Motorsport » Sporty samochodowe » WTCC: Modyfikacje Łady Granta nie są akceptowane przez FIA

WTCC: Modyfikacje Łady Granta nie są akceptowane przez FIA
Łada Granta Sport ma problemy z homologacją samochodu szykowanego na Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych. FIA odrzuciła osiem z dziewięciu wniosków o modyfikacje względem auta produkcyjnego. Rosyjski producent, którego program obsługuje TMS Sport zaplanował w tym roku 2 starty w WTCC na Hungaroringu i Estoril z Jamesem Thompsonem.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa odrzuciła na początku wniosek o zwiększenie rozstawu osi o 94 milimetry (obecnie to 2476 mm - najmniej w stawce), co umożliwiłoby lepszą konfigurację zawieszenia. Taka zmiana wykracza poza granice tolerancji dla aut kategorii S2000. Największe odstępstwo od seryjnego modelu w tym względzie ma SEAT Leon, którego rozstaw jest większy o 36 milimetrów.
Nie wydano także zgody na zastosowanie podłużnic użytych do wyczynowej Łady Priora (z 2009 roku). FIA wymaga uzupełnienia informacji na ten temat. Akceptacji nie zyskały również inne propozycje zmian z przodu auta, np. szersze nadkola pod 17-calowe koła, inna zębatka kierownicza z rodziny Łada-Renault-Nissan oraz zdejmowalny pas przedni dla łatwiejszego serwisu.
FIA uznała jedynie prośbę o modyfikację przednich zwrotnic, lepiej nadających się do sportu. Łada poprosiła jeszcze o pozwolenie na założenie płaskiej podłogi, jaką mają wszystkie teamy w WTCC. Rosyjski zespół uzasadnia to tym, że pojazd posiada słabą aerodynamikę (gorszą nawet od Priory) i bez tej modyfikacji ich samochód nie będzie rozsądnie konkurencyjny.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WTCC: Modyfikacje Łady Granta nie są akceptowane przez FIA
Podobne: WTCC: Modyfikacje Łady Granta nie są akceptowane przez FIA




Podobne galerie: WTCC: Modyfikacje Łady Granta nie są akceptowane przez FIA
Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć