Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty

WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty
2015-01-29 - G. Filiks Tagi: Toyota, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, Silnik, Rebellion
Prototypy Rebellion LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) będą napędzane nowym silnikiem od sezonu 2015.
Szwajcarski zespół po czterech latach rezygnuje z wolnossącej, 3.4-litrowej jednostki napędowej V8 Toyoty - nie ze względu na jej osiągi, ale wobec faktu, że taki motor będzie dozwolony jeszcze tylko tego roku. „To skłoniło nas do spojrzenia dalej w przyszłość i zadania sobie pytania 'czy nie powinniśmy zmienić silnik wcześniej?" - wyjaśniał brytyjskiemu serwisowi Autosport menedżer teamu Bart Hayden.
Rebellion jeszcze nie wybrał nowego motoru dla swojego prototypu R-One skonstruowanego przez firmę ORECA.
„Podjęliśmy decyzję o zmianie silnika, ale nie mogę wdawać się w szczegóły". - mówił Hayden. „Mogę powiedzieć jedynie to, że jesteśmy zaskoczeni, jak wiele opcji mamy na rynku.
„Jest dostępna jednostka Judda - V8 lub V10, są motory AER - V6 turbo i V8 od Neila Browna, mamy też możliwość zakupu silnika od Honda Performance Development (HPD), czy od Coswortha". Hayden dodał, że zmiana silnika może zmusić Rebellion do opuszczenia pierwszego tegorocznego wyścigu WEC na torze Silverstone w kwietniu.
Szwajcarski zespół po czterech latach rezygnuje z wolnossącej, 3.4-litrowej jednostki napędowej V8 Toyoty - nie ze względu na jej osiągi, ale wobec faktu, że taki motor będzie dozwolony jeszcze tylko tego roku. „To skłoniło nas do spojrzenia dalej w przyszłość i zadania sobie pytania 'czy nie powinniśmy zmienić silnik wcześniej?" - wyjaśniał brytyjskiemu serwisowi Autosport menedżer teamu Bart Hayden.
Rebellion jeszcze nie wybrał nowego motoru dla swojego prototypu R-One skonstruowanego przez firmę ORECA.
„Podjęliśmy decyzję o zmianie silnika, ale nie mogę wdawać się w szczegóły". - mówił Hayden. „Mogę powiedzieć jedynie to, że jesteśmy zaskoczeni, jak wiele opcji mamy na rynku.
„Jest dostępna jednostka Judda - V8 lub V10, są motory AER - V6 turbo i V8 od Neila Browna, mamy też możliwość zakupu silnika od Honda Performance Development (HPD), czy od Coswortha". Hayden dodał, że zmiana silnika może zmusić Rebellion do opuszczenia pierwszego tegorocznego wyścigu WEC na torze Silverstone w kwietniu.
źródło: autosport.com, fot. fiawec.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty
Podobne: WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty



Podobne galerie: WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Toyota