Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WEC: Dominacja Audi w Sao Paulo
			
			
			
			 
									
					
					WEC: Dominacja Audi w Sao Paulo
							2013-09-02 - G. Filiks     Tagi: Interlagos, Wyniki, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, Brazylia, Długodystansowe Mistrzostwa Świata, Audi R18 e-tron quattro
						
						
						Audi zgarnęło dublet w 6-godzinnym wyścigu na brazylijskim torze Interlagos, czwartej tegorocznej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC).
Jako pierwsze metę przecięło Audi R18 e-tron quattro oznaczone numerem 1. Broniąca tytułu załoga Marcel Fassler / Andre Lotterer / Benoit Treluyer pokonała o pełne trzy okrążenia zespołowych kolegów z wozu nr 2, wciąż przewodzące klasyfikacji generalnej sezonu trio Allan McNish / Tom Kristensen / Loic Duval, które w drodze po drugie miejsce przeżyło wiele przygód. Walka o zwycięstwo stała się wewnątrzzespołowym pojedynkiem załóg Audi nieco ponad pół godziny od startu wyścigu. Wtedy właśnie jedyna Toyota TS030 Hybrid ze Stephane Sarrazinem na pokładzie została wyeliminowana przez Lotusa T128 kategorii LMP2, którym jechał Dominik Kraihamer.
McNish na starcie pokonał ruszającego z pole position Fasslera i zbudował 8-sekundową przewagę, zanim wyjechał safety car wskutek zderzenia Sarrazin - Kraihamer. W trakcie neutralizacji liderujące Audi zamieniły się kolejnością. Auto nr 2, do którego wsiadł Kristensen, utknęło za wolnym rywalem i dało się przeskoczyć wozowi nr 1, prowadzonemu już przez Lotterera.
Audi nr 1 następnie wyraźnie odskoczyło Audi nr 2. Przewaga przekroczyła pół minuty. Gdy wsiadła trzecia zmiana - Treluyer i Duval, dystans pomiędzy liderującą parą zmalał do 22 sekund.
	
	
	
	
						Jednak Duval po pit-stopie zgubił prawe tylne koło i strata "dwójki" sięgnęła całego okrążenia. Później Francuz jeszcze dostał dwie kary 'stop&go' - 30 sekund za przekroczenie prędkości na pasie serwisowym oraz 60 sekund za niebezpieczne wypuszczenie z pit-stopu.
Za duetem Audi, trzecia finiszowała Lola zespołu Rebellion Racing z załogą Nick Heidfeld / Nicolas Prost / Mathias Beche. Szwajcarski team wywalczył
pierwsze podium w WEC.Zmagania klasy LMP2 zdominowała Oreca 03 - Nissan stajni G-Drive/Delta-ADR. Załoga nr 26 - Mike Conway / Roman Rusinow / John Martin w tabeli ogólnej została sklasyfikowana na czwartej pozycji.
W GTE Pro rywalizacja była zdecydowanie bardziej zacięta. Ferrari 458 Italia prowadzone przez Gianmarię Bruniego i Giancarlo Fisichellę wygrało o zaledwie 1.4 sekundy z Aston Martinem Vantage GTE duetu Stefan Mucke / Darren Turner.Triumf w GTE Am przypadł Aston Martinowi Vantage GTE pary Jamie-Campbell-Walter / Stuart Hall. Załoga nr 96 przejęła prowadzenie dopiero pod koniec, gdy siostrzany samochód ekipy Nicki Thiim / Kristian Poulsen / Christoffer Nygaard stracił koło.
					
					
Jako pierwsze metę przecięło Audi R18 e-tron quattro oznaczone numerem 1. Broniąca tytułu załoga Marcel Fassler / Andre Lotterer / Benoit Treluyer pokonała o pełne trzy okrążenia zespołowych kolegów z wozu nr 2, wciąż przewodzące klasyfikacji generalnej sezonu trio Allan McNish / Tom Kristensen / Loic Duval, które w drodze po drugie miejsce przeżyło wiele przygód. Walka o zwycięstwo stała się wewnątrzzespołowym pojedynkiem załóg Audi nieco ponad pół godziny od startu wyścigu. Wtedy właśnie jedyna Toyota TS030 Hybrid ze Stephane Sarrazinem na pokładzie została wyeliminowana przez Lotusa T128 kategorii LMP2, którym jechał Dominik Kraihamer.
McNish na starcie pokonał ruszającego z pole position Fasslera i zbudował 8-sekundową przewagę, zanim wyjechał safety car wskutek zderzenia Sarrazin - Kraihamer. W trakcie neutralizacji liderujące Audi zamieniły się kolejnością. Auto nr 2, do którego wsiadł Kristensen, utknęło za wolnym rywalem i dało się przeskoczyć wozowi nr 1, prowadzonemu już przez Lotterera.
Audi nr 1 następnie wyraźnie odskoczyło Audi nr 2. Przewaga przekroczyła pół minuty. Gdy wsiadła trzecia zmiana - Treluyer i Duval, dystans pomiędzy liderującą parą zmalał do 22 sekund.
Za duetem Audi, trzecia finiszowała Lola zespołu Rebellion Racing z załogą Nick Heidfeld / Nicolas Prost / Mathias Beche. Szwajcarski team wywalczył
pierwsze podium w WEC.Zmagania klasy LMP2 zdominowała Oreca 03 - Nissan stajni G-Drive/Delta-ADR. Załoga nr 26 - Mike Conway / Roman Rusinow / John Martin w tabeli ogólnej została sklasyfikowana na czwartej pozycji.
W GTE Pro rywalizacja była zdecydowanie bardziej zacięta. Ferrari 458 Italia prowadzone przez Gianmarię Bruniego i Giancarlo Fisichellę wygrało o zaledwie 1.4 sekundy z Aston Martinem Vantage GTE duetu Stefan Mucke / Darren Turner.Triumf w GTE Am przypadł Aston Martinowi Vantage GTE pary Jamie-Campbell-Walter / Stuart Hall. Załoga nr 96 przejęła prowadzenie dopiero pod koniec, gdy siostrzany samochód ekipy Nicki Thiim / Kristian Poulsen / Christoffer Nygaard stracił koło.
| WEC 2013 - 6-godzinny wyścig na Interlagos - wyniki (TOP 10) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Załoga (nr) | Zespół/Auto-Silnik | Strata | Klasa | ||
| 1. | Lotterer / Treluyer / Fassler (1) | Audi R18 e-tron quattro | 235 okr. | LMP1 | |
| 2. | Kristensen / Duval / McNish (2) | Audi R18 e-tron quattro | +3 okr. | LMP1 | |
| 3. | Prost / Heidfeld / Beche (12) | Rebellion / Lola B12/60 - Toyota | +5 okr. | LMP1 | |
| 4. | Rusinow / Martin / Conway (26) | Delta-ADR / Oreca 03 - Nissan | +13 okr. | LMP2 | |
| 5. | Baguette / Gonzalez / Plowman (35) | OAK / Morgan - Nissan | +14 okr. | LMP2 | |
| 6. | Perez Companc / Minassian / Kaffer (49) | Pecom / Oreca 03 - Nissan | +14 okr. | LMP2 | |
| 7. | Zugel / Jeannette / Wirdheim (41) | Greaves / Zytek Z11SN - Nissan | +18 okr. | LMP2 | |
| 8. | Nicolet / Merlin / Ihara (45) | OAK / Morgan - Nissan | +21 okr. | LMP2 | |
| 9. | Bruni / Fisichella (51) | AF / Ferrari 458 Italia | +23 okr. | GTE Pro | |
| 10. | Mucke / Turner (97) | Aston Martin Vantage V8 | +23 okr. | GTE Pro | |
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
WEC: Dominacja Audi w Sao Paulo
Podobne: WEC: Dominacja Audi w Sao Paulo
				 WEC: Porsche odniosło pierwsze zwycięstwo na zakończenie sezonu, potężny wypadek Webbera w Brazylii (wideo) »
WEC: Porsche odniosło pierwsze zwycięstwo na zakończenie sezonu, potężny wypadek Webbera w Brazylii (wideo) »
					
					 WEC: Dublet Porsche w kwalifikacjach na Interlagos »
WEC: Dublet Porsche w kwalifikacjach na Interlagos »
					
					 WEC: Dublet Audi w kwalifikacjach na Interlagos »
WEC: Dublet Audi w kwalifikacjach na Interlagos »
					
					 WEC: Webber nie pamięta wypadku »
WEC: Webber nie pamięta wypadku »
					
				Podobne galerie: WEC: Dominacja Audi w Sao Paulo
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
					
					 Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
					
					 Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			











 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Grand Prix Australii - Melbourne - Pitbabes
Grand Prix Australii - Melbourne - Pitbabes  BMW M3 GTS na Nurburgringu
BMW M3 GTS na Nurburgringu  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Tapety AC Cobra
Tapety AC Cobra  
 
			
 
 
			