Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu

WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
2015-11-20 - G. Filiks Tagi: Hartley, Bernhard, Webber, Sakhir, Bahrajn, Porsche, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC
Brendon Hartley i Timo Bernhard zbliżyli siebie oraz Marka Webbera do upragnionego mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych, wygrywając Porsche LMP1 oznaczonym numerem 17 kwalifikacje do ostatnich zawodów sezonu 2015 na torze Sakhir w Bahrajnie.
Nowozelandczyk i Niemiec pokonali o 0,364 sekundy Romaina Dumasa i Marka Lieba z drugiego Porsche 919 Hybrid - mimo kłopotów Hartleya na zakręcie nr 11.
Porsche 919 Hybrid. Porsche wygrało wszystkie tegoroczne sesje kwalifikacyjne WEC
Timo Bernhard, Brendon Hartley i Mark Webber
Hartley uzyskał czas 1:39,802, Bernhard - 1:39,670. Ich średnia wyniosła 1:39,736.
Porsche chcąc, żeby pole position zdobyli liderzy klasyfikacji generalnej, specjalnie nie pozwoliło wystąpić za sterami auta nr 18 najszybszemu kierowcy tej załogi Neelowi Janiemu.
Rywale Hartleya, Bernharda i Webbera do tytułu - Andre Lotterer, Marcel Fassler oraz Benoit Treluyer z Audi R18 e-tron quattro nr 7, zajęli 3. miejsce ze stratą 1,567 sekundy do zwycięzców. Jechali pierwsi dwaj kierowcy. Jednocześnie wyprzedzili tylko o 0,104 sekundy Olivera Jarvisa i Loica Duvala z Audi nr 8. Lotterer, Fassler i Treluyer tak czy inaczej mają niewielkie szanse na mistrzostwo. Nawet jeżeli wygrają, nie zdobedą go, jeżeli tylko Hartley, Bernhard i Webber dojadą w czołowej czwórce.
Pozycje 5-6 przypadły w kwalifikacjach tradycyjnie prototypom Toyoty.
W kategorii LMP2 pierwsze pole startowe zdobył prototyp Alpine zespołu Signatech prowadzony przez Toma Dillmanna i Paula-Loupa Chatina - choć drugi z Francuzów wyjechał poza trasę na finałowym łuku.
Matthew Howson i Nick Tandy z prototypu Oreca teamu KCMG byli słabsi od nich o zaledwie 0,067 sekundy.
Kwalifikacje klas GT ruszyły z 20-minutowym opóźnieniem spowodowanym awarią oświetlenia na torze.
W GTE Pro oglądaliśmy wygraną duetu Toni Vilander / Gianmaria Bruni o zaledwie 0,033 sekundy nad Davide Rigonem i Jamesem Calado z drugiego Ferrari 458 Italia GT2.W GTE Am zwyciężyli kierowcy Aston Martina Vantage GTE oznaczonego numerem 98 - Pedro Lamy i Paul Dalla Lana. Pokonali o 0,422 sekundy Gianlukę Rodę i Paolo Rubertiego z Chevroleta Corvette C7.R.
* średnia z dwóch okrążeń, przejechanych przez dwóch kierowców z załogi
Nowozelandczyk i Niemiec pokonali o 0,364 sekundy Romaina Dumasa i Marka Lieba z drugiego Porsche 919 Hybrid - mimo kłopotów Hartleya na zakręcie nr 11.


Porsche chcąc, żeby pole position zdobyli liderzy klasyfikacji generalnej, specjalnie nie pozwoliło wystąpić za sterami auta nr 18 najszybszemu kierowcy tej załogi Neelowi Janiemu.
Rywale Hartleya, Bernharda i Webbera do tytułu - Andre Lotterer, Marcel Fassler oraz Benoit Treluyer z Audi R18 e-tron quattro nr 7, zajęli 3. miejsce ze stratą 1,567 sekundy do zwycięzców. Jechali pierwsi dwaj kierowcy. Jednocześnie wyprzedzili tylko o 0,104 sekundy Olivera Jarvisa i Loica Duvala z Audi nr 8. Lotterer, Fassler i Treluyer tak czy inaczej mają niewielkie szanse na mistrzostwo. Nawet jeżeli wygrają, nie zdobedą go, jeżeli tylko Hartley, Bernhard i Webber dojadą w czołowej czwórce.
Pozycje 5-6 przypadły w kwalifikacjach tradycyjnie prototypom Toyoty.
W kategorii LMP2 pierwsze pole startowe zdobył prototyp Alpine zespołu Signatech prowadzony przez Toma Dillmanna i Paula-Loupa Chatina - choć drugi z Francuzów wyjechał poza trasę na finałowym łuku.
Kwalifikacje klas GT ruszyły z 20-minutowym opóźnieniem spowodowanym awarią oświetlenia na torze.
W GTE Pro oglądaliśmy wygraną duetu Toni Vilander / Gianmaria Bruni o zaledwie 0,033 sekundy nad Davide Rigonem i Jamesem Calado z drugiego Ferrari 458 Italia GT2.W GTE Am zwyciężyli kierowcy Aston Martina Vantage GTE oznaczonego numerem 98 - Pedro Lamy i Paul Dalla Lana. Pokonali o 0,422 sekundy Gianlukę Rodę i Paolo Rubertiego z Chevroleta Corvette C7.R.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) - sezon 2015 Bahrajn (tor Sakhir) - kwalifikacje (TOP 10) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Załoga (Nr) | Pojazd | Czas* | Strata | Klasa | ||
1. | Bernhard / Webber / Hartley (17) | Porsche 919 Hybrid | 1:39,736 | - | LMP1 | |
2. | Dumas / Jani / Lieb (18) | Porsche 919 Hybrid | 1:40,100 | +0,364 sek. | LMP1 | |
3. | Lotterer / Treluyer / Fassler (7) | Audi R18 e-tron quattro | 1:41,303 | +1,567 sek. | LMP1 | |
4. | Jarvis / di Grassi / Duval (8) | Audi R18 e-tron quattro | 1:41,407 | +1,671 sek. | LMP1 | |
5. | Davidson / Buemi / Nakajima (1) | Toyota TS040 HYBRID | 1:42,158 | +2,422 sek. | LMP1 | |
6. | Wurz / Sarrazin / Conway (2) | Toyota TS040 HYBRID | 1:42,462 | +2,726 sek. | LMP1 | |
7. | Kraihamer / Imperatori / Tuscher (13) | Rebellion R-One - AER | 1:46,660 | +6,924 sek. | LMP1 | |
8. | Prost / Beche (12) | Rebellion R-One - AER | 1:46,918 | +7,182 sek. | LMP1 | |
9. | Trummer / Kaffer (4) | (Team ByKolles) CLM P1/01 - AER | 1:48,281 | +8,545 sek. | LMP2 | |
10. | Chatin / Dillmann (36) | (Signatech) Alpine A450b - Nissan | 1:49,993 | +10,257 sek. | LMP2 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
Podobne: WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu




Podobne galerie: WEC: Porsche przewodzące generalce na pole position w finałowym wyścigu sezonu
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Porsche
Newsletter
Galerie zdjęć