Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Audi zdominowało kwalifikacje na Spa-Francorchamps

WEC: Audi zdominowało kwalifikacje na Spa-Francorchamps
2013-05-04 - G. Filiks Tagi: Audi, Spa, Wyniki, Kwalifikacje, World Endurance Championship, WEC, Długodystansowe Mistrzostwa Świata
Duet Andre Lotterer i Marcel Fassler jeżdżący Audi R18 e-tron quattro nr 1 zdobył pole position do sobotniego 6-godzinnego wyścigu na belgijskim torze Spa-Francorchamps, drugiej rundy sezonu 2013 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC).
We wczorajszej 30-minutowej sesji kwalifikacyjnej o wynikach decydowała średnia czasów czterech okrążeń. Dwóch kierowców każdej załogi pokonało po dwa kółka, trzeci zawodnik miał wolne. Drugą pozycję ze stratą 0.274 sekundy zajęli Lucas di Grassi oraz Marc Gene w innym hybrydowym Audi, oznaczonym numerem 3. Ostatni wóz niemieckiej marki, jeżdżący z numerem 2, był trzeci. Prowadzący go Tom Kristensen i Allan McNish okazali się gorsi od zdobywców pole position o 0.648 sekundy. Di Grassi, którego Audi nr 3 różniło się od nr 1 oraz nr 2 wydłużonym tyłem, przystosowanym do długich prostych, pokonał najszybciej ze wszystkich pętlę Spa, jako jedyny schodząc z czasem poniżej 1 minuty i 59 sekund.
Dwie Toyoty TS030 Hybrid zajęły lokaty 4-5. Lepsza była ta w specyfikacji na sezon 2013, oznaczona numerem 7 i prowadzona przez załogę Alexander Wurz oraz Kazuki Nakajima. Austriak z Japończykiem stracili do najszybszego Audi jednak prawie sekundę. Toyota zeszłoroczna, której sterami wymieniali się Anthony Davidson i Stephane Sarrazin, o niespełna 0.3 sekundy pokonała najlepszego prywaciarza kategorii LMP1. Była nim Lola-Toyota B12/60 nr 12 zespołu Rebellion Racing, prowadzona przez Nicka Heidfelda i Neela Janiego.
W kategorii LMP2 równych sobie nie miał duet Nicolas Minassian/Pierre Kaffer dysponujący pojazdem ORECA-Nissan 03 stajni Pecom Racing.
Wśród GTE Pro kwalifikacje drugi raz z rzędu zwyciężył Aston Martin Racing - dzięki załodze Bruno Senna/Frederic Makowiecki jeżdżącej z numerem 98. Aston Martinem Vantage GTE panowie pokonali aż trzy okrążenia w czasie poniżej 2 minut i 20 sekund. Bądź co bądź ich średnia okazała się tylko 0.042 sekundy lepsza od zdobywców drugiej lokaty, włoskiego duetu Giancarlo Fisichella/Gianmaria Bruni w Ferrari 458 Italia nr 51 ekipy AF Corse.Zmagania najsłabszej kategorii GTE Am wygrał Aston Martin Vantage V8 nr 95, prowadzony przez Christoffera Nygaarda i Allana Simonsena.
Sześciogodzinny wyścig na Spa rusza w sobotę o 14:30.
We wczorajszej 30-minutowej sesji kwalifikacyjnej o wynikach decydowała średnia czasów czterech okrążeń. Dwóch kierowców każdej załogi pokonało po dwa kółka, trzeci zawodnik miał wolne. Drugą pozycję ze stratą 0.274 sekundy zajęli Lucas di Grassi oraz Marc Gene w innym hybrydowym Audi, oznaczonym numerem 3. Ostatni wóz niemieckiej marki, jeżdżący z numerem 2, był trzeci. Prowadzący go Tom Kristensen i Allan McNish okazali się gorsi od zdobywców pole position o 0.648 sekundy. Di Grassi, którego Audi nr 3 różniło się od nr 1 oraz nr 2 wydłużonym tyłem, przystosowanym do długich prostych, pokonał najszybciej ze wszystkich pętlę Spa, jako jedyny schodząc z czasem poniżej 1 minuty i 59 sekund.
Dwie Toyoty TS030 Hybrid zajęły lokaty 4-5. Lepsza była ta w specyfikacji na sezon 2013, oznaczona numerem 7 i prowadzona przez załogę Alexander Wurz oraz Kazuki Nakajima. Austriak z Japończykiem stracili do najszybszego Audi jednak prawie sekundę. Toyota zeszłoroczna, której sterami wymieniali się Anthony Davidson i Stephane Sarrazin, o niespełna 0.3 sekundy pokonała najlepszego prywaciarza kategorii LMP1. Była nim Lola-Toyota B12/60 nr 12 zespołu Rebellion Racing, prowadzona przez Nicka Heidfelda i Neela Janiego.
Wśród GTE Pro kwalifikacje drugi raz z rzędu zwyciężył Aston Martin Racing - dzięki załodze Bruno Senna/Frederic Makowiecki jeżdżącej z numerem 98. Aston Martinem Vantage GTE panowie pokonali aż trzy okrążenia w czasie poniżej 2 minut i 20 sekund. Bądź co bądź ich średnia okazała się tylko 0.042 sekundy lepsza od zdobywców drugiej lokaty, włoskiego duetu Giancarlo Fisichella/Gianmaria Bruni w Ferrari 458 Italia nr 51 ekipy AF Corse.Zmagania najsłabszej kategorii GTE Am wygrał Aston Martin Vantage V8 nr 95, prowadzony przez Christoffera Nygaarda i Allana Simonsena.
Sześciogodzinny wyścig na Spa rusza w sobotę o 14:30.
WEC 2013 - Spa-Francorchamps - kwalifikacje (czołówka) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Załoga (nr startowy) | Zespół/Auto | Średnia czasów | Strata (sek.) | Klasa | ||
1. | Lotterer/Fassler/Treluyer (1) | Audi | 1:59.961 | - | LMP1 | |
2. | Di Grassi/Gene/Jarvis (3) | Audi | 2:00.236 | 0.275 | LMP1 | |
3. | Kristensen/McNish/Duval (2) | Audi | 2:00.610 | 0.649 | LMP1 | |
4. | Wurz/Nakajima/Lapierre (7) | Toyota | 2:00.947 | 0.986 | LMP1 | |
5. | Davidson/Sarrazin/Buemi (8) | Toyota | 2:01.203 | 1.242 | LMP1 | |
6. | Heidfeld/Jani/Prost (12) | Rebellion/Lola-Toyota | 2:01.482 | 1.521 | LMP1 | |
7. | Belicchi/Beche/Cheng (13) | Rebellion/Lola-Toyota | 2:03.278 | 3.317 | LMP1 | |
8. | Leventis/Watts/Kane (21) | Strakka/HPD | 2:03.688 | 3.727 | LMP1 | |
9. | Minassian/Kaffer/Perez Companc (49) | Pecom/ORECA-Nissan | 2:08.540 | 8.579 | LMP2 | |
10. | Dolan/Turvey/Luhr (38) | Jota/Zytek-Nissan | 2:08.762 | 8.801 | LMP2 | |
18. | Senna/Makowiecki/Bell (98) | Aston Martin | 2:19.811 | 19.850 | GTE Pro | |
25. | Nygaard/Simonsen/Poulsen (95) | Aston Martin | 2:21.265 | 21.304 | GTE Am |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Audi zdominowało kwalifikacje na Spa-Francorchamps
Podobne: WEC: Audi zdominowało kwalifikacje na Spa-Francorchamps




Podobne galerie: WEC: Audi zdominowało kwalifikacje na Spa-Francorchamps



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter