Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Audi R18 e-tron quattro jeździ z dmuchanym dyfuzorem

WEC: Audi R18 e-tron quattro jeździ z dmuchanym dyfuzorem
2013-05-04 - G. Filiks Tagi: WEC, dmuchany dyfuzor, Długodystansowe Mistrzostwa Świata, Audi R18 e-tron quattro, Toyota TS030 Hybrid
Audi R18 e-tron quattro brylujące w wyścigach długodystansowych od 2013 roku posiada tzw. dmuchany dyfuzor.
Niemiecki producent oficjalnie potwierdził tę Informację wyjaśniając, że jego wersja wynalazku mocno różni się od dmuchanego dyfuzora znanego z Formuły Jeden, jakiego zakazano tam po sezonie 2012. Audi wykorzystuje spaliny do zwiększenia docisku aerodynamicznego samochodu nie poprzez kierowanie ich w obszar dyfuzora, a tworzenie z gazów specjalnych korytarzy dla powietrza. Spaliny z relatywnie niskoborotowego V6 turbodiesla są bowiem zdecydowanie słabsze niż z z wolnossącego V8, aktualnie używanego w F1. „Nie stosujemy dokładnie takiej samej filozofii jak w Formule 1, ale rzeczywiście poprawiamy wydajność aerodynamiczną spalinami". - powiedział Christopher Reinke, szef startów Audi w wyścigach długodystansowych. „System jest oczywiście efektywny dla naszego R18 e-tron quattro, inaczej byśmy go nie używali".
Dmuchany dyfuzor ostatniej zimy sprawdzał również największy rywal Audi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) - Toyota. Japończycy postanowili jednak go nie używać. Mówi się, że gorące gazy z wydechu istotnie zwiększały zużycie tylnych opon w modelu TS030 Hybrid.
Niemiecki producent oficjalnie potwierdził tę Informację wyjaśniając, że jego wersja wynalazku mocno różni się od dmuchanego dyfuzora znanego z Formuły Jeden, jakiego zakazano tam po sezonie 2012. Audi wykorzystuje spaliny do zwiększenia docisku aerodynamicznego samochodu nie poprzez kierowanie ich w obszar dyfuzora, a tworzenie z gazów specjalnych korytarzy dla powietrza. Spaliny z relatywnie niskoborotowego V6 turbodiesla są bowiem zdecydowanie słabsze niż z z wolnossącego V8, aktualnie używanego w F1. „Nie stosujemy dokładnie takiej samej filozofii jak w Formule 1, ale rzeczywiście poprawiamy wydajność aerodynamiczną spalinami". - powiedział Christopher Reinke, szef startów Audi w wyścigach długodystansowych. „System jest oczywiście efektywny dla naszego R18 e-tron quattro, inaczej byśmy go nie używali".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
WEC: Audi R18 e-tron quattro jeździ z dmuchanym dyfuzorem
Podobne: WEC: Audi R18 e-tron quattro jeździ z dmuchanym dyfuzorem




Podobne galerie: WEC: Audi R18 e-tron quattro jeździ z dmuchanym dyfuzorem
Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć