Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Dziesięć samochodów LMP1 w supersezonie 2018/2019

WEC: Dziesięć samochodów LMP1 w supersezonie 2018/2019
2018-02-09 - G. Filiks Tagi: Długodystansowe Mistrzostwa Świata, WEC, World Endurance Championship, Wyścigi długodystansowe, LMP1
Mimo odejścia Porsche kategoria LMP1 jest w rozkwicie. Podczas supersezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) będziemy oglądać w niej 10 prototypów.
Dzisiaj przedstawiono listy startowe kolejnego sezonu WEC i kolejnej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Jak wiemy od dawna, w LMP1 został tylko jeden fabryczny zespół - Toyota. Japoński koncern jednak będzie miał z kim się ścigać. Rzucić wyzwanie mu spróbuje pięć prywatnych teamów. Obok dwóch egzemplarzy hybrydowej Toyoty w akcji zobaczymy trzy maszyny BR Engineering (dwie wystawi SMP Racing, jedną DragonSpeed), dwie Ginetty (wystawi je Manor), dwa Rebelliony skonstruowane przez firmę ORECA i jeden samochód ekipy ByKolles.
W kategorii LMP2 zgłoszono 7 aut na cały sezon. Pięć z nich to ORECA 07 (w zespole Signatech Alpine przemianowana na Alpine A470). Pozostałymi są Ligier JSP217 i Dallara P217. Wszystkie napędzi silnik Gibsona.
W 24h Le Mans weźmie udział dodatkowych 13 maszyn, co powiększy stawkę do 20 samochodów.
W kategorii GTE Pro normalnie będzie ścigać się 10 pojazdów, a w 24h Le Mans 17. To Ferrari 488 GTE EVO, Ford GT, Ford GT LM GTE, BMW M8 GTE, Porsche 911 RSR, Aston Martin Vantage GTE i Corvette C7.R. W kategorii GTE Am zgłoszono 9 wozów na cały sezon i 13 na 24h Le Mans. To Ferrari 488 GTE, Porsche 911 RSR oraz Aston Martin Vantage GTE.
W najważniejszych zawodach długodystansowych świata zobaczymy zatem dokładnie równy podział na prototypy i samochody GT.
Tym razem w słynnym wyścigu nie wystartuje żaden eksperymentalny pojazd.
Na koniec przypomnijmy, że gwiazdą 24h Le Mans i całego supersezonu WEC ma być zaangażowany przez Toyotę dwukrotny mistrz świata Formuły 1 Fernando Alonso.
Dzisiaj przedstawiono listy startowe kolejnego sezonu WEC i kolejnej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Jak wiemy od dawna, w LMP1 został tylko jeden fabryczny zespół - Toyota. Japoński koncern jednak będzie miał z kim się ścigać. Rzucić wyzwanie mu spróbuje pięć prywatnych teamów. Obok dwóch egzemplarzy hybrydowej Toyoty w akcji zobaczymy trzy maszyny BR Engineering (dwie wystawi SMP Racing, jedną DragonSpeed), dwie Ginetty (wystawi je Manor), dwa Rebelliony skonstruowane przez firmę ORECA i jeden samochód ekipy ByKolles.
W kategorii LMP2 zgłoszono 7 aut na cały sezon. Pięć z nich to ORECA 07 (w zespole Signatech Alpine przemianowana na Alpine A470). Pozostałymi są Ligier JSP217 i Dallara P217. Wszystkie napędzi silnik Gibsona.
W 24h Le Mans weźmie udział dodatkowych 13 maszyn, co powiększy stawkę do 20 samochodów.
W kategorii GTE Pro normalnie będzie ścigać się 10 pojazdów, a w 24h Le Mans 17. To Ferrari 488 GTE EVO, Ford GT, Ford GT LM GTE, BMW M8 GTE, Porsche 911 RSR, Aston Martin Vantage GTE i Corvette C7.R. W kategorii GTE Am zgłoszono 9 wozów na cały sezon i 13 na 24h Le Mans. To Ferrari 488 GTE, Porsche 911 RSR oraz Aston Martin Vantage GTE.
W najważniejszych zawodach długodystansowych świata zobaczymy zatem dokładnie równy podział na prototypy i samochody GT.
Tym razem w słynnym wyścigu nie wystartuje żaden eksperymentalny pojazd.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
WEC: Dziesięć samochodów LMP1 w supersezonie 2018/2019
Podobne: WEC: Dziesięć samochodów LMP1 w supersezonie 2018/2019



Podobne galerie: WEC: Dziesięć samochodów LMP1 w supersezonie 2018/2019
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć