Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
			
			
			
			 
									
					
					WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
							2015-11-20 - G. Filiks     Tagi: Hartley, Bernhard, Webber, Sakhir, Bahrajn, Porsche, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC
						
						
						Brendon Hartley i Timo Bernhard zbliżyli siebie oraz Marka Webbera do upragnionego mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych, wygrywając Porsche LMP1 oznaczonym numerem 17 kwalifikacje do ostatnich zawodów sezonu 2015 na torze Sakhir w Bahrajnie.
Nowozelandczyk i Niemiec pokonali o 0,364 sekundy Romaina Dumasa i Marka Lieba z drugiego Porsche 919 Hybrid - mimo kłopotów Hartleya na zakręcie nr 11.
			 Porsche 919 Hybrid. Porsche wygrało wszystkie tegoroczne sesje kwalifikacyjne WEC
Porsche 919 Hybrid. Porsche wygrało wszystkie tegoroczne sesje kwalifikacyjne WEC Timo Bernhard, Brendon Hartley i Mark Webber
			
						Hartley uzyskał czas 1:39,802, Bernhard - 1:39,670. Ich średnia wyniosła 1:39,736.
Timo Bernhard, Brendon Hartley i Mark Webber
			
						Hartley uzyskał czas 1:39,802, Bernhard - 1:39,670. Ich średnia wyniosła 1:39,736.
Porsche chcąc, żeby pole position zdobyli liderzy klasyfikacji generalnej, specjalnie nie pozwoliło wystąpić za sterami auta nr 18 najszybszemu kierowcy tej załogi Neelowi Janiemu.
Rywale Hartleya, Bernharda i Webbera do tytułu - Andre Lotterer, Marcel Fassler oraz Benoit Treluyer z Audi R18 e-tron quattro nr 7, zajęli 3. miejsce ze stratą 1,567 sekundy do zwycięzców. Jechali pierwsi dwaj kierowcy. Jednocześnie wyprzedzili tylko o 0,104 sekundy Olivera Jarvisa i Loica Duvala z Audi nr 8. Lotterer, Fassler i Treluyer tak czy inaczej mają niewielkie szanse na mistrzostwo. Nawet jeżeli wygrają, nie zdobedą go, jeżeli tylko Hartley, Bernhard i Webber dojadą w czołowej czwórce.
Pozycje 5-6 przypadły w kwalifikacjach tradycyjnie prototypom Toyoty.
W kategorii LMP2 pierwsze pole startowe zdobył prototyp Alpine zespołu Signatech prowadzony przez Toma Dillmanna i Paula-Loupa Chatina - choć drugi z Francuzów wyjechał poza trasę na finałowym łuku.
	
	
	
	
						Matthew Howson i Nick Tandy z prototypu Oreca teamu KCMG byli słabsi od nich o zaledwie 0,067 sekundy.
Kwalifikacje klas GT ruszyły z 20-minutowym opóźnieniem spowodowanym awarią oświetlenia na torze.
W GTE Pro oglądaliśmy wygraną duetu Toni Vilander / Gianmaria Bruni o zaledwie 0,033 sekundy nad Davide Rigonem i Jamesem Calado z drugiego Ferrari 458 Italia GT2.W GTE Am zwyciężyli kierowcy Aston Martina Vantage GTE oznaczonego numerem 98 - Pedro Lamy i Paul Dalla Lana. Pokonali o 0,422 sekundy Gianlukę Rodę i Paolo Rubertiego z Chevroleta Corvette C7.R.
* średnia z dwóch okrążeń, przejechanych przez dwóch kierowców z załogi
					
Nowozelandczyk i Niemiec pokonali o 0,364 sekundy Romaina Dumasa i Marka Lieba z drugiego Porsche 919 Hybrid - mimo kłopotów Hartleya na zakręcie nr 11.
 Porsche 919 Hybrid. Porsche wygrało wszystkie tegoroczne sesje kwalifikacyjne WEC
Porsche 919 Hybrid. Porsche wygrało wszystkie tegoroczne sesje kwalifikacyjne WEC Timo Bernhard, Brendon Hartley i Mark Webber
Timo Bernhard, Brendon Hartley i Mark Webber
			Porsche chcąc, żeby pole position zdobyli liderzy klasyfikacji generalnej, specjalnie nie pozwoliło wystąpić za sterami auta nr 18 najszybszemu kierowcy tej załogi Neelowi Janiemu.
Rywale Hartleya, Bernharda i Webbera do tytułu - Andre Lotterer, Marcel Fassler oraz Benoit Treluyer z Audi R18 e-tron quattro nr 7, zajęli 3. miejsce ze stratą 1,567 sekundy do zwycięzców. Jechali pierwsi dwaj kierowcy. Jednocześnie wyprzedzili tylko o 0,104 sekundy Olivera Jarvisa i Loica Duvala z Audi nr 8. Lotterer, Fassler i Treluyer tak czy inaczej mają niewielkie szanse na mistrzostwo. Nawet jeżeli wygrają, nie zdobedą go, jeżeli tylko Hartley, Bernhard i Webber dojadą w czołowej czwórce.
Pozycje 5-6 przypadły w kwalifikacjach tradycyjnie prototypom Toyoty.
W kategorii LMP2 pierwsze pole startowe zdobył prototyp Alpine zespołu Signatech prowadzony przez Toma Dillmanna i Paula-Loupa Chatina - choć drugi z Francuzów wyjechał poza trasę na finałowym łuku.
Kwalifikacje klas GT ruszyły z 20-minutowym opóźnieniem spowodowanym awarią oświetlenia na torze.
W GTE Pro oglądaliśmy wygraną duetu Toni Vilander / Gianmaria Bruni o zaledwie 0,033 sekundy nad Davide Rigonem i Jamesem Calado z drugiego Ferrari 458 Italia GT2.W GTE Am zwyciężyli kierowcy Aston Martina Vantage GTE oznaczonego numerem 98 - Pedro Lamy i Paul Dalla Lana. Pokonali o 0,422 sekundy Gianlukę Rodę i Paolo Rubertiego z Chevroleta Corvette C7.R.
| Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) - sezon 2015 Bahrajn (tor Sakhir) - kwalifikacje (TOP 10) | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Załoga (Nr) | Pojazd | Czas* | Strata | Klasa | ||
| 1. | Bernhard / Webber / Hartley (17) | Porsche 919 Hybrid | 1:39,736 | - | LMP1 | |
| 2. | Dumas / Jani / Lieb (18) | Porsche 919 Hybrid | 1:40,100 | +0,364 sek. | LMP1 | |
| 3. | Lotterer / Treluyer / Fassler (7) | Audi R18 e-tron quattro | 1:41,303 | +1,567 sek. | LMP1 | |
| 4. | Jarvis / di Grassi / Duval (8) | Audi R18 e-tron quattro | 1:41,407 | +1,671 sek. | LMP1 | |
| 5. | Davidson / Buemi / Nakajima (1) | Toyota TS040 HYBRID | 1:42,158 | +2,422 sek. | LMP1 | |
| 6. | Wurz / Sarrazin / Conway (2) | Toyota TS040 HYBRID | 1:42,462 | +2,726 sek. | LMP1 | |
| 7. | Kraihamer / Imperatori / Tuscher (13) | Rebellion R-One - AER | 1:46,660 | +6,924 sek. | LMP1 | |
| 8. | Prost / Beche (12) | Rebellion R-One - AER | 1:46,918 | +7,182 sek. | LMP1 | |
| 9. | Trummer / Kaffer (4) | (Team ByKolles) CLM P1/01 - AER | 1:48,281 | +8,545 sek. | LMP2 | |
| 10. | Chatin / Dillmann (36) | (Signatech) Alpine A450b - Nissan | 1:49,993 | +10,257 sek. | LMP2 | |
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
Podobne: WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
				 WEC: Webber, Hartley i Bernhard mistrzami świata mimo nieudanego wyścigu w Bahrajnie »
WEC: Webber, Hartley i Bernhard mistrzami świata mimo nieudanego wyścigu w Bahrajnie »
					
					 Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Porsche wygrywa kolejny wyścig WEC i broni mistrzostwa »
Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Porsche wygrywa kolejny wyścig WEC i broni mistrzostwa »
					
					 Podsumowanie weekendu w motorsporcie: IndyCar ma nowego mistrza »
Podsumowanie weekendu w motorsporcie: IndyCar ma nowego mistrza »
					
					 Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Lopez trzeci raz mistrzem WTCC »
Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Lopez trzeci raz mistrzem WTCC »
					
				Podobne galerie: WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
					
					 Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
					
					 Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
					
				Tapety na pulpit Porsche
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			
 Benoit Treluyer, Andre Lotterer i Marcel Fassler
Benoit Treluyer, Andre Lotterer i Marcel Fassler Audi R18 e-tron quattro
Audi R18 e-tron quattro Ferrari 458 Italia GT2
Ferrari 458 Italia GT2 Aston Martin Vantage GTE
Aston Martin Vantage GTE


 
						
						 
						
						 Tapety Porsche
						
						Tapety Porsche  Dodge Challenger SRT8 - odrodzenie legendy
Dodge Challenger SRT8 - odrodzenie legendy  Amerykańskie pickupy prężą muskuły
Amerykańskie pickupy prężą muskuły  Tapety Porsche
Tapety Porsche  Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! 
 
			
 
 
			