Motorsport » Sporty samochodowe » Mistrz serii GP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata za kółkiem prototypu LMP1

Mistrz serii GP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata za kółkiem prototypu LMP1
2014-04-01 - G. Filiks Tagi: GP2, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, LMP1, Leimer, Rebellion Racing, Długodystansowe Mistrzostwa Świata
Fabio Leimer, który zeszłego roku został mistrzem serii wyścigowej GP2, na sezon 2014 przechodzi do Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC).
24-latek zakończył swoją karierę w jednomiejscowych bolidach, by startować w WEC prototypem najwyższej kategorii LMP1. Szwajcar został zatrudniony przez rodzimy zespół Rebellion Racing. Leimer otrzymał kontrakt po udanym występie ubiegłego tygodnia na oficjalnych testach WEC na torze Paul Ricard.
„Chcieliśmy sprawdzić, jak będzie potrafił jeździć prototypem". - powiedział menedżer Rebellion Racing, Bart Hayden.
„Wypadł bardzo pozytywnie zarówno jeśli chodzi o prowadzenie samochodu, jak i przekazywanie informacji o nim inżynierom". Sam Leimer dodał: „Pokonałem mnóstwo okrążeń i już zacząłem znajdować styl jazdy pod tego typu wóz.
„Zyskałem więcej pewności siebie, dzięki czemu mogłem bardziej przycisnąć. Wiem jednak, że czeka mnie jeszcze wiele pracy, zanim będę ścigał się tym samochodem tak, jak potrafię najlepiej".
Leimer na testach zmieniał się z Andreą Belicchim oraz Dominikiem Kraihamerem i prawdopodobnie to oni będą jego partnerami.
Rebellion użył we Francji swojego starego prototypu Lola -Toyota B12/60, bo nowy Rebellion R-One budowany przez firmę ORECA jeszcze nie jest gotowy. Najprawdopodobniej zostanie ukończony dopiero po pierwszej tegorocznej rundzie WEC - 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, który odbędzie się 20 kwietnia.
24-latek zakończył swoją karierę w jednomiejscowych bolidach, by startować w WEC prototypem najwyższej kategorii LMP1. Szwajcar został zatrudniony przez rodzimy zespół Rebellion Racing. Leimer otrzymał kontrakt po udanym występie ubiegłego tygodnia na oficjalnych testach WEC na torze Paul Ricard.
„Chcieliśmy sprawdzić, jak będzie potrafił jeździć prototypem". - powiedział menedżer Rebellion Racing, Bart Hayden.
„Wypadł bardzo pozytywnie zarówno jeśli chodzi o prowadzenie samochodu, jak i przekazywanie informacji o nim inżynierom". Sam Leimer dodał: „Pokonałem mnóstwo okrążeń i już zacząłem znajdować styl jazdy pod tego typu wóz.
„Zyskałem więcej pewności siebie, dzięki czemu mogłem bardziej przycisnąć. Wiem jednak, że czeka mnie jeszcze wiele pracy, zanim będę ścigał się tym samochodem tak, jak potrafię najlepiej".
Rebellion użył we Francji swojego starego prototypu Lola -Toyota B12/60, bo nowy Rebellion R-One budowany przez firmę ORECA jeszcze nie jest gotowy. Najprawdopodobniej zostanie ukończony dopiero po pierwszej tegorocznej rundzie WEC - 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, który odbędzie się 20 kwietnia.
źródło: autosport.com, fot. Facebook
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mistrz serii GP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata za kółkiem prototypu LMP1
Podobne: Mistrz serii GP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata za kółkiem prototypu LMP1



Podobne galerie: Mistrz serii GP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata za kółkiem prototypu LMP1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć