Motorsport » Sporty samochodowe » Formuła E: Zespoły i ich napędy na sezon 2015/2016
Formuła E: Zespoły i ich napędy na sezon 2015/2016
2015-08-04 - G. Filiks Tagi: Napęd elektryczny, Formuła E
W drugim sezonie elektrycznej Formuły E wystartuje dziesięć tych samych zespołów co w pierwszym, ale z ośmioma nowymi napędami w swoich bolidach.
Formuła E według portalu Motorsport.com była bliska wzięcia 11. teamu i mogła rozważać kandydatury m. in. Jaguara oraz Williamsa z Formuły 1, który już dostarcza mistrzostwom baterie do samochodów, lecz ostatecznie stawka ekip nie uległa powiększeniu. Skończyło się tylko na nieco zmienionych nazwach dla niektórych stajni. Przykładowo, mistrzowską ekipę e.dams Renault przemianowano na Renault e.Dams.
Jednak zespoły wreszcie będą wystawiać różne bolidy - pod karoserią. Umożliwiono korzystanie z własnych napędów, na który składa się silnik elektryczny, inwertor, skrzynia biegów oraz układ chłodzenia. Tylko Team Aguri (wcześniej Amlin Aguri) został przy standardowym napędzie. Renault e.Dams będzie mieć napęd opracowany przez Renault, zaś Virgin Racing nawiązało partnerstwo z DS, submarką Citroena.
Z kolei Dragon Racing użyje napędu rywala - teamu Venturi.
Sezon 2015/2016 Formuły E wystartuje 17 października, jak pierwszy w stolicy Chin - Pekinie.
Zobacz także: Kalendarz wyścigów Formuły E na sezon 2015/2016 »
Formuła E według portalu Motorsport.com była bliska wzięcia 11. teamu i mogła rozważać kandydatury m. in. Jaguara oraz Williamsa z Formuły 1, który już dostarcza mistrzostwom baterie do samochodów, lecz ostatecznie stawka ekip nie uległa powiększeniu. Skończyło się tylko na nieco zmienionych nazwach dla niektórych stajni. Przykładowo, mistrzowską ekipę e.dams Renault przemianowano na Renault e.Dams.
Jednak zespoły wreszcie będą wystawiać różne bolidy - pod karoserią. Umożliwiono korzystanie z własnych napędów, na który składa się silnik elektryczny, inwertor, skrzynia biegów oraz układ chłodzenia. Tylko Team Aguri (wcześniej Amlin Aguri) został przy standardowym napędzie. Renault e.Dams będzie mieć napęd opracowany przez Renault, zaś Virgin Racing nawiązało partnerstwo z DS, submarką Citroena.
Z kolei Dragon Racing użyje napędu rywala - teamu Venturi.
Formuła E - zespoły i ich napędy w sezonie 2015/2016 | ||
---|---|---|
Zespół | Napęd | |
ABT Schaeffler Audi Sport | ABT Schaeffler FE01 | |
Andretti Formula E Team | Andretti ATEC-01 | |
Dragon Racing | Venturi VM200-FE-01 | |
DS Virgin Racing Formula E Team | Virgin DSV-01 | |
Mahindra Racing Formula E Team | Mahindra M2ELECTRO | |
NEXTEV TCR Formula E Team | NEXTEV TCR FormulaE 001 | |
Renault e.Dams | Renault ZE15 | |
Team Aguri | SRT_01E | |
Trulli Formula E Team | Motomatica JT-01 | |
Venturi Formula E Team | Venturi VM200-FE-01 |
Zobacz także: Kalendarz wyścigów Formuły E na sezon 2015/2016 »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Formuła E: Zespoły i ich napędy na sezon 2015/2016
Podobne: Formuła E: Zespoły i ich napędy na sezon 2015/2016
Weekend w motorsporcie: Vergne mistrzem Formuły E »
Formuła E prezentuje nowy, futurystyczny bolid »
Formuła E najważniejszą serią wyścigową w przyszłości? »
McLaren rozważa uczestnictwo w Formule E jako zespół lub producent napędu »
Podobne galerie: Formuła E: Zespoły i ich napędy na sezon 2015/2016
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter