Motorsport » Sporty samochodowe » WEC ograniczy rozwój aerodynamiki prototypów LMP1

WEC ograniczy rozwój aerodynamiki prototypów LMP1
2015-12-08 - G. Filiks Tagi: Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, LMP1
Prototypy LMP1 startujące w World Endurance Championship (mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych) w 2016 roku zostaną objęte limitem pakietów aerodynamicznych, poinformował serwis Autosport.
Z uwagi na koszty, podczas następnego sezonu producenci tych samochodów wyścigowych będą mogli wystawić je w nie więcej niż trzech różnych konfiguracjach nadwozia, a od 2017 roku tylko w dwóch.
„W sezonie 2014 prototypy Audi i Toyoty miały dwa pakiety aero, a w tym roku Porsche stosowało może nawet cztery". - cytuje serwis Autosport dyrektora technicznego Toyota Motorsport, Pascala Vasselona.
„Chcemy stopniowo to ograniczać i wrócić do sytuacji, jaka była wcześniej". - dodał.
Limit dotyczy podstawowych elementów karoserii, takich jak nadkola, czy pokrywa silnika. W prototypach zaś nadal będzie można stosować dowolną liczbę różnych egzemplarzy mniejszych i tańszych części aero.
Limit pracy w tunelu aerodynamicznym
Od przyszłego roku w najwyższej kategorii LMP1 jednocześnie zacznie obowiązywać limit czasowy dla pracy w tunelu aerodynamicznym.
W 2016 roku producenci aut LMP1 będą mogli posługiwać się tym urządzeniem przez maksimum 1200 godzin, a w roku 2017 ograniczenie ma zostać zaostrzone do 800 godzin. Natomiast nie zdecydowano się nałożyć limitu na użytkowanie technologii CFD (obliczeniowej mechaniki płynów), która jest ograniczona razem z tunelem aero w Formule 1.
Z uwagi na koszty, podczas następnego sezonu producenci tych samochodów wyścigowych będą mogli wystawić je w nie więcej niż trzech różnych konfiguracjach nadwozia, a od 2017 roku tylko w dwóch.
„W sezonie 2014 prototypy Audi i Toyoty miały dwa pakiety aero, a w tym roku Porsche stosowało może nawet cztery". - cytuje serwis Autosport dyrektora technicznego Toyota Motorsport, Pascala Vasselona.
„Chcemy stopniowo to ograniczać i wrócić do sytuacji, jaka była wcześniej". - dodał.
Limit dotyczy podstawowych elementów karoserii, takich jak nadkola, czy pokrywa silnika. W prototypach zaś nadal będzie można stosować dowolną liczbę różnych egzemplarzy mniejszych i tańszych części aero.
Limit pracy w tunelu aerodynamicznym
Od przyszłego roku w najwyższej kategorii LMP1 jednocześnie zacznie obowiązywać limit czasowy dla pracy w tunelu aerodynamicznym.
W 2016 roku producenci aut LMP1 będą mogli posługiwać się tym urządzeniem przez maksimum 1200 godzin, a w roku 2017 ograniczenie ma zostać zaostrzone do 800 godzin. Natomiast nie zdecydowano się nałożyć limitu na użytkowanie technologii CFD (obliczeniowej mechaniki płynów), która jest ograniczona razem z tunelem aero w Formule 1.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC ograniczy rozwój aerodynamiki prototypów LMP1
Podobne: WEC ograniczy rozwój aerodynamiki prototypów LMP1



Podobne galerie: WEC ograniczy rozwój aerodynamiki prototypów LMP1
Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter