Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Janosz na testach GP2
			
			
			
			 
									
					
					Janosz na testach GP2
						Artur Janosz po zakończeniu swojego debiutanckiego sezonu w serii wyścigowej GP3, w tym tygodniu weźmie udział w posezonowych testach GP2 na torze Yas Marina w Abu Zabi.
Polak, który zajął 14. miejsce w GP3 jako kierowca zespołu Trident, będzie testował bolid GP2 przez dwa następne dni (w czwartek i piątek) pod okiem też włoskiej ekipy. To właśnie w Abu Zabi rok temu Janosz po raz pierwszy przetestował z powodzeniem samochód GP3, co doprowadziło do podpisania kontraktu na tegoroczne starty w tym cyklu.
Pojazd GP2 w porównaniu do tego z GP3 ma większy i mocniejszy silnik (osiem zamiast sześciu cylindrów, 4 zamiast 3,4 litra pojemności oraz ponad 600 zamiast 400 KM), charakteryzujący się lepszym przyspieszeniem i o blisko 50 km/h wyższą prędkością maksymalną. Dysponuje także mocniejszymi, karbonowymi hamulcami, bardziej zaawansowaną aerodynamiką z większym tylnym i bardziej rozbudowanym przednim skrzydłem oraz systemem DRS. W miniony weekend w Abu Zabi czas pole position serii GP2 był o 8 sekund lepszy niż w GP3, a jednocześnie o 6-7 sekund wolniejszy niż czas pole position w Formule 1.
„Bolidy GP2 to już bardzo szybkie samochody". - mówi Janosz. „Są sporo szybsze od GP3 i tylko trochę wolniejsze od Formuły 1. Najszybsi kierowcy jeżdżą tam tempem końcówki stawki F1. Podobno pierwsze okrążenia zapierają dech w piersiach, więc nie mogę się ich doczekać. „Bolidy GP2 są trochę cięższe, ale mają też o ponad dwieście koni mechanicznych mocy więcej. Istotną zmianą są także karbonowe hamulce, które pozwalają na późniejsze hamowanie. Do zakrętów dojeżdża się jednak szybciej, więc punkty hamowania są podobne. Na prostych można z kolei korzystać z systemu DRS, który sprawia wrażenie, jakby dodawał kolejne sto koni. Inna jest także aerodynamika. Tylne skrzydło jest większe, a przednie bardziej rozbudowane i szersze, jak w F1. Wyjścia z zakrętów są bardzo ważne, a bolid wymaga trochę innego stylu jazdy. Wiem mniej więcej czego się spodziewać, ale postanowiłem nie testować w symulatorze GP2 przed ostatnimi wyścigami GP3, bo chciałem skupić na jak najlepszym zakończeniu sezonu".
	
	
	
	
						„Cieszę się, że testy odbędą się na torze, który dobrze znam, a do tego tuż po wyścigowym weekendzie GP3. Podczas testów będę starał się dać z siebie wszystko i wykorzystać wszystko to, czego nauczyłem się w tym roku. Wiem, że nie będzie łatwo, ale jeśli udałoby mi się wejść do pierwszej dziesiątki, byłby to sukces na miarę wygrania wyścigu GP3. Byłby to bardzo dobry wynik".„Póki co trudno powiedzieć co wydarzy się w przyszłym roku. Mam różne opcje, ale będę analizował je dopiero po zakończeniu testów".
Debiut Wehrleina
Obok Janosza, w bolidzie GP2 zadebiutuje w tym tygodniu także rezerwowy Mercedesa w Formule Jeden i mistrz serii DTM - Pascal Wehrlein. Niemiec ma szansę startować w F1 w przyszłym roku jako kierowca Manora, ale to jeszcze nic pewnego.Wehrlein już dzisiaj zostanie sprawdzony przez zespół Prema, również debiutujący w GP2.
					
Polak, który zajął 14. miejsce w GP3 jako kierowca zespołu Trident, będzie testował bolid GP2 przez dwa następne dni (w czwartek i piątek) pod okiem też włoskiej ekipy. To właśnie w Abu Zabi rok temu Janosz po raz pierwszy przetestował z powodzeniem samochód GP3, co doprowadziło do podpisania kontraktu na tegoroczne starty w tym cyklu.
Pojazd GP2 w porównaniu do tego z GP3 ma większy i mocniejszy silnik (osiem zamiast sześciu cylindrów, 4 zamiast 3,4 litra pojemności oraz ponad 600 zamiast 400 KM), charakteryzujący się lepszym przyspieszeniem i o blisko 50 km/h wyższą prędkością maksymalną. Dysponuje także mocniejszymi, karbonowymi hamulcami, bardziej zaawansowaną aerodynamiką z większym tylnym i bardziej rozbudowanym przednim skrzydłem oraz systemem DRS. W miniony weekend w Abu Zabi czas pole position serii GP2 był o 8 sekund lepszy niż w GP3, a jednocześnie o 6-7 sekund wolniejszy niż czas pole position w Formule 1.
„Bolidy GP2 to już bardzo szybkie samochody". - mówi Janosz. „Są sporo szybsze od GP3 i tylko trochę wolniejsze od Formuły 1. Najszybsi kierowcy jeżdżą tam tempem końcówki stawki F1. Podobno pierwsze okrążenia zapierają dech w piersiach, więc nie mogę się ich doczekać. „Bolidy GP2 są trochę cięższe, ale mają też o ponad dwieście koni mechanicznych mocy więcej. Istotną zmianą są także karbonowe hamulce, które pozwalają na późniejsze hamowanie. Do zakrętów dojeżdża się jednak szybciej, więc punkty hamowania są podobne. Na prostych można z kolei korzystać z systemu DRS, który sprawia wrażenie, jakby dodawał kolejne sto koni. Inna jest także aerodynamika. Tylne skrzydło jest większe, a przednie bardziej rozbudowane i szersze, jak w F1. Wyjścia z zakrętów są bardzo ważne, a bolid wymaga trochę innego stylu jazdy. Wiem mniej więcej czego się spodziewać, ale postanowiłem nie testować w symulatorze GP2 przed ostatnimi wyścigami GP3, bo chciałem skupić na jak najlepszym zakończeniu sezonu".
Debiut Wehrleina
Obok Janosza, w bolidzie GP2 zadebiutuje w tym tygodniu także rezerwowy Mercedesa w Formule Jeden i mistrz serii DTM - Pascal Wehrlein. Niemiec ma szansę startować w F1 w przyszłym roku jako kierowca Manora, ale to jeszcze nic pewnego.Wehrlein już dzisiaj zostanie sprawdzony przez zespół Prema, również debiutujący w GP2.
źródło: informacja prasowa, info własne
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Janosz na testach GP2
Podobne: Janosz na testach GP2
				 Janosz podbudowany po testach w GP2 »
Janosz podbudowany po testach w GP2 »
					
					 Janosz lepszy ostatniego dnia testów GP2 mimo problemów technicznych »
Janosz lepszy ostatniego dnia testów GP2 mimo problemów technicznych »
					
					 Janosz jednym z najwolniejszych w debiucie za kierownicą bolidu GP2, ale... »
Janosz jednym z najwolniejszych w debiucie za kierownicą bolidu GP2, ale... »
					
					 GP2: Valsecchi wygrywa po raz pierwszy od dwóch lat »
GP2: Valsecchi wygrywa po raz pierwszy od dwóch lat »
					
				Podobne galerie: Janosz na testach GP2
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
					
					 Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
					
					 Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
 Artur Janosz
Artur Janosz

 Artur Janosz
Artur Janosz Artur Janosz
Artur Janosz
 Pascal Wehrlein
Pascal Wehrlein



 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Ferrari
Tapety Ferrari  Porsche Boxster Spyder
Porsche Boxster Spyder  Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! 
 
			
 
 
			