Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Hybrydowa Toyota zdobywa pierwsze pole position. Wurz najszybszy w kwalifikacjach na Interlagos

WEC: Hybrydowa Toyota zdobywa pierwsze pole position. Wurz najszybszy w kwalifikacjach na Interlagos
2012-09-15 - G. Filiks Tagi: Toyota, Interlagos, Wurz, Hybryda, Wyniki, Wyścigi długodystansowe, Kwalifikacje, World Endurance Championship, WEC, Sao Paulo
Alexander Wurz dał hybrydowej Toyocie TS030 pierwsze pole position, zwyciężając kwalifikacje do 6-godzinnego wyścigu w Sao Paulo, piątej rundy tegorocznego sezonu World Endurance Championship (WEC).
Austriak już po swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu, pokonanym w czasie 1:22.871, powędrował na czoło tabeli, spychając z pierwszego miejsca Lukasa di Grassiego, debiutującego w wyścigach długodystansowych za sterami Audi R18 Ultra. Wurz następnie jeszcze przyśpieszył o pół sekundy, ustanawiając rezultat 1:22.363 i odskakując reszcie stawki na prawie 0.8 sekundy. Alex, który dzieli Toyotę z Nicolasem Lapierre, zadedykował wywalczone pole position delegatowi medycznemu Formuły 1 Sid Watkinsowi, zmarłemu przedwczoraj w wieku 84 lat. Tylko trzecią pozycję udało się zdobyć przewodzącemu klasyfikacji generalnej czempionatu hybrydowemu Audi e-tron quattro nr 1. Andre Lotterer do drugiego di Grassiego stracił nim niecałe 0.2 sekunny. Wśród prywaciarzy klasę LMP1 wygrał Neel Jani dysponujący Lolą stajni Rebellion Racing. Szwajcar pokonał Danny'ego Wattsa z zespołu Strakka Racing o mniej niż 0.1 sekundy. Zwycięsko z zaciętych zmagań w LMP2 wyszedł Stephane Sarrazin (Starworks HPD ARX-03b). Francuz przejechał pętlę Interlagos w 1:27.048, zdobywca drugiej lokaty John Martin w 1:27.153.
U GTE Pro pierwsze pole position wywalczył Aston Martin Racing. Darren Turner zakończył rywalizację 0.2 sekundy przed Marcem Liebem prowadzącym Porsche 911 GT3-RSR teamu Felbermayr-Proton. Klasę GTE Am wygrał Enrique Bernoldi w wystawionym przez AF Corse/Waltrip wozie Ferrari 458 Italia.
Austriak już po swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu, pokonanym w czasie 1:22.871, powędrował na czoło tabeli, spychając z pierwszego miejsca Lukasa di Grassiego, debiutującego w wyścigach długodystansowych za sterami Audi R18 Ultra. Wurz następnie jeszcze przyśpieszył o pół sekundy, ustanawiając rezultat 1:22.363 i odskakując reszcie stawki na prawie 0.8 sekundy. Alex, który dzieli Toyotę z Nicolasem Lapierre, zadedykował wywalczone pole position delegatowi medycznemu Formuły 1 Sid Watkinsowi, zmarłemu przedwczoraj w wieku 84 lat. Tylko trzecią pozycję udało się zdobyć przewodzącemu klasyfikacji generalnej czempionatu hybrydowemu Audi e-tron quattro nr 1. Andre Lotterer do drugiego di Grassiego stracił nim niecałe 0.2 sekunny. Wśród prywaciarzy klasę LMP1 wygrał Neel Jani dysponujący Lolą stajni Rebellion Racing. Szwajcar pokonał Danny'ego Wattsa z zespołu Strakka Racing o mniej niż 0.1 sekundy. Zwycięsko z zaciętych zmagań w LMP2 wyszedł Stephane Sarrazin (Starworks HPD ARX-03b). Francuz przejechał pętlę Interlagos w 1:27.048, zdobywca drugiej lokaty John Martin w 1:27.153.
U GTE Pro pierwsze pole position wywalczył Aston Martin Racing. Darren Turner zakończył rywalizację 0.2 sekundy przed Marcem Liebem prowadzącym Porsche 911 GT3-RSR teamu Felbermayr-Proton. Klasę GTE Am wygrał Enrique Bernoldi w wystawionym przez AF Corse/Waltrip wozie Ferrari 458 Italia.
WEC - 6 Hours of Sao Paulo - Kwalifikacje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Załoga (nr startowy) | Zespół/Samochód | Czas | Strata | Klasa | ||
1. | Wurz/Lapierre (7) | Toyota | 1:22.363 | - | LMP1 | |
2. | Kristensen/McNish/di Grassi (2) | Audi Ultra | 1:23.147 | 0.784 | LMP1 | |
3. | Fassler/Lotterer/Treluyer (1) | Audi e-tron | 1:23.332 | 0.969 | LMP1 | |
4. | Prost/Jani (12 | Rebellion/Lola-Toyota | 1:23.962 | 1.599 | LMP1 | |
5. | Leventis/Watts/Kane (21) | Strakka/HPD | 1:24.089 | 1.726 | LMP1 | |
6. | Belicchi/Primat (13) | Rebellion/Lola-Toyota | 1:24.179 | 1.816 | LMP1 | |
7. | Brabham/Chandok/Dumbreck (22) | JRM/HPD | 1:24.320 | 1.957 | LMP1 | |
8. | Potolicchio/Dalziel/Sarrazin (44) | Starworks/HPD | 1:27.048 | 4.685 | LMP2 | |
9. | Martin/Charouz/Graves (25) | ADR-Delta/ORECA-Nissan | 1:27.153 | 4.790 | LMP2 | |
10. | Panciatici/Ragues/Rusinow (26) | Signatech/ORECA-Nissan | 1:27.167 | 4.804 | LMP2 | |
11. | Baguette/Kraihamer/Brundle (35) | OAK/Morgan-Nissan | 1:27.275 | 4.912 | LMP2 | |
12. | Liuzzi/Rossiter/Weeda (32) | Lotus/Lola-Lotus | 1:27.338 | 4.975 | LMP2 | |
13. | Mailleux/Lombard/Tresson (23) | Signatech/ORECA-Nissan | 1:27.452 | 5.089 | LMP2 | |
14. | Zugel/Gonzalez/Julian (41) | Greaves/Zytek-Nissan | 1:27.769 | 5.406 | LMP2 | |
15. | Nicolet/Lahaye/Pla (24) | OAK/Morgan-Nissan | 1:27.818 | 5.455 | LMP2 | |
16. | Perez Companc/Minassian/Kaffler (49) | Pecom/ORECA-Nissan | 1:27.968 | 5.605 | LMP2 | |
17. | Holzer/Schultis/Moro (31) | Lotus/Lola-Lotus | 1:28.958 | 6.595 | LMP2 | |
18. | Giroix/Ihara/Deletraz (29) | Gulf/Lola-Nissan | 1:30.871 | 8.508 | LMP2 | |
19. | Mucke/Turner (97) | Aston Martin | 1:33.855 | 11.492 | GTE Pro | |
20. | Lieb/Lietz (77) | Felbermayr/Porsche | 1:34.040 | 11.677 | GTE Pro | |
21. | Fisichella/Bruni (51) | AF/Ferrari | 1:34.203 | 11.840 | GTE Pro | |
22. | Bertolini/Beretta (71) | AF/Ferrari | 1:34.733 | 12.370 | GTE Pro | |
23. | Longo/Negrao/Bernoldi (61) | AF-Waltrip/Ferrari | 1:34.781 | 12.418 | GTE Am | |
24. | Krohn/Jonsson/Rugolo (57) | Krohn/Ferrari | 1:35.401 | 13.038 | GTE Am | |
25. | Ried/Roda/Ruberti (88) | Felbermayr/Porsche | 1:35.485 | 13.122 | GTE Am | |
26. | Bornhauser/Canal/Rees (50) | Larbre/Corvette | 1:35.485 | 13.122 | GTE Am | |
27. | Camathias/Palttala/Daniels (55) | JWA/Porsche | 1:36.800 | 14.437 | GTE Am | |
28. | Belloc/Bourret/Gibon (70) | Larbre/Corvetter | 1:38.792 | 16.429 | GTE Am |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Hybrydowa Toyota zdobywa pierwsze pole position. Wurz najszybszy w kwalifikacjach na Interlagos
Podobne: WEC: Hybrydowa Toyota zdobywa pierwsze pole position. Wurz najszybszy w kwalifikacjach na Interlagos




Podobne galerie: WEC: Hybrydowa Toyota zdobywa pierwsze pole position. Wurz najszybszy w kwalifikacjach na Interlagos
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Toyota