Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem
WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem

WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem

Obfite opady deszczu uniemożliwiły rozegranie 6-godzinnego wyścigu na japońskim torze Fuji, szóstej tegorocznej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC). Stawka pokonała łącznie zaledwie 16 okrążeń, wszystkie za samochodem bezpieczeństwa. Zwycięzcą ogłoszono Toyotę.

Zawody trzykrotnie przerywano. Zamiast się ścigać, kierowcy czekali na restarty.
WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety caremWEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem
Gdy wywieszono czerwoną flagę po raz trzeci i ostatni, na czele jechała Toyota TS030 HYBRID nr 7 prowadzona przez Kazukiego Nakajimę. Japończyk przejął prowadzenie od Andre Lotterera w Audi R18 e-tron quattro nr 1, gdy Niemca dopadły problemy techniczne z silnikiem, zmuszając do wizyty w boksach, skutkującej spadkiem na 26. miejsce.
WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety caremWEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem
Za Nakajimą, drugie miejsce zdobył Loic Duval jadący Audi nr 2. Druga Toyota prowadzona przez Anthony'ego Davidsona spadła na 27. pozycję, ponieważ przed wyścigiem za późno opuściła boksy i została dopuszczona do zawodów dopiero gdy stawka pokonała jedno okrążenie.

Ostatni wóz najwyższej kategorii LMP1 - Lola-Toyota nr 12 prywatnej stajni Rebellion Racing, zajęła trzecią lokatę.
Choć za wyścig przyznano tylko połowę punktów do klasyfikacji generalnej WEC i wygrała Toyota, Audi zapewniło sobie mistrzostwo konstruktorów.

Klasę LMP2 zwyciężył Morgan-Nissan nr 35 teamu OAK Racing. Do wozu przydzieleni byli Bertrand Baguette, Martin Plowman i Ricardo Gonzalez.
WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety caremWEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem
W GTE Pro triumfował Aston Martin Vantage GTE nr 97, którym jechał Frederic Makowiecki. W skład załogi wchodzili jeszcze Darren Turner oraz Stefan Mucke.

Aston Martin zwyciężył również kategorię GTE Am. Na pierwszym miejscu sklasyfikowano model Vantage V8 oznaczony numerem 95, jakim mieli się ścigać Christoffer Nygaard, Kristian Pulsen i Bruno Senna.
WEC 2013 - 6-godzinny wyścig na Fuji (TOP 10)

Załoga (nr)
Zespół/Auto-SilnikKlasa
1. Wurz/Lapierre/Nakajima (7)
Toyota
LMP1
2. Kristensen/Duval/McNish (2)
Audi
LMP1
3.
Belicchi/Beche (12)
Rebellion/Lola-Toyota
LMP1
4. Baguette/Gonzalez/Plowman (35)
OAK/Morgan-Nissan
LMP2
5. Rusinow/Martin/Conway (26)
Delta-ADR/ORECA-Nissan
LMP2
6.
Hiranaka/Ueda/Wirdheim (27)
Greaves/Zytek-Nissan
LMP2
7. Pla/Heinemeier-Hansson/Brundle (24)
OAK/Morgan-Nissan
LMP2
8. Graves/Walker/Nakano (25)
Deltra-ADR/ORECA-Nissan
LMP2
9.Bradley/Koizumi/Matsuda (47)
KCMG/Morgan-Nissan
LMP2
10.Perez-Companc/Minassian/Kaffer (49)
Pecom/ORECA-Nissan
LMP2



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem

Podobne: WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem
Podobne galerie: WEC: Wyścig na Fuji popsuty przez deszcz. Toyota wygrała po 16 okrążeniach za safety carem
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Toyota