Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty
WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty

WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty

Prototypy Rebellion LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) będą napędzane nowym silnikiem od sezonu 2015.

Szwajcarski zespół po czterech latach rezygnuje z wolnossącej, 3.4-litrowej jednostki napędowej V8 Toyoty - nie ze względu na jej osiągi, ale wobec faktu, że taki motor będzie dozwolony jeszcze tylko tego roku.
WEC: Rebellion rezygnuje z silnika ToyotyWEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty
„To skłoniło nas do spojrzenia dalej w przyszłość i zadania sobie pytania 'czy nie powinniśmy zmienić silnik wcześniej?" - wyjaśniał brytyjskiemu serwisowi Autosport menedżer teamu Bart Hayden.

Rebellion jeszcze nie wybrał nowego motoru dla swojego prototypu R-One skonstruowanego przez firmę ORECA.

„Podjęliśmy decyzję o zmianie silnika, ale nie mogę wdawać się w szczegóły".
- mówił Hayden. „Mogę powiedzieć jedynie to, że jesteśmy zaskoczeni, jak wiele opcji mamy na rynku.

„Jest dostępna jednostka Judda - V8 lub V10, są motory AER - V6 turbo i V8 od Neila Browna, mamy też możliwość zakupu silnika od Honda Performance Development (HPD), czy od Coswortha".
WEC: Rebellion rezygnuje z silnika ToyotyWEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty
Hayden dodał, że zmiana silnika może zmusić Rebellion do opuszczenia pierwszego tegorocznego wyścigu WEC na torze Silverstone w kwietniu.



źródło: autosport.com, fot. fiawec.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

WEC: Rebellion rezygnuje z silnika Toyoty

Galerie zdjęć
Newsletter