Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Audi wydarło Toyocie zwycięstwo w Szanghaju. Trio McNish, Kristensen, Duval mistrzami świata

WEC: Audi wydarło Toyocie zwycięstwo w Szanghaju. Trio McNish, Kristensen, Duval mistrzami świata
2013-11-09 - G. Filiks Tagi: Audi, Toyota, Shanghai, Wyniki, Wyścigi długodystansowe, Chiny, World Endurance Championship, WEC, Długodystansowe Mistrzostwa Świata
Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Fassler za sterami Audi R18 e-tron quattro nr 1 wygrali w dramatycznych okolicznościach 6-godzinny wyścig na Shanghai International Circuit, przedostatnią tegoroczną rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Wydawało się, że zawody padną łupem startującej z pole position Toyoty TS030 Hybrid nr 7, ale samochód Japończyków stracił dużą przewagę, bo Alexander Wurz wykonał nim pit-stop zaledwie pół godziny przed końcem zmagań. Ograniczył się do samego dotankowania. Austriak wrócił na tor tuż przed pierwszym Audi, lecz dwa okrążenia później dublując rywali dał się wyprzedzić w zakręcie nr 3 dysponującemu świeższymi oponami Treluyerowi. Francuz następnie odjechał mu na 15 sekund i pewnie zwyciężył.
Druga Toyota, oznaczona numerem 8, również prowadziła, lecz wycofała się w przedostatniej godzinie jazd za sprawą awarii zawieszenia. Najniższy stopień podium przypadł tym samym Allanowi McNishowi, Tomowi Kristensenowi oraz Loicowi Duvalowi w Audi nr 3, mimo że McNish rozpoczął wyścig na złej mieszance ogumienia i zanim wykonał postój, miał już 40-sekundową stratę do lidera.
Szkocko-duńsko-francuskie trio dzięki trzeciej pozycji zapewniło sobie mistrzowski tytuł World Endurance Championship (WEC).
Rywalizację kategorii LMP2 zdominowali John Martin, Mike Conway i Roman Rusinow za kółkiem prototypu ORECA-Nissan 03 nr 26 teamu G-Drive/Delta-ADR, choć w środku zawodów ponieśli dużą stratę czasową, spowodowaną uszkodzeniem karoserii ich samochodu.
W GTE Pro mieliśmy dublet Aston Martina - Darren Turner i Stefan Mucke modelem Vantage GTE nr 97 pokonali o włos Bruno Sennę, Richie Stanawaya oraz Pedro Lamy'ego z siostrzanego auta, oznaczonego numerem 99.Triumf w najniższej klasie GTE AM świętowali Davide Rigon, Enzo Potolicchio i Rui Aguas z Ferrari F458 Italia nr 81.
Wydawało się, że zawody padną łupem startującej z pole position Toyoty TS030 Hybrid nr 7, ale samochód Japończyków stracił dużą przewagę, bo Alexander Wurz wykonał nim pit-stop zaledwie pół godziny przed końcem zmagań. Ograniczył się do samego dotankowania. Austriak wrócił na tor tuż przed pierwszym Audi, lecz dwa okrążenia później dublując rywali dał się wyprzedzić w zakręcie nr 3 dysponującemu świeższymi oponami Treluyerowi. Francuz następnie odjechał mu na 15 sekund i pewnie zwyciężył.
Druga Toyota, oznaczona numerem 8, również prowadziła, lecz wycofała się w przedostatniej godzinie jazd za sprawą awarii zawieszenia. Najniższy stopień podium przypadł tym samym Allanowi McNishowi, Tomowi Kristensenowi oraz Loicowi Duvalowi w Audi nr 3, mimo że McNish rozpoczął wyścig na złej mieszance ogumienia i zanim wykonał postój, miał już 40-sekundową stratę do lidera.
Szkocko-duńsko-francuskie trio dzięki trzeciej pozycji zapewniło sobie mistrzowski tytuł World Endurance Championship (WEC).
W GTE Pro mieliśmy dublet Aston Martina - Darren Turner i Stefan Mucke modelem Vantage GTE nr 97 pokonali o włos Bruno Sennę, Richie Stanawaya oraz Pedro Lamy'ego z siostrzanego auta, oznaczonego numerem 99.Triumf w najniższej klasie GTE AM świętowali Davide Rigon, Enzo Potolicchio i Rui Aguas z Ferrari F458 Italia nr 81.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) - Szanghaj 2013 - wyścig (6 godzin) - wyniki (TOP 10) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Załoga (nr) | Zespół/Auto-Silnik | Strata | Klasa | ||
1. | Lotterer/Treluyer/Fassler (1) | Audi | 190 okr. | LMP1 | |
2. | Wurz/Lapierre (7) | Toyota | +15.374 sek. | LMP1 | |
3. | Kristensen/Duval/McNish (2) | Audi | +1 okr. | LMP1 | |
4. | Belicchi/Beche/Prost (12) | Rebellion/Lola-Toyota | +5 okr. | LMP1 | |
5. | Rusinow/Martin/Conway (26) | Delta-ADR/ORECA-Nissan | +13 okr. | LMP2 | |
6. | Pla/Heinemeier-Hansson/Brundle (24) | OAK/Morgan-Nissan | +13 okr. | LMP2 | |
7. | Baguette/Gonzalez/Plowman (35) | OAK/Morgan-Nissan | +13 okr. | LMP2 | |
8. | Graves/Kerr/Dolby (25) | Delta-ADR/ORECA-Nissan | +14 okr. | LMP2 | |
9. | Szulżickij/Lux/Wirdheim (41) | Greaves/Zytek-Nissan | +15 okr. | LMP2 | |
10. | Nicolet/Ihara/Cheng (45) | OAK/Morgan-Nissan | +18 okr. | LMP2 |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Audi wydarło Toyocie zwycięstwo w Szanghaju. Trio McNish, Kristensen, Duval mistrzami świata
Podobne: WEC: Audi wydarło Toyocie zwycięstwo w Szanghaju. Trio McNish, Kristensen, Duval mistrzami świata




Podobne galerie: WEC: Audi wydarło Toyocie zwycięstwo w Szanghaju. Trio McNish, Kristensen, Duval mistrzami świata
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Toyota
Newsletter
Galerie zdjęć