Motorsport » Sporty samochodowe » DeltaWing jako wyścigówka GT i samochód drogowy

Przed słynnymi zawodami długodystansowymi Petit Le Mans w Stanach Zjednoczonych zaprezentowano eksperymentalny pojazd wyścigowy DeltaWing w wersji GT i projekt samochodu drogowego na jego bazie.
Futurystyczny DeltaWing w kształcie trójkątnego skrzydła wystąpił w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2012 roku jako auto Nissana. Miał wtedy jeszcze otwarte nadwozie. Teraz jeździ z dachem, w amerykańskiej serii United SportsCar Championship. Firma DeltaWing Technology Group pod przewodnictwem słynnego Dona Panoza chce w przyszłości rozpocząć produkcję seryjnych samochodów DeltaWing i pokazała, jak może wyglądać taki wóz.
Przedstawiła również podwozie DeltaWing w odmianie GT, bo to z niego ma zrodzić się drogowe auto. Będzie podobno wystarczająco aerodynamiczne, aby móc pokonać 74 mile na jednym galonie paliwa. Czyli prawie 120 kilometrów na niespełna 4 litrach. Drogowy DeltaWing jest szykowany w wersjach dwumiejscowej oraz czteromiejscowej. Sportowa ma otrzymać 4-cylindrowy silnik o mocy około 350 KM i kosztować mniej więcej 60 tysięcy USD, rodzinną - dwa razy tańszą - napędzi jednostka dysponująca gdzieś 100 końmi.
Wyścigowy DeltaWing GT zacznie być testowany na torze w tym roku z nadzieją, że zadebiutuje w zawodach w przyszłym.
Futurystyczny DeltaWing w kształcie trójkątnego skrzydła wystąpił w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2012 roku jako auto Nissana. Miał wtedy jeszcze otwarte nadwozie. Teraz jeździ z dachem, w amerykańskiej serii United SportsCar Championship. Firma DeltaWing Technology Group pod przewodnictwem słynnego Dona Panoza chce w przyszłości rozpocząć produkcję seryjnych samochodów DeltaWing i pokazała, jak może wyglądać taki wóz.
Przedstawiła również podwozie DeltaWing w odmianie GT, bo to z niego ma zrodzić się drogowe auto. Będzie podobno wystarczająco aerodynamiczne, aby móc pokonać 74 mile na jednym galonie paliwa. Czyli prawie 120 kilometrów na niespełna 4 litrach. Drogowy DeltaWing jest szykowany w wersjach dwumiejscowej oraz czteromiejscowej. Sportowa ma otrzymać 4-cylindrowy silnik o mocy około 350 KM i kosztować mniej więcej 60 tysięcy USD, rodzinną - dwa razy tańszą - napędzi jednostka dysponująca gdzieś 100 końmi.
Wyścigowy DeltaWing GT zacznie być testowany na torze w tym roku z nadzieją, że zadebiutuje w zawodach w przyszłym.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DeltaWing jako wyścigówka GT i samochód drogowy
Podobne: DeltaWing jako wyścigówka GT i samochód drogowy




Podobne galerie: DeltaWing jako wyścigówka GT i samochód drogowy
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter