Motorsport » Sporty samochodowe » DTM wypróbuje DRS z Formuły 1. Ruchome tylne skrzydło może wejść już na sezon 2013
DTM wypróbuje DRS z Formuły 1. Ruchome tylne skrzydło może wejść już na sezon 2013
System regulacji tylnego skrzydła pojazdu, jaki od dwóch lat funkcjonuje w Formule 1 pod nazwą DRS, może teraz wejść do serii DTM.
O całej sprawie poinformował niemiecki portal motorsport-total.com ujawniając, że DTM sprawdzi DRS podczas najbliższych testów na torze Catalunya. Inaczej niż w Formule Jeden, BMW, Audi i Mercedes nie skonstruują urządzenia samemu, a użyją jego jednakowej, standardowej wersji. Korzystając z przycisku na kierownicy, zawodnik w trakcie jazdy będzie mógł zmniejszyć kąt nachylenia tylnego spojlera auta o 15 stopni, co zredukuje opór powietrza, a w efekcie przyśpieszy samochód. Jednak zdaniem motorsport-total.com w DTM system prawdopodobnie nie będzie dawał tak dużych korzyści jak w F1, ponieważ wozy Deutsche Tourenwagen Masters polegają mniej na aerodynamice. Przeznaczeniem DRS jest ułatwienie manewrów wyprzedzania i w DTM tak jak w Formule Jeden regulować tylny spojler kierowca będzie mógł tylko wtedy, gdy podąża mniej niż sekundę za innym samochodem. Wyłącznie podczas wyścigu, ponieważ z powodu obaw o bezpieczeństwo użycie DRS w kwalifikacjach zostało wykluczone.
Jeżli testy wypadną pozytywnie, DRS ma zadebiutować w DTM już podczas pierwszego wyścigu sezonu 2013, który zostanie rozegrany 5 maja na obiekcie Hockenheimring.
O całej sprawie poinformował niemiecki portal motorsport-total.com ujawniając, że DTM sprawdzi DRS podczas najbliższych testów na torze Catalunya. Inaczej niż w Formule Jeden, BMW, Audi i Mercedes nie skonstruują urządzenia samemu, a użyją jego jednakowej, standardowej wersji. Korzystając z przycisku na kierownicy, zawodnik w trakcie jazdy będzie mógł zmniejszyć kąt nachylenia tylnego spojlera auta o 15 stopni, co zredukuje opór powietrza, a w efekcie przyśpieszy samochód. Jednak zdaniem motorsport-total.com w DTM system prawdopodobnie nie będzie dawał tak dużych korzyści jak w F1, ponieważ wozy Deutsche Tourenwagen Masters polegają mniej na aerodynamice. Przeznaczeniem DRS jest ułatwienie manewrów wyprzedzania i w DTM tak jak w Formule Jeden regulować tylny spojler kierowca będzie mógł tylko wtedy, gdy podąża mniej niż sekundę za innym samochodem. Wyłącznie podczas wyścigu, ponieważ z powodu obaw o bezpieczeństwo użycie DRS w kwalifikacjach zostało wykluczone.
źródło: motorsport-total.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM wypróbuje DRS z Formuły 1. Ruchome tylne skrzydło może wejść już na sezon 2013
Podobne: DTM wypróbuje DRS z Formuły 1. Ruchome tylne skrzydło może wejść już na sezon 2013
DTM zmienia zasady użycia DRS i dociążania samochodów, daje przywileje techniczne BMW »
DTM zmienia zasady użycia DRS na sezon 2015 »
DTM: DRS zrobi różnicę na Brands Hatch? Kierowcy podzieleni »
DTM oficjalnie wprowadza DRS i miękkie opony »
Podobne galerie: DTM wypróbuje DRS z Formuły 1. Ruchome tylne skrzydło może wejść już na sezon 2013
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter