, Toyota GR010 - Hybrid, HYPERCAR, 15.656 s
  15. Brendon Hartley, Ryo Hirakawa, Toyota GR010 - Hybrid, HYPERCAR, 1.541 s
  16. Harry Tincknell, Tom Gamble, Aston Martin Valkyrie, HYPERCAR, 1 okr.
  17. Dries Vanthoor, Raffaele Marciello, Kevin Magnussen, BMW M Hybrid V8, HYPERCAR, 16 okr.
  18. Paul Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Milesi, Alpine A424, HYPERCAR, 14 okr.
  19. Razvan Umbrarescu, Clemens Schmid, Jose Maria Lopez, Lexus RC F GT3, LMGT3, 6 okr.
  20. Tom van Rompuy, Rui Andrade, Charlie Eastwood, Chevrolet Corvette Z06 GT3.R, LMGT3, 37.716 s
  21. Anthony McIntosh, Dudu Barrichello, Valentin Hasse-Clot, Aston Martin Vantage AMR GT3, LMGT3, 4.849 s
  22. Célia Martin, Rahel Frey, Michelle Gatting, Porsche 911 GT3 R, LMGT3, 1.461 s
  23. Arnold Robin, Finn Gehrsitz, Yuichi Nakayama, Lexus RC F GT3, LMGT3, 3.689 s
  24. Ryan Hardwick, Riccardo Pera, Richard Lietz, Porsche 911 GT3 R, LMGT3, 1 okr.
  25. Ben Keating, Jonny Edgar, Daniel Juncadella, Chevrolet Corvette Z06 GT3.R, LMGT3, 6.445 s
  26. James Cottingham, Sébastien Baud, Gregoire Saucy, McLaren 720S GT3 Evo, LMGT3, 0.217 s
  27. Darren Leung, Sean Gelael, Marino Sato, McLaren 720S GT3 Evo, LMGT3, 14.133 s
  28. Ahmad Al Harthy, Valentino Rossi, Kelvin van der Linde, BMW M4 GT3, LMGT3, 1.737 s
  29. Thomas Flohr, Francesco Castellacci, Davide Rigon, Ferrari 296 GT3, LMGT3, 15.063 s
  30. Yasser Shahin, Timur Boguslavskiy, Augusto Farfus, BMW M4 GT3, LMGT3, 1.381 s
  31. François Heriau, Simon Mann, Alessio Rovera, Ferrari 296 GT3, LMGT3, 14.120 s
  32. Ian James, Zacharie Robichon, Mattia Drudi, Aston Martin Vantage AMR GT3, LMGT3, 1 okr.
  33. Andrew Gilbert, Lorcan Nicolas Hanafin, Fran Rueda, Mercedes AMG GT3, LMGT3, 1 okr. 38.944 s
  34. Martin Berry, Lin Hodenius, Maxime Martin, Mercedes AMG GT3, LMGT3, 16 okr.
  35. Bernardo Sousa, Ben Tuck, Ben Barker, Ford Mustang GT3, LMGT3, 15 okr.
  36. Stefano Gattuso, Giammarco Levorato, Dennis Olsen, Ford Mustang GT3, LMGT3, 83 okr.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

WEC 6h Sao Paulo: Cadillac z dubletem, Kubica daleko