Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Nowe zespoły w LMP1

WEC: Nowe zespoły w LMP1
2017-11-01 - G. Filiks Tagi: Długodystansowe Mistrzostwa Świata, ByKolles, SMP Racing, LMP1, WEC, World Endurance Championship, Wyścigi długodystansowe, Manor, BR Engineering, DragonSpeed, Ginetta
Co najmniej cztery prywatne zespoły wystartują w LMP1 podczas następnego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC).
Aktualnie najwyższa kategoria cyklu jest zdominowana przez rywalizację Porsche i Toyoty. Po 2017 roku pierwszy z wymienionych producentów samochodów przestanie się w niej ścigać. Niewykluczone, że drugi również. Jednak LMP1 i tak przetrwa. Do gry wejdą niefabryczne teamy.
Aktualnie najważniejsza klasa ma tylko jedną prywatną ekipę. To stajnia ByKolles, w której miał startować Robert Kubica, zanim nie zrezygnował z otrzymanej posady.
W kolejnym sezonie WEC do LMP1 na pewno dołączą jeszcze zespoły SMP Racing, Manor oraz DragonSpeed. SMP Racing wystawi prototyp będący wspólnym dziełem BR Engineering i Dallary. Manor użyje nowego samochodu szykowanego przez Ginettę. Natomiast DragonSpeed póki co nie ogłosił, z jakiego auta skorzysta.
Wszystkie trzy zespoły w tym roku jeździły/jeżdżą prototypami LMP2 - w WEC lub ELMS. DragonSpeed został mistrzem European Le Mans Series pod szyldem G-Drive Racing.
Zespoły SMP Racing i DragonSpeed w tym roku ścigały się w European Le Mans Series (ELMS). Druga z wymienionych ekip wygrała tę serię (pod szyldem G-Drive Racing). Manor zaś obecnie jeździ w WEC w kategorii LMP2.
Następny sezon WEC - nazywany supersezonem - rozpocznie się na początku maja 2018 roku, a dobiegnie końca w połowie czerwca 2019 roku. Kierowcy wezmą udział wyjątkowo w dwóch edycjach 24-godzinnych zawodów Le Mans.
Aktualnie najwyższa kategoria cyklu jest zdominowana przez rywalizację Porsche i Toyoty. Po 2017 roku pierwszy z wymienionych producentów samochodów przestanie się w niej ścigać. Niewykluczone, że drugi również. Jednak LMP1 i tak przetrwa. Do gry wejdą niefabryczne teamy.
Aktualnie najważniejsza klasa ma tylko jedną prywatną ekipę. To stajnia ByKolles, w której miał startować Robert Kubica, zanim nie zrezygnował z otrzymanej posady.
W kolejnym sezonie WEC do LMP1 na pewno dołączą jeszcze zespoły SMP Racing, Manor oraz DragonSpeed. SMP Racing wystawi prototyp będący wspólnym dziełem BR Engineering i Dallary. Manor użyje nowego samochodu szykowanego przez Ginettę. Natomiast DragonSpeed póki co nie ogłosił, z jakiego auta skorzysta.
Wszystkie trzy zespoły w tym roku jeździły/jeżdżą prototypami LMP2 - w WEC lub ELMS. DragonSpeed został mistrzem European Le Mans Series pod szyldem G-Drive Racing.
Następny sezon WEC - nazywany supersezonem - rozpocznie się na początku maja 2018 roku, a dobiegnie końca w połowie czerwca 2019 roku. Kierowcy wezmą udział wyjątkowo w dwóch edycjach 24-godzinnych zawodów Le Mans.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Nowe zespoły w LMP1
Podobne: WEC: Nowe zespoły w LMP1




Podobne galerie: WEC: Nowe zespoły w LMP1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć