Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Audi wygrywa 6-godzinny wyścig w Bahrajnie i wraca na szczyt

WEC: Audi wygrywa 6-godzinny wyścig w Bahrajnie i wraca na szczyt
2012-09-30 - G. Filiks Tagi: Audi, Sakhir, Bahrajn, Wyniki, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC
Po porażce dwa tygodnie temu w Brazylii z Toyotą, Audi wróciło na zwycięski szlak World Endurance Championship (WEC). Oznaczona numerem 1 hybryda niemieckiej marki z Marcelem Fasslerem, Andre Lottererem i Benoitem Treluyerem w składzie wygrała 6-godzinny wyścig na bahrajńskim torze Sakhir, umacniając swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw.
Dwukrotni triumfatorzy Le Mans minęli metę przeszło dwa okrążenia przed siostrzanym Audi nr 2 dzielonym między Allana Mcnisha i Toma Kristensena, którzy ruszając z pole position ponieśli straty przez przegrzewanie się tylnych hamulców oraz dwukrotne zmienianie przedniej obudowy wozu z powodu awarii reflektora. Nadzieje Toyoty na drugie zwycięstwo z rzędu pogrzebała natomiast usterka elektryki.
Z Alexem Wurzem oraz Nicolasem Lapierre na pokładzie, jedyna w stawce Toyota od siódmego okrążenia wyścigu objęła prowadzenie. Po rozpoczęciu trzeciej godziny jazd miała około 20 sekund przewagi nad rywalami, lecz musiała zjechać do mechaników po naprawy. Mimo tego zdołała jeszcze wywalczyć trzecią pozycję, wychodząc przed prywaciarzy LMP1, zanim Wurz nie zderzył się z Strakka Racing HPD prowadzonym przez Jonny'ego Kane'a i uszkodził zawieszenie. Tym sposobem załoga nr 7 odpadła z rywalizacji.
Strakka HPD, którą Kane dzielił się z Danny Watsem oraz Nickiem Leventisem, po wycofaniu się Toyoty finiszowała trzecia, triumfując w nieoficjalnej klasyfikacji prywatnych załóg LMP1. Drugie miejsce tejże tabeli, a czwarte ogólnie zajęła Lola nr 12 napędzana silnikiem Toyoty, teamu Rebellion Racing z Neelem Janim i Nicolasem Prostem za sterami. Szwajcar oraz Francuz stracili dwa okrążenia będąc zmuszonym zmienić jeden ze swoich numerów startowych.Zacięte zmagania LMP2 wygrała załoga Pecom ORECA-Nissan nr 49 w składzie Luis Perez Companc/Nicolas Minassian/Pierre Kaffer. Panowie przez cały wyścig walczyli o wygraną, ale zdawało się, że polegną na rzecz Starworks HPD nr 44, zanim Stephane Sarrazin nie napotkał problemów z ponownym uruchomieniem samochodu podczas finałowego pit-stopu i spadł na trzecią pozycję w swojej klasie oraz ósmą ogólnie.Wystawione przez AF Corse Ferrari F458 Italia nr 51 zgarnęło tytuły producentów GTE i zespołów GTE Pro, zwyciężając czwarty raz z rzędu. Giancarlo Fisichella oraz Toni Vilander, który na Bahrajn zastąpił Gianmarię Bruniego, stoczyliby pewnie bój o wygraną z Aston Martinem Vantage GTE nr 97 dzielonym między Darrena Turnera oraz Stefana Mucke, ale w brytyjskim aucie zaszwankował wydech.
Mimo tych kłopotów Aston Martin zdołał utrzymać się w niewielkiej odległości od Ferrari, aż jedyny wyjazd samochodu bezpieczeństwa pokrzyżował mu strategię, powodując zwiększenie straty do ponad minuty.
Kolejny, przedostatni w tym roku wyścig WEC za dwa tygodnie na japońskim torze Fuji.
Mimo tych kłopotów Aston Martin zdołał utrzymać się w niewielkiej odległości od Ferrari, aż jedyny wyjazd samochodu bezpieczeństwa pokrzyżował mu strategię, powodując zwiększenie straty do ponad minuty.
Kolejny, przedostatni w tym roku wyścig WEC za dwa tygodnie na japońskim torze Fuji.
WEC - 6 Hours of Bahrain - Wyścig | |||||
---|---|---|---|---|---|
Załoga (nr startowy) | Zespół/Auto | Strata | Klasa | ||
1. | Fassler/Lotterer/Treluyer (1) | Audi | 191 okrążeń | LMP1 | |
2. | Kristensen/McNish (2) | Audi | +1 okr. | LMP1 | |
3. | Leventis/Watts/Kane (21) | Strakka HPD | +6 okr. | LMP1 | |
4. | Prost/Jani (12) | Rebellion Lola-Toyota | +7 okr. | LMP1 | |
5. | Belicchi/Primat (13) | Rebellion Lola-Toyota | +10 okr. | LMP1 | |
6. | Perez Companc/Minassian/Kaffer (49) | Pecom ORECA-Nissan | +12 okr. | LMP2 | |
7. | Mailleux/Lombard/Tresson (23) | Signatech ORECA-Nissan | +14 okr. | LMP2 | |
8. | Potolicchio/Kimber-Smith/Sarrazin (44) | Starworks HPD | +14 okr. | LMP2 | |
9. | Liuzzi/Rossiter/Weeda (32) | Lotus Lola-Lotus | +14 okr. | LMP2 | |
10. | Panciatici/Ragues/Rusinow (26) | Signatech ORECA-Nissan | +15 okr. | LMP2 | |
11. | Nicolet/Lahaye/Pla (24) | OAK Morgan-Nissan | +19 okr. | LMP2 | |
12. | Zugel/Gonzalez/Julian (41) | Greaves Zytek-Nissan | +21 okr. | LMP2 | |
13. | Fisichella/Vilander (51) | AF Ferrari | +21 okr. | GTE Pro | |
14. | Mucke/Turner (97) | Aston Martin | +22 okr. | GTE Pro | |
15. | Lieb/Lietz (77) | Felbermayr Porsche | +22 okr. | GTE Pro | |
16. | Bertolini/Beretta (71) | AF Ferrari | +22 okr. | GTE Pro | |
17. | Ried/Roda/Ruberti (88) | Felbermayr Porsche | +26 okr. | GTE Am | |
18. | Kauffman/Aguas/Vickers (61) | AF-Waltrip Ferrari | +27 okr. | GTE Am | |
19. | Krohn/Jonsson/Rugolo (57) | Krohn Ferrari | +29 okr. | GTE Am | |
20. | Martin/Graves (25) | ADR-Delta ORECA-Nissan | +30 okr. | LMP2 | |
21. | Bornhauser/Canal/Rees (50) | Larbre Corvette | +34 okr. | GTE Am | |
22. | Belloc/Bourret/Gibon (70) | Larbre Corvette | +38 okr. | GTE Am | |
23. | Camathias/Simonsen/Daniels (55) | JWA Porsche | +41 okr. | GTE Am | |
. | Wurz/Lapierre (7) | Toyota | nie ukończyli | LMP1 | |
. | Holzer/Moro (31) | Lotus Lola-Lotus | nie ukończyli | LMP2 | |
. | Giroix/Ihara/Deletraz (29) | Gulf Lola-Nissan | nie ukończyli | LMP2 | |
. | Brabham/Chandhok/Dumbreck (22) | JRM HPD | nie ukończyli | LMP1 | |
. | Baguette/Kraihamer/Brundle (35) | OAK Morgan-Nissan | nie ukończyli | LMP2 |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Audi wygrywa 6-godzinny wyścig w Bahrajnie i wraca na szczyt
Podobne: WEC: Audi wygrywa 6-godzinny wyścig w Bahrajnie i wraca na szczyt



Podobne galerie: WEC: Audi wygrywa 6-godzinny wyścig w Bahrajnie i wraca na szczyt
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć