Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WEC, 6 Hours of Spa, Wyścig: Audi R18 Ultra powstrzymało hybrydy
			
			
			
			 
									
					
					WEC, 6 Hours of Spa, Wyścig: Audi R18 Ultra powstrzymało hybrydy
							2012-05-06 - G. Filiks     Tagi: Audi, Spa, Gene, Wyniki, World Endurance Championship, WEC, Duval, Dumas
						
						
						Prowadząca Audi R18 Ultra załoga nr 3 w składzie Loic Duval, Marc Gene i Romain Dumas wygrała 6-godzinny wyścig na torze Spa, drugą rundę tegorocznych mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych (WEC). Belgijskie zawody były popisem marki Audi, której auta - w tym dwie debiutujące hybrydy e-tron quattro - zajęły cztery pierwsze miejsca.
						Wyścig wystartował na mokrej nawierzchni, co dało czteronapędowym e-tronom przewagę nad rywalami. Początkowo prowadził ruszający z pole position Tom Kristensen w samochodzie nr 2. Za nim podążała druga hybryda Audi, wóz nr 1 z Andre Lottererem w kokpicie.
Na trzecim okrążeniu duet zamienił się pozycjami i Lotterer szybko uciekł reszcie stawki. Pozycje 3-4 zajmowały Audi R18 Ultra w kolejności auto nr 4 (które wówczas prowadził Marco Bonanomi) - auto nr 3 (kierowane przez Marka Gene). Obie hybrydy zjechały na pit-stop jako pierwsze, zakładając opony przejściowe. Tymczasem Gene - debiutujący w barwach Audi - wybrał ogumienie typu slick, co zapoczątkowało pasjonującą pogoń załogi nr 3 za e-tronami. We wszystkim pomogły problemy wozu nr 2 prowadzonego przez Kristensena, który wobec awarii prawego przedniego światła musiał wymienić nos, co kosztowało go 45 sekund i zepchnęło na 3 miejsce.
	
	
	
	
						Przez resztę stintu Gene zbliżył się do liderującego Lotterera, ale nie na tyle, by myśleć o ataku. Jednak co się odwlecze, to nie uciecze. Na półmetku zawodów Audi R18 Ultra nr 3, za którego kierownicą zasiadał już Duval, wyprzedziło Audi e-tron quattro nr 1 prowadzone wówczas przez Benoita Treluyera.Niedługo po zmianie lidera doszło do dwóch neutralizacji, które pozwoliły samochodowi nr 3 zbudować bezpieczną przewagę nad rywalami - także dzięki korzystnemu położeniu na torze. Gdy do auta wsiadł Dumas, jego zadaniem było już tylko dowiezienie go do mety.
Wóz nr 1 dojechał jako drugi, więcej niż minutę za Dumasem po zmianie opon w końcówce zmagań. Rezultat ten można uznać za spory sukces dla hybrydowego Audi, które przecież dopiero debiutuje w mistrzostwach.Oliver Jarvis także wykonał późny pit-stop samochodem nr 4, który dzielił z Marco Bonanonim. Powodem było złapanie kapcia. Jednak udało mu się wywalczyć trzecią pozycję, przed zwycięzcami inauguracji sezonu na Sebring w ostatnim Audi - Kristensenem/Allanem McNishem/Dindo Capello. Załoga nr 3 miała sporo pecha - zmieniała nos, została wstrzymana przez samochód bezpieczeństwa, dostała karę przejazdu przez boksy i przebiła oponę. Ostatecznie sklasyfikowano ją na czwartej lokacie, prawie 2 okrążenia za zwycięzcami.Za tercetem Audi, pasjonującą batalię o piąte miejsce wygrała Lola nr 12, którą do mety dowiózł Nicolas Prost. Wcześniej świetnie za kierownicą tego wozu poradził sobie Nick Heidfeld, w połowie wyścigu wychodząc przed Dome nr 17 teamu Pescarolo. W zaciętej walce udział brał także wóz HPD nr 21 stajni Strakka.Dome nr 17, prowadzony przez Sebastiena Bourdaisa i Nicolasa Minassiana w końcówce napotkał problemy i spadł na 15. miejsce, co pozwoliło drugiej załodze ekipy Rebellion w składzie Andrea Belicchi i Harald Primat finiszować na 6. lokacie, przed HPD nr 21, za kierownicą którego zasiadali Nick Leventis, Jonny Kane i Danny Watts.W klasie LMP2 zwyciężyła załoga nr 38 - Sam Hancock oraz Simon Dolan. Napędzany silnikiem Nissana wóz zespołu Jota wyszedł na prowadzenie pięć minut przed końcem, gdy po paliwo zjechał Robbie Kerr zasiadający za sterami Oreci nr 25, która liderowała przez większość dystansu.
Wśród GT losy zwycięstwa rozstrzygały się do samego końca. Ostatecznie triumf odniosło Porsche 911 RSR nr 77, którym Richard Lietz przeciął metę mniej niż sekundę przed drugim Gianmarią Bruni w Ferrari F458 Italia nr 51. Początkowo, gdy tor był mokry, Porsche odjechało konkurencji, ale późna pogoń Bruniego sprawiła, że emocje towarzyszyły rywalizacji do ostatniego okrążenia.
					
					
Na trzecim okrążeniu duet zamienił się pozycjami i Lotterer szybko uciekł reszcie stawki. Pozycje 3-4 zajmowały Audi R18 Ultra w kolejności auto nr 4 (które wówczas prowadził Marco Bonanomi) - auto nr 3 (kierowane przez Marka Gene). Obie hybrydy zjechały na pit-stop jako pierwsze, zakładając opony przejściowe. Tymczasem Gene - debiutujący w barwach Audi - wybrał ogumienie typu slick, co zapoczątkowało pasjonującą pogoń załogi nr 3 za e-tronami. We wszystkim pomogły problemy wozu nr 2 prowadzonego przez Kristensena, który wobec awarii prawego przedniego światła musiał wymienić nos, co kosztowało go 45 sekund i zepchnęło na 3 miejsce.
Wóz nr 1 dojechał jako drugi, więcej niż minutę za Dumasem po zmianie opon w końcówce zmagań. Rezultat ten można uznać za spory sukces dla hybrydowego Audi, które przecież dopiero debiutuje w mistrzostwach.Oliver Jarvis także wykonał późny pit-stop samochodem nr 4, który dzielił z Marco Bonanonim. Powodem było złapanie kapcia. Jednak udało mu się wywalczyć trzecią pozycję, przed zwycięzcami inauguracji sezonu na Sebring w ostatnim Audi - Kristensenem/Allanem McNishem/Dindo Capello. Załoga nr 3 miała sporo pecha - zmieniała nos, została wstrzymana przez samochód bezpieczeństwa, dostała karę przejazdu przez boksy i przebiła oponę. Ostatecznie sklasyfikowano ją na czwartej lokacie, prawie 2 okrążenia za zwycięzcami.Za tercetem Audi, pasjonującą batalię o piąte miejsce wygrała Lola nr 12, którą do mety dowiózł Nicolas Prost. Wcześniej świetnie za kierownicą tego wozu poradził sobie Nick Heidfeld, w połowie wyścigu wychodząc przed Dome nr 17 teamu Pescarolo. W zaciętej walce udział brał także wóz HPD nr 21 stajni Strakka.Dome nr 17, prowadzony przez Sebastiena Bourdaisa i Nicolasa Minassiana w końcówce napotkał problemy i spadł na 15. miejsce, co pozwoliło drugiej załodze ekipy Rebellion w składzie Andrea Belicchi i Harald Primat finiszować na 6. lokacie, przed HPD nr 21, za kierownicą którego zasiadali Nick Leventis, Jonny Kane i Danny Watts.W klasie LMP2 zwyciężyła załoga nr 38 - Sam Hancock oraz Simon Dolan. Napędzany silnikiem Nissana wóz zespołu Jota wyszedł na prowadzenie pięć minut przed końcem, gdy po paliwo zjechał Robbie Kerr zasiadający za sterami Oreci nr 25, która liderowała przez większość dystansu.
Wśród GT losy zwycięstwa rozstrzygały się do samego końca. Ostatecznie triumf odniosło Porsche 911 RSR nr 77, którym Richard Lietz przeciął metę mniej niż sekundę przed drugim Gianmarią Bruni w Ferrari F458 Italia nr 51. Początkowo, gdy tor był mokry, Porsche odjechało konkurencji, ale późna pogoń Bruniego sprawiła, że emocje towarzyszyły rywalizacji do ostatniego okrążenia.
| WEC - 6 Hours of Spa - Wyścig (czołówka) | ||||
|---|---|---|---|---|
| Kierowca | Samochód | Strata | ||
| 1. | Dumas/Duval/Gene | Audi R18 Ultra | 160. okrążenie | |
| 2. | Fassler/Lotterer/Treluyer | Audi R18 e-tron quattro | +46.801 sek. | |
| 3. | Bonanomi/Jarvis | Audi R18 Ultra | +1 okr. | |
| 4. | Capello/Kristensen/McNish | Audi R18 e-tron quattro | +1 okr. | |
| 5. | Prost/Jani/Heidfeld | Lola B12/60 Coupe - Toyota | +4 okr. | |
| 6. | Belicchi/Primat | Lola B12.60 Coupe - Toyota | +5 okr. | |
| 7. | Leventis/Watts/Kane | HPD ARX 03a - Honda | +6 okr. | |
| 8. | Dolan/Hancock | Zytek Z11SN -Nissan (LMP2) | +9 okr. | |
| 9. | Martin/Kerr/Graves | Oreca 03 - Nissan (LMP2) | +9 okr. | |
| 10. | Firth/Hughes/Hartley | Oreca 03 - Nissan (LMP2) | +9 okr. | |
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
WEC, 6 Hours of Spa, Wyścig: Audi R18 Ultra powstrzymało hybrydy
Podobne: WEC, 6 Hours of Spa, Wyścig: Audi R18 Ultra powstrzymało hybrydy
				 WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa »
WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa »
					
					 WEC: Audi zgarnęło całe podium w 6-godzinnym wyścigu na Spa »
WEC: Audi zgarnęło całe podium w 6-godzinnym wyścigu na Spa »
					
					 WEC: Audi zdominowało kwalifikacje na Spa-Francorchamps »
WEC: Audi zdominowało kwalifikacje na Spa-Francorchamps »
					
					 WEC, 6 Hours of Spa, Kwalifikacje: McNish daje hybrydowemu Audi pierwsze pole position »
WEC, 6 Hours of Spa, Kwalifikacje: McNish daje hybrydowemu Audi pierwsze pole position »
					
				Podobne galerie: WEC, 6 Hours of Spa, Wyścig: Audi R18 Ultra powstrzymało hybrydy
				 24h Le Mans 2016 »
24h Le Mans 2016 »
					
					 WEC 2015 - 6 Hours of Spa-Francorchamps »
WEC 2015 - 6 Hours of Spa-Francorchamps »
					
					 WEC 2014 - 6 Hours of Spa-Francorchamps »
WEC 2014 - 6 Hours of Spa-Francorchamps »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
					
					 Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
					
					 Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
					
				Tapety na pulpit Audi
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć
 Audi R18 Ultra nr 3
Audi R18 Ultra nr 3 Romain Dumas
Romain Dumas













 
						
						 
						
						 Tapety Audi
						
						Tapety Audi  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Tapety Caparo
Tapety Caparo  Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback  Toyota Highlander Hybrid model 2011
Toyota Highlander Hybrid model 2011  
 
			
 
 
			