Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Porsche LMP1 znów najszybsze

WEC: Porsche LMP1 znów najszybsze
2016-03-27 - G. Filiks Tagi: Paul Ricard, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, Texas Motor Speedway, LMP1, Porsche
Drugi dzień testów mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych (WEC) przed sezonem 2016 na torze Paul Ricard jak pierwszy przyniósł najlepszy czas w najwyższej kategorii LMP1 broniącego tytułów Porsche.
Model 919 Hybrid w nowej wersji prowadzony przez Brendona Hartleya ustanowił wczoraj rezultat 1:37,445, o 0,042 sekundy lepszy od czasu, który uzyskał nim dzień wcześniej Neel Jani. Na pięć sesji zorganizowanych w ciągu całego "prologu", Porsche LMP1 dyktowało tempo w każdej.
Jednak w sobotę druga Toyota była już niewiele wolniejsza. Wyposażono ją bowiem w pakiet aerodynamiczny z dużym dociskiem, jakiego od początku używali rywale. Stephane Sarrazin modelem TS050 Hybrid ustąpił Hartleyowi o 0,387 sekundy. Trzecie Audi R18 w rękach Benoita Treluyera zanotowało stratę 1,382 sekundy.
W klasie LMP2 tym razem najlepszy okazał się prototyp Alpine A460 (w rzeczywistości Oreca 05) z silnikiem Nissana, którym Nicolas Lapierre wykręcił czas 1:46,974.
W kategoriach GTE Pro i GTE Am jak pierwszego dnia górą było odpowiednio Ferrari 488 GTE z Gianmario Brunim za kierownicą oraz Chevrolet Corvette C7.R zespołu Larbre Competition, prowadzony przez Paolo Rubertiego.
Pierwszy tegoroczny wyścig WEC w trzeci weekend kwietnia na Silverstone.
Model 919 Hybrid w nowej wersji prowadzony przez Brendona Hartleya ustanowił wczoraj rezultat 1:37,445, o 0,042 sekundy lepszy od czasu, który uzyskał nim dzień wcześniej Neel Jani. Na pięć sesji zorganizowanych w ciągu całego "prologu", Porsche LMP1 dyktowało tempo w każdej.
Jednak w sobotę druga Toyota była już niewiele wolniejsza. Wyposażono ją bowiem w pakiet aerodynamiczny z dużym dociskiem, jakiego od początku używali rywale. Stephane Sarrazin modelem TS050 Hybrid ustąpił Hartleyowi o 0,387 sekundy. Trzecie Audi R18 w rękach Benoita Treluyera zanotowało stratę 1,382 sekundy.
W klasie LMP2 tym razem najlepszy okazał się prototyp Alpine A460 (w rzeczywistości Oreca 05) z silnikiem Nissana, którym Nicolas Lapierre wykręcił czas 1:46,974.
W kategoriach GTE Pro i GTE Am jak pierwszego dnia górą było odpowiednio Ferrari 488 GTE z Gianmario Brunim za kierownicą oraz Chevrolet Corvette C7.R zespołu Larbre Competition, prowadzony przez Paolo Rubertiego.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Porsche LMP1 znów najszybsze
Podobne: WEC: Porsche LMP1 znów najszybsze




Podobne galerie: WEC: Porsche LMP1 znów najszybsze
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Porsche
Newsletter
Galerie zdjęć