Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Porsche z pole position na torze Spa!

WEC: Porsche z pole position na torze Spa!
2014-05-02 - G. Filiks Tagi: Porsche, Spa, Wyniki, Wyścigi długodystansowe, Kwalifikacje, World Endurance Championship, WEC, Długodystansowe Mistrzostwa Świata
Marc Lieb i Neel Jani dali Porsche pierwsze pole position w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), wygrywając gorączkowe kwalifikacje do 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
Czasówka miała szalony przebieg, ponieważ została rozegrana na przesychającej nawierzchni. Lieb najpierw wyjechał Porsche 919 Hybrid oznaczonym numerem 14 na oponach przejściowych, po czym Jani do kolejnego okrążenia założył mu slicki.
Szwajcar wywindował swój wóz na 2. miejsce, za Toyotę TS040 Hybrid nr 8 prowadzoną przez Sebastiena Buemiego i Anthony'ego Davidsona. Następnie wszystkie prototypy LMP1 fabrycznych zespołów zjechały do boksów, by z powrotem wsiedli do nich pierwsi kierowcy i wykorzystując poprawę warunków pogodowych jak najbardziej obniżyli średnie wyników swoich aut.
Lieb zaliczył dwa pozostałe kółka w czasie poniżej 2 minut i 2 sekund co sprawiło, że Porsche wygrało kwalifikacje już w drugim występie po powrocie do najwyższej kategorii wyścigów długodystansowych.
Średnia z czterech okrążeń Lieba i Janiego, do których na jutrzejsze zawody dołączy Romain Dumas, wyniosła 2:01.198. Była o ponad 0.6 sekundy lepsza niż rezultat duetu Buemi-Davidson z najszybszej Toyoty.
Najlepsze Audi zajęło 3. pozycję. Andre Lotterer i Marcel Fassler modelem R18 e-tron quattro oznaczonym numerem 2 stracili do zwycięzców już 1.3 sekundy.Debiutujący prototyp Rebellion R-One w rękach Mathiasa Beche oraz Nicolasa Prosta zajął 12. miejsce, ustępując wszystkim czterem samochodom z klasy LMP2. Dominik Kraihamer i Fabio Leimer drugim egzemplarzem dopiero co ukończonego auta nie pokonali mierzonych okrążeń.
We wspomnianym LMP2 górą była ORECA-Nissan 03 chińskiego zespołu KCMG. Richard Bradley oraz Alex Imperatori zajęli nią 8. lokatę ogólnie.
Porsche zwyciężyło w LMP1, ale przegrało w GTE Pro. Najszybszy za kółkiem typowanego do triumfu modelu 911 RSR duet Frederic Makowiecki - Marco Holzer wywalczył tylko 3. miejsce. Pierwsza pozycja przypadła Ferrari F458 Italia załogi Gianmaria Bruni - Toni Vilander, która pokonała o niespełna 0.2 sekundy Darrena Turnera i Stefana Mucke z Aston Martina Vantage V8.W najniższej kategorii GTE Am wygrało także Ferrari F458 Italia. Za jego sterami zmieniali się Marco Cioci i Mirko Venturi.
Sześciogodzinny wyścig WEC na belgijskim Spa w niedzielę po południu.
Czasówka miała szalony przebieg, ponieważ została rozegrana na przesychającej nawierzchni. Lieb najpierw wyjechał Porsche 919 Hybrid oznaczonym numerem 14 na oponach przejściowych, po czym Jani do kolejnego okrążenia założył mu slicki.
Szwajcar wywindował swój wóz na 2. miejsce, za Toyotę TS040 Hybrid nr 8 prowadzoną przez Sebastiena Buemiego i Anthony'ego Davidsona. Następnie wszystkie prototypy LMP1 fabrycznych zespołów zjechały do boksów, by z powrotem wsiedli do nich pierwsi kierowcy i wykorzystując poprawę warunków pogodowych jak najbardziej obniżyli średnie wyników swoich aut.
Lieb zaliczył dwa pozostałe kółka w czasie poniżej 2 minut i 2 sekund co sprawiło, że Porsche wygrało kwalifikacje już w drugim występie po powrocie do najwyższej kategorii wyścigów długodystansowych.
Najlepsze Audi zajęło 3. pozycję. Andre Lotterer i Marcel Fassler modelem R18 e-tron quattro oznaczonym numerem 2 stracili do zwycięzców już 1.3 sekundy.Debiutujący prototyp Rebellion R-One w rękach Mathiasa Beche oraz Nicolasa Prosta zajął 12. miejsce, ustępując wszystkim czterem samochodom z klasy LMP2. Dominik Kraihamer i Fabio Leimer drugim egzemplarzem dopiero co ukończonego auta nie pokonali mierzonych okrążeń.
We wspomnianym LMP2 górą była ORECA-Nissan 03 chińskiego zespołu KCMG. Richard Bradley oraz Alex Imperatori zajęli nią 8. lokatę ogólnie.
Porsche zwyciężyło w LMP1, ale przegrało w GTE Pro. Najszybszy za kółkiem typowanego do triumfu modelu 911 RSR duet Frederic Makowiecki - Marco Holzer wywalczył tylko 3. miejsce. Pierwsza pozycja przypadła Ferrari F458 Italia załogi Gianmaria Bruni - Toni Vilander, która pokonała o niespełna 0.2 sekundy Darrena Turnera i Stefana Mucke z Aston Martina Vantage V8.W najniższej kategorii GTE Am wygrało także Ferrari F458 Italia. Za jego sterami zmieniali się Marco Cioci i Mirko Venturi.
Sześciogodzinny wyścig WEC na belgijskim Spa w niedzielę po południu.
WEC - sezon 2014 - 6 Hours of Spa-Francorchamps - kwalifikacje (TOP 10) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Załoga (nr) | Zespół/Samochód | Czas | Strata | Klasa | ||
1. | Dumas/Jani/Lieb (14) | Porsche | 2:01.198 | - | LMP1 | |
2. | Davidson/Lapierre/Buemi (8) | Toyota | 2:01.836 | 0.638 | LMP1 | |
3. | Fassler/Lotterer/Treluyer (2) | Audi | 2:02.499 | 1.301 | LMP1 | |
4. | Wurz/Sarrazin/Nakajima (7) | Toyota | 2:03.177 | 1.979 | LMP1 | |
5. | Bernhard/Webber/Hartley (20) | Porsche | 2:03.672 | 2.474 | LMP1 | |
6. | Di Grassi/Duval/Kristensen (1) | Audi | 2:03.881 | 2.683 | LMP1 | |
7. | Albuquerque/Bonanomi (3) | Audi | 2:06.160 | 4.962 | LMP1 | |
8. | Howson/Bradley/Imperatori (47) | KCMG/ORECA-Nissan | 2:12.103 | 10.905 | LMP2 | |
9. | Zlobin/Minassian/Mediani (27) | Mediani SMP/ORECA-Nissan | 2:12.751 | 11.553 | LMP2 | |
10. | Rusinow/Pla/Canal (26) | OAK/Morgan-Nissan | 2:13.143 | 11.945 | LMP2 |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Porsche z pole position na torze Spa!
Podobne: WEC: Porsche z pole position na torze Spa!




Podobne galerie: WEC: Porsche z pole position na torze Spa!
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Porsche