Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Audi R18 e-tron quattro w nowym malowaniu na sezon 2014. Zobacz!

WEC: Audi R18 e-tron quattro w nowym malowaniu na sezon 2014. Zobacz!
2014-03-25 - G. Filiks Tagi: Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, Audi R18 e-tron quattro
Audi pokazało tegoroczne oklejenie swojego hybrydowego prototypu R18 e-tron quattro, dominującego w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Niemiecka marka zaprezentowała nowe malowanie samochodu z rozmachem. Tom Kristensen - 9-krotny zwycięzca 24h Le Mans - jeździł nim po ulicach miasta, od którego wywodzi się nazwa zawodów. Utytułowanego Duńczyka eskortowała francuska policja. Nowa specyfikacja
Audi zmieniło swoje R18 e-tron quattro nie tylko od zewnątrz, ale i w środku. Przede wszystkim zwiększono pojemność napędzającego go silnika V6 TDI z 3.7 do 4 litrów.
Prototyp miał jeszcze otrzymać system odzyskiwania energii cieplnej z turbosprężarki - jak nowe bolidy Formuły 1 - jednak po obszernych testach wynalazku zdecydowano się pozostać tylko przy systemie odzyskiwania energii z hamowania przedniej osi. To spore zaskoczenie.
„Urządzenie nie dało nam oczekiwanych efektów. Niosło ze sobą duże ryzyko, a nie pomagało istotnie". - tłumaczył Wolfgang Ulrich, szef Audi Sport. Na decyzję o porzuceniu planów wdrożenia tzw. ERS-H miało wpływ także zaostrzenie limitu wagowego dla prototypów najwyższej kategorii LMP1 do 870 kilogramów.
Audi dodatkowo usprawniło w samochodzie koło zamachowe magazynujące odzyskiwaną energię, dostosowało aerodynamikę pojazdu do nowych przepisów technicznych WEC, czy wycofało zakazany na sezon 2014 nadmuch dyfuzora spalinami. Tegoroczna wersja R18 e-tron quattro ma także laserowe światła.
Pierwszy wyścig nowego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata już 20 kwietnia na brytyjskim torze Silverstone.
Niemiecka marka zaprezentowała nowe malowanie samochodu z rozmachem. Tom Kristensen - 9-krotny zwycięzca 24h Le Mans - jeździł nim po ulicach miasta, od którego wywodzi się nazwa zawodów. Utytułowanego Duńczyka eskortowała francuska policja. Nowa specyfikacja
Audi zmieniło swoje R18 e-tron quattro nie tylko od zewnątrz, ale i w środku. Przede wszystkim zwiększono pojemność napędzającego go silnika V6 TDI z 3.7 do 4 litrów.
Prototyp miał jeszcze otrzymać system odzyskiwania energii cieplnej z turbosprężarki - jak nowe bolidy Formuły 1 - jednak po obszernych testach wynalazku zdecydowano się pozostać tylko przy systemie odzyskiwania energii z hamowania przedniej osi. To spore zaskoczenie.
„Urządzenie nie dało nam oczekiwanych efektów. Niosło ze sobą duże ryzyko, a nie pomagało istotnie". - tłumaczył Wolfgang Ulrich, szef Audi Sport. Na decyzję o porzuceniu planów wdrożenia tzw. ERS-H miało wpływ także zaostrzenie limitu wagowego dla prototypów najwyższej kategorii LMP1 do 870 kilogramów.
Audi dodatkowo usprawniło w samochodzie koło zamachowe magazynujące odzyskiwaną energię, dostosowało aerodynamikę pojazdu do nowych przepisów technicznych WEC, czy wycofało zakazany na sezon 2014 nadmuch dyfuzora spalinami. Tegoroczna wersja R18 e-tron quattro ma także laserowe światła.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Audi R18 e-tron quattro w nowym malowaniu na sezon 2014. Zobacz!
Podobne: WEC: Audi R18 e-tron quattro w nowym malowaniu na sezon 2014. Zobacz!




Podobne galerie: WEC: Audi R18 e-tron quattro w nowym malowaniu na sezon 2014. Zobacz!
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit