Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu

WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu

Brendon Hartley i Timo Bernhard zbliżyli siebie oraz Marka Webbera do upragnionego mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych, wygrywając Porsche LMP1 oznaczonym numerem 17 kwalifikacje do ostatnich zawodów sezonu 2015 na torze Sakhir w Bahrajnie.

Nowozelandczyk i Niemiec pokonali o 0,364 sekundy Romaina Dumasa i Marka Lieba z drugiego Porsche 919 Hybrid - mimo kłopotów Hartleya na zakręcie nr 11. Hartley uzyskał czas 1:39,802, Bernhard - 1:39,670. Ich średnia wyniosła 1:39,736.

Porsche chcąc, żeby pole position zdobyli liderzy klasyfikacji generalnej, specjalnie nie pozwoliło wystąpić za sterami auta nr 18 najszybszemu kierowcy tej załogi Neelowi Janiemu.

Rywale Hartleya, Bernharda i Webbera do tytułu - Andre Lotterer, Marcel Fassler oraz Benoit Treluyer z Audi R18 e-tron quattro nr 7, zajęli 3. miejsce ze stratą 1,567 sekundy do zwycięzców. Jechali pierwsi dwaj kierowcy. Jednocześnie wyprzedzili tylko o 0,104 sekundy Olivera Jarvisa i Loica Duvala z Audi nr 8. Lotterer, Fassler i Treluyer tak czy inaczej mają niewielkie szanse na mistrzostwo. Nawet jeżeli wygrają, nie zdobedą go, jeżeli tylko Hartley, Bernhard i Webber dojadą w czołowej czwórce.

Pozycje 5-6 przypadły w kwalifikacjach tradycyjnie prototypom Toyoty.

W kategorii LMP2 pierwsze pole startowe zdobył prototyp Alpine zespołu Signatech prowadzony przez Toma Dillmanna i Paula-Loupa Chatina - choć drugi z Francuzów wyjechał poza trasę na finałowym łuku.
Matthew Howson i Nick Tandy z prototypu Oreca teamu KCMG byli słabsi od nich o zaledwie 0,067 sekundy.

Kwalifikacje klas GT ruszyły z 20-minutowym opóźnieniem spowodowanym awarią oświetlenia na torze.

W GTE Pro oglądaliśmy wygraną duetu Toni Vilander / Gianmaria Bruni o zaledwie 0,033 sekundy nad Davide Rigonem i Jamesem Calado z drugiego Ferrari 458 Italia GT2.W GTE Am zwyciężyli kierowcy Aston Martina Vantage GTE oznaczonego numerem 98 - Pedro Lamy i Paul Dalla Lana. Pokonali o 0,422 sekundy Gianlukę Rodę i Paolo Rubertiego z Chevroleta Corvette C7.R.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) - sezon 2015  Bahrajn (tor Sakhir) - kwalifikacje (TOP 10)

Załoga (Nr)
Pojazd
Czas*StrataKlasa
1. Bernhard / Webber / Hartley (17)
Porsche 919 Hybrid
1:39,736-LMP1
2. Dumas / Jani / Lieb (18)
Porsche 919 Hybrid
1:40,100+0,364 sek.
LMP1
3.
Lotterer / Treluyer / Fassler (7)
Audi R18 e-tron quattro
1:41,303+1,567 sek.
LMP1
4. Jarvis / di Grassi / Duval (8)
Audi R18 e-tron quattro
1:41,407+1,671 sek.
LMP1
5. Davidson / Buemi / Nakajima (1)
Toyota TS040 HYBRID
1:42,158+2,422 sek.
LMP1
6.
Wurz / Sarrazin / Conway (2)
Toyota TS040 HYBRID1:42,462+2,726 sek.
LMP1
7. Kraihamer / Imperatori / Tuscher (13)
Rebellion R-One - AER
1:46,660+6,924 sek.
LMP1
8. Prost / Beche (12)
Rebellion R-One - AER
1:46,918+7,182 sek.
LMP1
9.Trummer / Kaffer (4)
(Team ByKolles) CLM P1/01 - AER
1:48,281+8,545 sek.
LMP2
10.Chatin / Dillmann (36)
(Signatech) Alpine A450b - Nissan
1:49,993+10,257 sek.
LMP2
* średnia z dwóch okrążeń, przejechanych przez dwóch kierowców z załogi



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu

Newsletter
Galerie zdjęć