Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Nowy prototyp Porsche tylko 0.1 sekundy wolniejszy od Audi na grupowych testach
WEC: Nowy prototyp Porsche tylko 0.1 sekundy wolniejszy od Audi na grupowych testach
2014-03-28 - G. Filiks Tagi: Audi, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, Testy, Porsche 919 hybrid
Nowe Porsche 919 Hybrid do Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) zaczęło od mocnego uderzenia rywalizację w najwyższej kategorii LMP1 z Audi i Toyotą.
Podczas pierwszej 4-godzinnej sesji grupowych testów WEC przed sezonem 2014 na francuskim torze Paul Ricard prototyp słynnej marki sportowych samochodów zajął 2. miejsce, ulegając o zaledwie 0.124 sekundy usprawnionemu Audi R18 e-tron quattro. Najlepszy czas za kółkiem Porsche wykręcił Neel Jani. Były kierowca Formuły 1 Mark Webber w drugim egzemplarzu 919 Hybrid był tylko 0.348 sekundy wolniejszy i zdobył 3. pozycję. Porsche dodatkowo uzyskało najwyższą prędkość maksymalną - 328.3 km/h.
„Realizowaliśmy normalny program, nie goniliśmy za czasem okrążenia". - mówił Jani. „Ciągle pracujemy nad mechaniką wozu i balansem aerodynamicznym. „Patrząc na rezultaty, w tym momencie nie wygląda to dla nas źle". - przyznał.
Nowa Toyota TS040 Hybrid uplasowała się na lokatach 4. oraz 6. Szybsza straciła do Porsche niemal okrągłą sekundę.
Pierwszy tegoroczny wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata - 6-godzinne zawody na Silverstone - już 20 kwietnia.
Podczas pierwszej 4-godzinnej sesji grupowych testów WEC przed sezonem 2014 na francuskim torze Paul Ricard prototyp słynnej marki sportowych samochodów zajął 2. miejsce, ulegając o zaledwie 0.124 sekundy usprawnionemu Audi R18 e-tron quattro. Najlepszy czas za kółkiem Porsche wykręcił Neel Jani. Były kierowca Formuły 1 Mark Webber w drugim egzemplarzu 919 Hybrid był tylko 0.348 sekundy wolniejszy i zdobył 3. pozycję. Porsche dodatkowo uzyskało najwyższą prędkość maksymalną - 328.3 km/h.
„Realizowaliśmy normalny program, nie goniliśmy za czasem okrążenia". - mówił Jani. „Ciągle pracujemy nad mechaniką wozu i balansem aerodynamicznym. „Patrząc na rezultaty, w tym momencie nie wygląda to dla nas źle". - przyznał.
Nowa Toyota TS040 Hybrid uplasowała się na lokatach 4. oraz 6. Szybsza straciła do Porsche niemal okrągłą sekundę.
WEC 2014 - przedsezonowe testy na Paul Ricard - wyniki pierwszej sesji (TOP 6) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Samochód (nr) | Załoga | Czas | Strata | Klasa | ||
1. | Audi R18 e-tron quattro (2) | Lotterer/Treluyer/Fassler | 1:42.788 | - | LMP1 | |
2. | Porsche 919 Hybrid (14) | Dumas/Jani/Lieb | 1:42.912 | 0.124 | LMP1 | |
3. | Porsche 919 Hybrid (20) | Bernhard/Webber/Hartley | 1:43.260 | 0.472 | LMP1 | |
4. | Toyota TS040 Hybrid (7) | Wurz/Sarrazin/Nakajima | 1:43.910 | 1.122 | LMP1 | |
5. | Audi R18 e-tron quattro (1) | Di Grassi/Duval/Kristensen | 1:44.164 | 1.376 | LMP1 | |
6. | Toyota TS040 Hybrid (8) | Davidson/Lapierre/Buemi | 1:44.922 | 2.134 | LMP1 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Nowy prototyp Porsche tylko 0.1 sekundy wolniejszy od Audi na grupowych testach
Podobne: WEC: Nowy prototyp Porsche tylko 0.1 sekundy wolniejszy od Audi na grupowych testach
Montoya zszokowany po debiucie w Porsche LMP1 »
Magnussen zachwycony po debiucie w Porsche LMP1 »
Montoya poprowadzi Porsche LMP1 na testach za miesiąc »
Porsche LMP1 przejechało się ulicami Nowego Jorku (wideo) »
Podobne galerie: WEC: Nowy prototyp Porsche tylko 0.1 sekundy wolniejszy od Audi na grupowych testach
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć