Motorsport » Sporty samochodowe » WEC, 6h Silverstone: Audi zdecydowanie pokonało Toyotę

Audi zdominowało pierwszy tegoroczny wyścig World Endurance Championship, wygrywajac 6-godzinne zmagania na Silverstone. Walka pomiędzy dwoma niemieckimi samochodami toczyła się do samej mety. Toyota tym razem miała niewiele do powiedzenia.
Mimo dobrego tempa kwalifikacyjnego japoński zespół zaprezentował się dużo gorzej od rywala w LMP1. Na pewno duże znaczenie miał fakt, że Toyota przywiozła do Wielkiej Brytanii swoje samochody w zeszłorocznej specyfikacji. Różnice były szczególnie widoczne w pierwszej fazie wyścigu. To wtedy Audi R18 e-tron quattro uzyskały przewagę, którą później wystarczyło już tylko kontrolować. Wyścig rozstrzygnął się na 5. minut przed końcem. To wtedy Allan McNish wyprzedził pierwszy samochód Audi który prowadził Benoit Treluyer. Kolejne dwie pozycje zajęły już Toyoty. W LMP1 do mety dojechały jeszcze dwa prototypy zespołu Rebellion z nadwoziem Loli i silnikiem Toyoty. Zacięta walka trwała również w LPM2. Pewne zwycięstwo odniósł co prawda zespół Delta-ADR z samochodem Oreca-Nissan, ale rywalizacja toczyła się o kolejne miejsca na podium. W obu kategoriach GT najlepsze były samochody Aston Martina. W GTE-Pro wygrała załoga auta z nr #97 - Darren Turner/Stefan Mucke/Bruno Senna, a w GTE-Am Christoffer Nygaard/Kristian Poulsen/Allan Simonsen. Kolejna runda odbędzie się w pierwszy weekend majowy na torze Spa-Francorchamps.
Mimo dobrego tempa kwalifikacyjnego japoński zespół zaprezentował się dużo gorzej od rywala w LMP1. Na pewno duże znaczenie miał fakt, że Toyota przywiozła do Wielkiej Brytanii swoje samochody w zeszłorocznej specyfikacji. Różnice były szczególnie widoczne w pierwszej fazie wyścigu. To wtedy Audi R18 e-tron quattro uzyskały przewagę, którą później wystarczyło już tylko kontrolować. Wyścig rozstrzygnął się na 5. minut przed końcem. To wtedy Allan McNish wyprzedził pierwszy samochód Audi który prowadził Benoit Treluyer. Kolejne dwie pozycje zajęły już Toyoty. W LMP1 do mety dojechały jeszcze dwa prototypy zespołu Rebellion z nadwoziem Loli i silnikiem Toyoty. Zacięta walka trwała również w LPM2. Pewne zwycięstwo odniósł co prawda zespół Delta-ADR z samochodem Oreca-Nissan, ale rywalizacja toczyła się o kolejne miejsca na podium. W obu kategoriach GT najlepsze były samochody Aston Martina. W GTE-Pro wygrała załoga auta z nr #97 - Darren Turner/Stefan Mucke/Bruno Senna, a w GTE-Am Christoffer Nygaard/Kristian Poulsen/Allan Simonsen. Kolejna runda odbędzie się w pierwszy weekend majowy na torze Spa-Francorchamps.
WEC 2013 - 6h Silverstone - wyścig (czołówka) | ||||
---|---|---|---|---|
poz. | kl. | kierowca |
samochód | czas |
1 | P1 | Kristensen/Duval/Mcnish |
Audi |
197 okr. |
2 | P1 | Lotterer/Treluyer/Fassler | Audi |
+ 3.462s |
3 | P1 | Davidson/Buemi/Sarrazin | Toyota | + 1 okr. |
4 | P1 | Wurz/Lapierre |
Toyota | + 1 okr. |
5 | P1 | Prost/Jani/Heidfeld |
Rebellion Lola-Toyota |
+ 4 okr. |
6 | P1 | Belicchi/Beche/Cheng | Rebellion Lola-Toyota |
+ 7 okr. |
7 | P2 | Graves/Pizzonia/Walker |
Delta-ADR ORECA-Nissan |
+ 13 okr. |
8 | P2 | Pla/Heinemeier Hansson/Brundle |
OAK Morgan-Nissan |
+ 14 okr. |
9 | P2 | Dyson/Marsal/Kimber-Smith |
Greaves Zytek-Nissan |
+ 18 okr. |
10 | P2 | Perez Companc/Minassian/Kaffer | Pecom ORECA-Nissan | + 18 okr. |
14 | GTE P | Turner/Mucke/Senna | Aston Martin | + 26 okr. |
19 | GTE A | Nygaard/Poulsen/Simonsen | Aston Martin | + 28 okr. |
źródło: fot.: www.fiawec.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC, 6h Silverstone: Audi zdecydowanie pokonało Toyotę
Podobne: WEC, 6h Silverstone: Audi zdecydowanie pokonało Toyotę



Podobne galerie: WEC, 6h Silverstone: Audi zdecydowanie pokonało Toyotę
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter